Rijkswaterstaat en (vaar)wegbeheerders

Auteur Topic: Rijkswaterstaat en (vaar)wegbeheerders  (gelezen 325874 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #20 Gepost op: 16 juni 2005, 21:46:46
Jammer dat er op internet zo weinig foto's te vinden zijn van Rijkswaterstaat. Ze hebben best veel en mooi materieel. In het programma "Nederland Onderweg" kwamen er af en toe mooie dingen voorbij. Ze hebben bijvoorbeeld ook een Mercedes G-klasse en deze:

bron: www.natuurinformatie.nl

Moet maar eens kijken of ik een keer in Driebergen langs mag komen  ::)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #21 Gepost op: 26 juni 2005, 22:28:22
Een vraagje aan de forumleden. wie weet er iets van een website waarop het sneeuwbestrijdingsmaterieel  staat wat vroeger door Schiphol gebruikt werd. hierop zouden foto's staan van de oude FWD sneeuwfrees van Schiphol die in de winter van 1978/1979 de afsluisdijk sneeuwvrij heeft gemaakt in opdracht van Rijkswaterstaat. trouwens Rijkswaterstaat heeft ooit enkele oude Luchtmacht Willy's Jeeps met sneeuwfrezen aangekocht en enkele jaren achter de hand gehouden. wie weet hier meer van.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


jur

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #22 Gepost op: 27 juni 2005, 19:51:43
Een vraagje aan de forumleden. wie weet er iets van een website waarop het sneeuwbestrijdingsmaterieel  staat wat vroeger door Schiphol gebruikt werd. hierop zouden foto's staan van de oude FWD sneeuwfrees van Schiphol die in de winter van 1978/1979 de afsluisdijk sneeuwvrij heeft gemaakt in opdracht van Rijkswaterstaat. trouwens Rijkswaterstaat heeft ooit enkele oude Luchtmacht Willy's Jeeps met sneeuwfrezen aangekocht en enkele jaren achter de hand gehouden. wie weet hier meer van.

http://www.pbase.com/kawa/winter_7879


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #23 Gepost op: 5 oktober 2005, 16:28:09
hierbij een voertuig van RWS



Hierbij een pijlwagen



en een tekst wagen




Wie kan ze voor mij verkleinen zodat ik ze als plaatje aan de zijkant kan plaatsen ( sorry voor de omschrijving )


mad marv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,415
Reactie #24 Gepost op: 23 juni 2006, 17:17:14


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #25 Gepost op: 18 september 2006, 18:13:06
Ik was zeer verbaard toen ik dit voertuig op de Wereldhavendagen zag staan. Dit voertuig heeft een hele andere striping dan ik die ik ken, namelijk in een schuine lijn, waarbij de gele en de groene strepen tot dezelfde lijn doorgetrokken worden. Op een een website heb ik ook een ander voertuig met deze striping gezien.

Weet iemand meer hierover?


Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #26 Gepost op: 19 september 2006, 20:31:05
Ik heb een voertuig met dit soort striping ook zien rijden in flevoland (Biddinghuizen tijdens de waterskiraces). Ik denk dat dit de nieuwe striping van RWS is/wordt.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #27 Gepost op: 11 november 2006, 13:10:44
is dit de nieuwe versie van die wagen die hierboven staan (gezien de plaats van de frontflitsers)

Ik denk het wel. Het is een nieuwer model dan deze navara.


In plaats van halogeenflitsers heeft het nieuwe voertuig LED-flitsers.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Bart S

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 7 januari 2007, 01:08:17
Ik was zeer verbaard toen ik dit voertuig op de Wereldhavendagen zag staan. Dit voertuig heeft een hele andere striping dan ik die ik ken, namelijk in een schuine lijn, waarbij de gele en de groene strepen tot dezelfde lijn doorgetrokken worden. Op een een website heb ik ook een ander voertuig met deze striping gezien.

Weet iemand meer hierover?

Beetje late reactie, maar bij de laatste IM cursus die ik heb gehad werd verteld dat dit de nieuwe striping werd voor alle voertuigen i.v.m. een beter zichtbaarheid zowel overdag als 's nachts. Ook zijn de weginspecteurs helemaal in het nieuw gestoken en zijn zij beter herkenbaar en zichtbaar. Verder gingen geloof ik alle pick-ups voorzien worden van een lichtkrant.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #29 Gepost op: 7 januari 2007, 11:50:55
zoals deze bedoel je bart ?

Gemaakt tijdens een open dag van rijkswaterstaat 2005

Dat zijn inderdaad de lichtkranten waar Bart het over heeft. Kunnen hele leuke teksten op (Niet kijken! Rijden! :))
Die lichtkranten komen alleen op voertuigen van de weginspecteurs.

De weginspecteurs hebben ook allemaal een verkeersregelaarsopleiding gehad of krijgen die nog. In in IM waar Bart het over had, hebben de weginspecteurs een uitgebreidere rol gekregen.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s