Rijkswaterstaat en (vaar)wegbeheerders

Auteur Topic: Rijkswaterstaat en (vaar)wegbeheerders  (gelezen 326049 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #440 Gepost op: 22 november 2015, 23:56:16
Citaat van: Daniël V. link=msg=1386868 date=1448229591
't is wel niet echt live, maar toch:




Ik zou mijn auto er eens naast willen hebben, puur voor mijn plezier... en misschien komt er iets leuks uit voor RWS....
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Ba$h

  • Uitvoeder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 78
  • Grote kuilen graver/Motorrijder/Techneut
Reactie #441 Gepost op: 14 februari 2016, 20:06:06




Dienst: Rijkswaterstaat
Eenheid:
District:
Soort voertuig:
Merk & Type: Mitsubishi Outlader 2.0 PHEV
Kenteken: 2-TLJ-46
Bijzonderheden: Gefotografeerd bij de Meppelerdiepsluis in Zwartsluis
Foto's en video's alleen gebruiken na overleg O0


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #442 Gepost op: 24 mei 2016, 10:29:16
De provincie heeft nieuwe striping voor haar voertuigen, bij deze een auto van infra/wegbeheer:



Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #443 Gepost op: 24 mei 2016, 11:51:53
Ter vergelijking nog een paar foto's van de oude striping:
FlevoWegen ‏@FlevoWegen


via twitter
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


kitemaster

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #444 Gepost op: 24 mei 2016, 20:04:41
Citaat van: Ba$h link=msg=1406555 date=1455476766




Dienst: Rijkswaterstaat
Eenheid:
District:
Soort voertuig:
Merk & Type: Mitsubishi Outlader 2.0 PHEV
Kenteken: 2-TLJ-46
Bijzonderheden: Gefotografeerd bij de Meppelerdiepsluis in Zwartsluis

Kan iemand vertellen waar de voertuigen met deze kleurstelling voor gebruikt worden? Dit is dan een mitsubitsi, maar in dordrecht zie je met enige regelmaat ook een X5 rond rijden. Lijken me -met alle respect- geen auto's voor de doorsnee inspecteur.


Gele wagen

  • Ex Militair, weginspecteur RWS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
Reactie #445 Gepost op: 24 mei 2016, 21:15:36
Citaat van: kitemaster link=msg=1425737 date=1464113081
Kan iemand vertellen waar de voertuigen met deze kleurstelling voor gebruikt worden? Dit is dan een mitsubitsi, maar in dordrecht zie je met enige regelmaat ook een X5 rond rijden. Lijken me -met alle respect- geen auto's voor de doorsnee inspecteur.

Deze witte voertuigen zijn van verkeer en water management en dan de natte dienst.
Ook rijden de de operationele voertuigen van de regio hier mee rond. Dit kan bijv. een piket voertuig zijn voor de bouwdienst. In het geval dat ze van de regio zijn moet je het zien als secundaire striping.
Geel met striping en Amber / blauwe lichtbalk primair IM+ voertuig van een WIS of OVD RWS.
Wit met striping en Amber lichtbalk operationeel voertuig VWM natte dienst of piket voertuig opartioneel regio / schouw voertuig regio.


kitemaster

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #446 Gepost op: 26 mei 2016, 00:43:39
Duidelijk, dankjewel!


Peter-RWS

  • Verkeersleider RWS en OVD-W
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 114
Reactie #447 Gepost op: 26 mei 2016, 10:23:34
Citaat van: Gele wagen link=msg=1425756 date=1464117336
Deze witte voertuigen zijn van verkeer en water management en dan de natte dienst.
Ook rijden de de operationele voertuigen van de regio hier mee rond. Dit kan bijv. een piket voertuig zijn voor de bouwdienst. In het geval dat ze van de regio zijn moet je het zien als secundaire striping.
Geel met striping en Amber / blauwe lichtbalk primair IM+ voertuig van een WIS of OVD RWS.
Wit met striping en Amber lichtbalk operationeel voertuig VWM natte dienst of piket voertuig opartioneel regio / schouw voertuig regio.

Klopt inderdaad, wij als OvD-W (water en scheepvaartzorg) rijden altijd in wit, en "droog" in nat.

Zelf heb ik een Renault Megane, maar er zijn dus nog (te) veel verschillende uitvoeringen.
Waar binnen "droog" bij RWS eigenlijk het wagenpark uniform is uitgevoerd, is het bij "nat" nog niet echt zo....

Laatst was ik bij een bijeenkomst van de crisisorganisatie van RWS.

-Alle "droge" OvD voertuigen: Gele Renault Meganes, zowel van binnen als van buiten identiek.
-Alle "natte" OvD voertuigen: Een ratjetoe van voertuigen 098uo  waar zelfs bij gelijkwaardige wagens de samenstelling kan verschillen..


kitemaster

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #448 Gepost op: 3 juni 2016, 19:20:13

Kijk, puzzel wordt voor mij steeds beetje verder ingevuld  098uo

Komt deze ratjetoe dan omdat jullie onder een ander deel van de organisatie vallen?
Voor mij als buitenstaander is RWS één overkoepelende organisatie waarin juist dit soort dingen gestandaardiseerd zijn...

Ben ook wel nieuwsgierig trouwens wie er dan een witte, spliksplinternieuwe, X5 mag rijden bij jullie  ::)


Gele wagen

  • Ex Militair, weginspecteur RWS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
Reactie #449 Gepost op: 3 juni 2016, 21:08:06
Rijkswaterstaat heeft heel veel sub organisatie onderdelen.Verkeer en water management is maar een klein maar belangrijk radertje in het grote geheel.
VWM zoals het bij ons bekend staat, is de landelijke uitvoerings organisatie m.b.t. Doorstroming,veiligheid en incident afhandeling voor zowel het vaarwegen net als het hoofdwegen net.
Alle verkeerscentrales zowel voor de waterwegen als die van de rijkswegen, de weginspecteurs/ OVD en RWS schepen vallen hier onder.
Dit doen we landelijk in opdracht voor alle regio's welke verandwoordelijk zijn voor het in stand houden van een bepaald areaal