06-06-2014 Kinderbeestfeest 2014 (Dreamnight at Artis) Amsterdam (NH)

Auteur Topic: 06-06-2014 Kinderbeestfeest 2014 (Dreamnight at Artis) Amsterdam (NH)  (gelezen 207911 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Code3NL

  • Manschap A, brandweer Heerjansdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
    • Code3NL Emergency vehicles photo and videography
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1269996 date=1400839954
Bij veel incidenten zien we na verloop van een aantal reacties de zogenaamde voertuigen lijstjes voorbij komen, zeker bij de grotere incidenten. Ik begrijp dat dit voor de mensen die ze maken best wel een opgave is maar wel een opgave die door velen wordt gewaardeerd.

Nu natuurlijk de hamvraag: ik zie daags na het KBF altijd in een enorm tempo de verschillende filmpjes on-line komen soms zelfs na enige dagen komplete compilaties waardoor alle routes in een film gevangen worden maar nimmer heb ik een voertuigen lijst(je) mogen ontdekken

Nu wil ik natuurlijk niemand aan het werk zetten maar omdat het KBF dit jaar voor de 15e keer plaats vindt heb ik stiekum toch een klein beetje de hoop dat iemand zich dit jaar wel het vele werk op de nek wil halen en een poging wil ondernemen om een voertuigen lijst te maken.

Wellicht is het een idee om per route als deelnemer een eigen lijstje te maken (dat moet te doen zijn) en deze lijstjes in dit topic te plaatsen, ik zal zelf het voortouw nemen en de route Cobra van een lijstje voorzien.

Van het KBF 2013 heb ik nog wel ergens een lijst liggen van de meeste routes, dit jaar is het doel om alle voertuignrs. in een lijst te zetten.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Nu heb ik een vraag, ik ga aan het einde van de Lelystad route rijden ( tenminste neem ik aan dat ik het laatste voertuig zal zijn ivm tekst die anders niet te lezen is ) ik wil een cam die minimaal de heel route opneemt. Wat is het advies en/of kan iemand mij hiermee helpen?
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Gast

  • Gast
Claudio heeft in zijn VCU een camera die continu opneemt, en gruwelijk lang ook, in HD! Even hem een berichtje?


VDB Verkeersdiensten

  • Bevoegd Verkeersregelaar (ZZPér)
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Halo allen, ik ben nieuw op de hulpverleners forum.

Ik ben John van den Bosch  en bijna 5 jaar beroepsmatig Bevoegd Verkeersregelaar (ZZPér). Zowel met auto- en met motor begeleiding. Ik heb binnen kort een introductie dag met een motor organisatie. Die ook diversen stichtingen begeleiden met zieke kinderen etc. etc. . Mijn vraag in dit forum is:  Ik lees dat er vanuit diversen regio's en van ziekenhuizen collone's vertrekken richting ARTIS. Weet iemand of er uit de regio Utrecht (bv bij het WKZ Utrecht ) ook een begeleidende stoet vertrekt. Ik ben woonachtig in Zeist. Dus zou mij mogelijk kunnen aansluiten.


Gast

  • Gast
Het is niet de bedoeling dat mensen zich vrijwillig aansluiten bij één van de KBF stoeten, alle coördinatie van de stoeten en personen die aanwezig zijn gaat via de coördinatoren.
Hiervoor kun je het beste contact opnemen via de website van het Kinderbeestfeest.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1271583 date=1401364286
Het is niet de bedoeling dat mensen zich vrijwillig aansluiten bij één van de KBF stoeten, alle coördinatie van de stoeten en personen die aanwezig zijn gaat via de coördinatoren.
Hiervoor kun je het beste contact opnemen via de website van het Kinderbeestfeest.

Behalve onwenselijk is het ook niet mogelijk Rene, bij mijn weten zijn alle kentekens geregistreerd o.a. inverband met de milieuzone van Amsterdam, ik moest althans wel mijn kenteken doorgeven o.a. om die reden. Daarnaast is bij de route coördinatoren ook een lijst aanwezig welke voertuigen in de stoet rijden en daar wordt ook op gecontroleerd althans alle eerdere ritten bij mij op de route wel.
Helaas voor John is er denk ik inderdaad nog maar een optie, aanmelden via de website en ik denk een jaartje wachten want een week voor de grote dag nog even inpassen gaat niet meer lukken denk ik tenzij John ook nog de beschikking heeft over een rolstoelbus want daar wordt nog druk naar gezocht volgens de FB pagina van het KBF
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


VDB Verkeersdiensten

  • Bevoegd Verkeersregelaar (ZZPér)
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Beste heren, jullie hebben beiden een iets andere inlees moment van mijn tekst.

Natuurlijk sluit ik mij niet zomaar aan een collone.
Mijn vraag is / was of er vanuit het WKZ ook iets vertrekt. Zodat ik mij daar bij kan AANMELDEN (bij de origanisatie) cq aansluiten.  Einde topic.


Gast

  • Gast
Als je het dan over inlees-momenten hebt, wellicht heb jij dan bij zowel KLF als mij niet gelezen dat wij beiden je adviseren om RECHTSTREEKS contact op te nemen met het KBF hierover, zij kunnen je die informatie wel verschaffen. Einde antwoord, over en sluit, 10-4 etc.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Onze antwoorden zijn ook niet bedoeld om je af te poeieren John maar wel om je de juiste weg te wijzen en je daarbij wat informatie te verstrekken opdat je niet teleur gesteld wordt dat het dit jaar niets wordt. Ik wil je gerust wat meer uit de doeken doen.

Allereerst is het van buiten de HV diensten, en direct aanverwanten, best wel lastig om tussen de KBF voertuigen en collones te komen  maar niet per defentitie onmogelijk (weten Rene en ik beide uit ervaring want wij zijn bij toeval twee eigenaren van particuliere voertuigen)
De aanmeldingen van de voertuigen geschieden al in een redelijk vroeg stadium vanwege de melding die bij de gemeente Amsterdam gedaan wordt ivm o.a. de milieuzone.
Elke route wordt begeleid door politie of Kmar hier en daar met wat verkeersregelaars als aanvulling en naar mijn weten niet met losse verkeersregelaars maar via organisaties die dit vaker doen, vrijwillig of bedrijfsmatig. Kijk daarvoor eens op de website van het KBF http://www.kinderbeestfeest.nl/wie-helpt-ons.html op die zelfde website vind je ook contact gegevens van de organisatie.

Overigens blijkt uit je vraag niet duidelijk dat je je zelf vooruit aan wilt melden maar meer op de bonnefooi naar een startpunt wilt rijden en je ter plekke aanmelden en dat laatste is zonde van je tijd want dan ga je echt niet meer mee hoe graag je ook wilt en hoe ervaren je ook bent dit heeft alles te maken met de briefing vooruit en met het feit dat er naar mijn beste weten slechts 1 route is waar ook gebruik wordt gemaakt van verkeersregelaars voor begeleiding langs de hele route !!

Als laatste vanuit het WKZ vertrekt GEEN route, hopelijk kun je je volgend jaar verdienstelijk maken want nu nog, een week voor aanvang zal het enorm lastig zijn, de kans dat je aanmelding gelezen wordt is vanwege de drukte denk ik ook niet heel erg groot
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


VDB Verkeersdiensten

  • Bevoegd Verkeersregelaar (ZZPér)
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Beste heer, ik voelde het ook niet als afgepoeierd te zijn. O0
Ik dacht alleen dat U mijn vraag niet goed begreep;  gezien je antwoord. Even goede vrienden hoor.  098uo  

Zal komen tijd (in de loop van 2014) dan mogelijk proberen met de WKZ in contact te komen. Met mogelijk voor 2015 iets te kunnen organiseren of betekenen.