06-06-2014 Kinderbeestfeest 2014 (Dreamnight at Artis) Amsterdam (NH)

Auteur Topic: 06-06-2014 Kinderbeestfeest 2014 (Dreamnight at Artis) Amsterdam (NH)  (gelezen 210181 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Zo, weer in het land der levenden en even een stukje meer info van de route Cobra (en nu niet rechtstreeks uit de kroeg  98uiye)

We stonden als eerste voertuig bij het AZ (zoals elk jaar) maar al snel kwam het eerste voertuig aan rijden van de politie, ook deze diender had geen trek te laat te komen en was net als wij al ruim een uur van te voren aanwezig. Daarna druppelen de andere voertuigen ook gestaag binnen op de parkeerplaatsen van AZ.

Al snel zijn ook de eerste gasten aanwezig en zit de stemming er ook vlot goed in. Waar we bij de editie 2013 leeg wegreden naar Beverwijk zitten we nu werkelijk stamp vol (totaal 11 personen in de KLF) Bij de briefing is er dit jaar voor ons een nieuwtje, omdat wij ook de beschikking hebben over werkende OGS krijgen we voor het eerst een C2000 porto in het voertuig. Aangezien ik totaal geen kaas gegeten heb van dit ding wordt de porto al snel overgedragen aan zoon lief die er gelukkig enige ervaring mee heeft vanuit de JBRW en naast blije gasten beschik ik nu ook over een bijrijder die zo trots is als een aap met 7 l*llen omdat hij de porto bij zich mag houden.
Een half uur te laat is ook eindelijk de touringcar aanwezig (deze stond zover we begrepen hebben bij het MCA ipv. AZ) en als de ouders in de touringcar zitten vertrekken we rap met slechts 4 motorrijders richting Artis.

In de KLF is het dan inmiddels een uitgelaten rommel, gasten begeleiding en zoonlief tetteren boven de twee toon (die bij Uitgeest de geest geeft) uit en de stemming zit er dus heerlijk in.
Op de Coentunnelweg staat helaas een file maar de heren motorrijders hebben in vlot tempo de twee rijstroken richting Coentunnel leeg gewieberd richting vluchtstrook en we rijden dus gewoon met gepaste snelheid de hele rits hinderend blik voorbij (netjes geregeld mannen en goed begrepen van de andere weggebruikers) Daarna nog ff dwars door Amsterdam richting Artis, voor mij de derde keer en weer een nieuwe route door Amsterdam, zo blijft het ook leuk en zie je nog eens wat want normaliter kom ik niet met de auto in Amsterdam.

In en rond Artis verschillende bekenden gesproken en gezien nog even een blik op de twee toon geworpen want stuk is toch wel jammer en de storing blijkt eenvoudig, even de slangen weer op de compressor schuiven en opnieuw vastzetten en we kunnen weer tetteren (stiekum bij Artis getest  998765 )Terug naar Alkmaar hebben een aantal gasten ander vervoer gevonden, zo zie je ook andere voertuigen van binnen natuurlijk  :P, en hebben we totaal slechts 4 mensen in de KLF. Op de terug weg onze gast nog even voorzien van een traumabeertje (of moet ik zeggen een graffiti beer) en dat was nog een welkome aanvulling op de toch al enorme verwennerij, als je een kind zo'n beertje in zijn handen ziet nemen, uitpakken en tegen zich aandrukken dan krijg je toch wel een vertekend beeld van het verkeer, het lijkt dan even wat waterig. Bij retour Alkmaar vliegt het jochie uit de KLF richting vaders, die nog in de politiebus zit, om trots de laatste aanwinst te laten zien. Na wat handen schudden van kinderen, ouders en andere vrijwilligers is het tijd om richting Enkhuizen te vertrekken, daar wacht ons nog een "afzakkertje" bij een lokale kroegbaas, die zelf met zijn stiefdochter eens een KBF gast is geweest, als waardering voor de inzet vanuit een geheel andere optiek maar daarom niet minder gewaardeerd en het is dan ook half vier voor we ons bedje opzoeken.

Na wakker te zijn gemaakt door de wekker (moesten vandaag ook nog naar de oudijzerboer) het HV forum opgezocht om de eerste filmpjes te bekijken en na te genieten, en dat lukt hier meer dan dubbel op want een van de KBF gasten van de route Zeester is inmiddels binnen komen lopen en droog houden is er nu ff niet bij.

KBF heeft eigenlijk 3 grote nadelen:
- verslavend
- je moet weer 365 nachtjes slapen voor de volgende keer (dus afkicken)
- bij de napret krijg je vaak natte ogen.

Hoe dan ook wij hebben weer enorm genoten, net als vele anderen en kijken terug op een geweldig evenement en uiteraard ook vol verwachting vooruit naar editie 16.

KBF, vrijwilligers maar boven al de gasten bedankt dat we dit weer mochten meemaken !!
Wout, voor deze keer de KLF Glimmenstein markt, want glimmen deden ze in de bus !!

P.S. zoals gezegd zit een van de gastjes inmiddels bij ons in huis, met zoon lief op een andere laptop de filmpjes te bekijken, of ik even neer wil tikken dat hij geweldig genoten heeft van het KBF en iedereen wil bedanken voor de mooie avond in Artis en met de rondvaartboot. Bij deze dus ook namens Yoran, IEDEREEN BEDANKT !!!!!
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Mooi verhaal, Wout. En ik denk dat jij niet de enige bent die waterige oogjes had. Dat zullen er vele geweest zijn schat ik zo in.
Dat dit nog in Nederland kan is fantastisch en moet ook zeker blijven.


Voor allen die meegewerkt hebben aan deze fantastische dag....  O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Kinderbeestfeest 2014

Deze editie ben ik weer onderdeel van het KBF Fototeam. Al vroeg ben ik samen met een collega bij Artis om wat foto's te schieten. Het CoPI-park wordt al vroeg en snel opgezet. In de aanhanger van de Landelijke Eenheid zitten Brandweer-, Marechausse-, Politie- en CPA-centralisten, en in de ME-verbindingswagen het algemeen commando.



Zelf reed ik mee in Route Olifant. Deze route reed vanaf het Slotervaart Ziekenhuis via het Sint Lucas Andreas Ziekenhuis naar Artis. Vlotjes deelde de LC de volgorde van de voertuigen in en verdeelde de (toegangs)bandjes en lupa-muntjes voor Artis.







Om kwart voor vijf stelden we op bij de ingang van het Slotervaart Ziekenhuis, alwaar de uitgenodigde kinderen en aanhang (broertje(s), zusje(s),papa en/of mama) tussen onder andere ME-voertuigen, tankspuiten, touringcars en ambulance's konden kiezen.





Vijf uur was het tijdstip van vertrek: Route Olifant zou van zich laten horen in Amsterdam! De blauwe lampen lieten zich zien, en de toeters gingen aan. In voertuigen met een omroepsysteem.... enfin; de kinderen wisten binnen de kortste keren hoe dat werkt. En dat was te horen!





Toen de kinderen bij het St. Lucas Andres Ziekenhuis waren opgehaald begonnen we aan het langste gedeelte van de rit. Begeleid door politieagenten op motoren werden we door Amsterdam begeleid.







Sorry! Nog even volhouden O0



Na een ritje van bijna een uur kwamen we aan bij Artis. Een grote diversiteit aan voertuigen in de stoet. Eenmaal aangekomen wisten de kinderen niet hoe snel ze zich naar de hoofdingang moesten begeven!









Eenmaal geparkeerd (en de kinderen die niet wisten waar ze moesten beginnen in het park) kwamen er uiteraard nog veel meer stoetjes het gebied in. Sommige bestuurders hadden zich helemaal voor de gelegenheid gekleed, of nog fanatieker; hun hele voertuig versierd.









Er moest dicht op elkaar geparkeerd worden, om zo effectief mogelijk met de ruimte om te gaan. Enkele bestuurders wisten wel heeeeeel effectief te parkeren.



Ik heb de hele boot onderzocht, maar geen pot met goud gevonden. Volgend jaar beter.



Complimenten voor de patattent op het parkeerterrein van Artis, gratis patat en broodjes kroket voor de vrijwilligers. De vrijwilligers hadden nogal "last" van een zwerm redders, die uit het niets op kwamen dagen. Met dank aan wat clowns, melige agenten en grappige patatbakkers ging de wachttijd toch wat sneller.



Ik moet me schamen, want pas na een hint van de bestuurder heb ik hem gevonden. En zou je zeggen "die zie je toch niet over het hoofd?". Nee klopt, ware het niet dat er drie rijen met voertuigen voor stonden.



Om negen uur 's-avonds vertrokken de eerste kinderen alweer terug naar huis, ziekenhuis of instelling. Enkelen moe, maar het merendeel met een glimlach van oor tot oor.....





Tot volgend jaar!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
https://www.youtube.com/watch?v=V4vqhhF_dNw
Kinderbeestfeest 2014 (Dreamnight) Hulpdiensten met spoed naar Artis en terug
Sam Wedel
Gepubliceerd op 7 jun. 2014
Citaat
Vele hulpdiensten zijn met spoed onderweg naar Artis in Amsterdam voor het Kinderbeestfeest (voorheen Dreamnight).
Sorry voor het krakende en ruisende geluid bij harde sirene's, mijn camera kan dit blijkbaar niet aan.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
https://www.youtube.com/watch?v=J5bB5L3fJs0
KINDERBEESTFEEST 2014!! ALLE VOERTUIGEN MET SPOED DOOR AMSTERDAM!
Waterland In Beeld
Gepubliceerd op 7 jun. 2014
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
https://www.youtube.com/watch?v=v2QFV0NRYhE
Kinderbeestfeest 2014
112nickelas
Gepubliceerd op 7 jun. 2014
Citaat
Kinderbeestfeest 2014 vanaf het Weesperplein in Amsterdam

http://www.Amstelveensnieuws.nl
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
https://www.youtube.com/watch?v=IkhhVF1KU_k
15e KinderBeestFeest Editie 2014 Hulpdiensten Amsterdam - Artis
MrPaul112almere
Gepubliceerd op 7 jun. 2014
HV-Almere.nl
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
https://www.youtube.com/watch?v=nbjJnmEVeZA
[AMSTERDAM] KINDERBEESTFEEST 2014 + MICU Met spoed naar ziekenhuis
112Lelystad112
Gepubliceerd op 7 jun. 2014
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
https://www.youtube.com/watch?v=G3QGkvHVLYA
06/06/14 Vele hulpdiensten met spoed voor Kinderbeestfeest 2014 in Amsterdam.
hulpdiensten apeldoorn
Gepubliceerd op 7 jun. 2014
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
https://www.youtube.com/watch?v=NPq9x-uGCGM
Chaos met Hulpdiensten op het Weesperplein in Amsterdam
112SpottersRotterdam
Gepubliceerd op 7 jun. 2014
Samen sterk in de hulpverlening!