Rijkswaterstaat en (vaar)wegbeheerders

Auteur Topic: Rijkswaterstaat en (vaar)wegbeheerders  (gelezen 325918 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Gepost op: 14 juni 2005, 17:59:38
*Tevens ''wegbeheerders'' toegevoegd, als zijnde provincie etc.*
Mod. Jerommeke88



Ik zag tot mijn grote verbazing dat er nog helemaal geen topic is over rijkswaterstaatmaterieel :o :P.
Overigens zijn er op internet heel weinig afbeeldingen te vinden.
Dit terwijl rijkswaterstaat toch best mooi spul heeft.
Ze zijn misschien geen officiele hulpverleningsdienst, maar wel onderdeel van incident management. Dat vind ik rede genoeg om er een topicje over te openen
Ik heb zelf maar één foto van een golfje van de achterkant  :-\

Zijn er meer mensen met foto's??

Hier de mijne:


Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #1 Gepost op: 14 juni 2005, 18:54:18
deze container is de zgn. waterongevallencontainer van de SAMIJ. dit staat voor SAmenwerkingregeling Ongevallenbestrijding IJsselmeergebied. en dat moet men denken aan bijvoorbeeld olievlekbestrijdingsmaterieel zoals oliebooms en andere hulpverleningsmaterieel voor ongevallen op het water. in Groningen en Drenthe hebben enkele korpsen een bestelbus met oliebooms en met rubberboot op een trailer gekregen van de Rijkswaterstaat voor het zelfde soort werk.  
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #2 Gepost op: 14 juni 2005, 20:57:55
Aha, duidelijk. Bedankt voor jullie reacties.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Foto Joop

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 14 juni 2005, 22:19:17
Dit WAS de mijne

Groeten,

Joop

[verwijderd door de admin]


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #4 Gepost op: 14 juni 2005, 22:25:35
Ook een mooie vind ik. Heb je nu een mooiere of juist niet??

Kun je me trouwens vertellen welke onderdelen van RWS wagens met een witte achtergrond gebruiken en welke een gele?
Ik weet wel dat brugwachters en dergelijke een witte hebben en wegbeheerders een gele, maar hoe zit dat nu precies?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #5 Gepost op: 14 juni 2005, 22:30:59
Hier trouwens nog meer info over de SAMIJ:
http://www.brandweer-monnickendam.nl/korps/korps.htm
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


jwpots

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 14 juni 2005, 23:47:49
En er waren/zijn ook brandweervoertuigen de betaald en/of beschikbaar zijn gesteld door Rijkswaterstaat. In Velsen stond deze Schuimbluswagen die bestemd was voor brandbestrijding op en rond het Noordzeekanaal. Ja, ook op, want dan werd deze wagen gewoon op één der ponten gezet die over het Noordzeekanaal voeren.

Groet

Johan

[verwijderd door de admin]


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #7 Gepost op: 15 juni 2005, 17:51:18
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Foto Joop

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 15 juni 2005, 18:30:08
Ook een mooie vind ik. Heb je nu een mooiere of juist niet??

Kun je me trouwens vertellen welke onderdelen van RWS wagens met een witte achtergrond gebruiken en welke een gele?
Ik weet wel dat brugwachters en dergelijke een witte hebben en wegbeheerders een gele, maar hoe zit dat nu precies?

Je zult ongetwijfeld iets hebben opgevangen over reorganisatieplannen....

In grove lijnen is het zo, dat uitvoerende taken, die direct hun taak als droge dan wel natte wegbeheerder uitvoeren, met gele auto's rijden. In praktijk dus sommige functies bij de dienstkringen. Regionale directies, overige diensten/directies (zoals bijvoorbeeld in mijn geval de Bouwdienst) en sommige (beleids-)functies bij dienstkringen, die dus geen directe wegbeheerdersfunctie hebben, rijden in wit. Over het algemeen zijn ook "poolauto's" wit.
Je zult een zwaailamp ook eerder op een gele auto aantreffen dan op een witte.

Maar ja, dat zegt niet alles. Zo heb ik bij de ene dienstkring wel eens een bepaalde functionaris in een gele 4x4-puck-up zien rijden, terwijl zijn evenknie bij een andere dienstkring in een wit stadsautootje reed. Het is allemaal behoorlijk afhankelijk van de interpretatie van de vervoerscoördinator van de betreffende directie.

De groeten van

Joop


jur

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #9 Gepost op: 15 juni 2005, 19:59:49
deze container is de zgn. waterongevallencontainer van de SAMIJ. dit staat voor SAmenwerkingregeling Ongevallenbestrijding IJsselmeergebied. en dat moet men denken aan bijvoorbeeld olievlekbestrijdingsmaterieel zoals oliebooms en andere hulpverleningsmaterieel voor ongevallen op het water. in Groningen en Drenthe hebben enkele korpsen een bestelbus met oliebooms en met rubberboot op een trailer gekregen van de Rijkswaterstaat voor het zelfde soort werk.  

Even een correctie, de genoemde Toyota HiAce-bussen in Groningen (korpsen Groningen en Delfzjil) en Drenthe (korps Assen) zijn niet ter beschikking gesteld door Rijkswaterstaat, maar door de Waterschappen Noorderzijlvest en Hunze&Aa's. Dit ter vervanging van een 3-tal Toyota Landcruisers (korps Groningen, Delfzijl en Veendam) die ter beschikking waren gesteld door PROVINCIALE Waterstaat Groningen.