Rijkswaterstaat en (vaar)wegbeheerders

Auteur Topic: Rijkswaterstaat en (vaar)wegbeheerders  (gelezen 328226 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #450 Gepost op: 3 juni 2016, 21:24:56
Droog en nat vallen dan wel beiden onder VWM, onderling verschillen ze veel van elkaar. Het blijven twee verschillende werelden die veel los van elkaar doen. Dit is niet alleen bij VWM, maar ook nog bij WVL welke alle visies opstelt.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #451 Gepost op: 5 juni 2016, 02:30:42
De nieuwe jas



Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk



pb_vkr_zh

  • Landelijk bevoegd Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
  • Bij het op straat werken heb ik het naar mijn zin.
Reactie #452 Gepost op: 5 juni 2016, 05:01:31
Citaat van: Bernt link=msg=1427885 date=1465086642
De nieuwe jas


Mooi om een foto van de nieuwe RWS jas te zien.  :)
Dit zegt veel meer dan de beschrijving.  O0
Beroep: Landelijk bevoegd Verkeersregelaar  Vervoer: Dacia Logan + Vouwfiets / Motor Werkgebied: Noord-Holland / Zuid-Holland / Utrecht Woongebied: On


Daniėl V.

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #453 Gepost op: 20 augustus 2016, 23:18:23
Uit de hele oude doos.



Een Mitsubishi, maar verder weet ik er niets van. De foto kwam samen met een berg andere oude foto's te voorschijn bij het opruimen van een steunpunt.


Boss-19

  • Student
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
    • Fotosite Boss-19
Reactie #454 Gepost op: 24 september 2016, 12:29:32
Afgelopen donderdag stond er een Toyota Landcruiser (JF-147-V) van Rijkswaterstaat geparkeerd naast het gebouw aan de boompjeskade (nr. 28) in Rotterdam. Gezien de locatie ga ervan uit dat deze van de dienst verkeer- en watermanagement is en dan het waterdeel hiervan.  Het voertuig had de striping van de categorie 1 of 2 (https://www.rijkshuisstijl.nl/huisstijldragers/voertuigen-en-vaartuigen/voertuigen) met als dienst opschrift 'Rijkswaterstaat' en had een LED lichtbalk (ik verwacht amberkleur).  Wie kan mij meer vertellen over dit voertuig? Ik zal later nog een foto uploaden.
Met vriendelijke groet, Boss-19. ©Copyright op al mijn geplaatste foto's. Geplaatste foto's mogen niet zonder mijn uitdrukkelijke schriftelijke toeste


Peter-RWS

  • Verkeersleider RWS en OVD-W
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 114
Reactie #455 Gepost op: 7 oktober 2016, 21:44:02
Zonder foto weet ik het niet zeker, maar ik gok, (voor 95%) zeker, een wagen van een OvD-W (water en scheepvaartzorg)


Boss-19

  • Student
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
    • Fotosite Boss-19
Reactie #456 Gepost op: 8 oktober 2016, 13:56:06
Citaat van: Peter-RWS link=msg=1451258 date=1475869442
Zonder foto weet ik het niet zeker, maar ik gok, (voor 95%) zeker, een wagen van een OvD-W (water en scheepvaartzorg)

Hartelijk dank voor je antwoord. Onderstaand de foto. Ik ga ervan uit dat ook de OVD-W gewoon met oranje signalering rijdt? Is het zo dat RWS in Rotterdam veel samenwerkt met het havenbedrijf en is het daarbij (kort door de bocht) zo simpel dat RWS verantwoordelijk is voor de waterweg en scheepvaart en het Havenbedrijf Rotterdam voor de haven zelf?



by Boss-19, on Flickr
Dienst: Rijkswaterstaat (natte tak)
Afdeling: Water & Scheepvaart RWS Zuid Holland (?)
Soort voertuig: Dienstvoertuig OvD-Water (OVD-W)
Merk & type:  Toyota Landcruiser (150 series)
Kenteken: JF-147-V
Bijzonderheden: gefotografeerd op de boompjeskade te Rotterdam



En nog een foto van een tijdje geleden op de internationale expo Rampenbestrijding, Incidentmanagement  & Crisisbeheersing (eRIC) of vliegveld Twenthe

by Boss-19
Dienst: Rijkswaterstaat
Standplaats en afdeling:
Soort voertuig: Weginspecteur (WIS)
Merk & type:  ISUZU D-MAX
Kenteken: VR-045-L
Bijzonderheden: gefotografeerd tijdens de eRIC op vliegveld Twenthe in Enschede
Met vriendelijke groet, Boss-19. ©Copyright op al mijn geplaatste foto's. Geplaatste foto's mogen niet zonder mijn uitdrukkelijke schriftelijke toeste


svenlandrover

  • hulpverlener EMS, chauffeur HVC
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
Reactie #457 Gepost op: 11 oktober 2016, 22:04:56
Hallo.

Een maatje heefd een golf 5 ex rws (geel) nu is onze vraag waarvoor was deze en wat zat er allemaal in?
Kenteken 55 HGN 9 heeft er iemand foto's van de diensttijd of van een zelfde auto als deze golf
alles wat ik schijf of zeg is op persoonlijke titel. (spelling fouten niet opletten a.u.b. ik ben dyslectisch)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #458 Gepost op: 23 oktober 2016, 17:15:58
Citaat van: Boss-19 link=msg=1451334 date=1475927766
Hartelijk dank voor je antwoord. Onderstaand de foto. Ik ga ervan uit dat ook de OVD-W gewoon met oranje signalering rijdt? Is het zo dat RWS in Rotterdam veel samenwerkt met het havenbedrijf en is het daarbij (kort door de bocht) zo simpel dat RWS verantwoordelijk is voor de waterweg en scheepvaart en het Havenbedrijf Rotterdam voor de haven zelf?



by Boss-19, on Flickr
Dienst: Rijkswaterstaat (natte tak)
Afdeling: Water & Scheepvaart RWS Zuid Holland (?)
Soort voertuig: Dienstvoertuig OvD-Water (OVD-W)
Merk & type:  Toyota Landcruiser (150 series)
Kenteken: JF-147-V
Bijzonderheden: gefotografeerd op de boompjeskade te Rotterdam
Citaat van: Peter-RWS link=msg=1451258 date=1475869442
Zonder foto weet ik het niet zeker, maar ik gok, (voor 95%) zeker, een wagen van een OvD-W (water en scheepvaartzorg)

Ik ben er 95% zeker van dat dit niet de dienstauto van de OvD-Water is :P
Die rijdt in deze regio volgens mij in een witte Ford Ranger. In ieder geval is het een pick-up.
De Landcruiser staat vrijwel dagelijks op deze plek. Ik denk eerder dat het van een techneut is. Deze behoort dan waarschijnlijk tot VWN, Verkeer en WaterManagement. Een landelijke dienst van RWS die - kort gezegd - het hoofd(water)wegennet beheert.

Er is inderdaad nauwe samenwerking tussen RWS en Havenbedrijf, maar de taakverdeling zit iets complexer in elkaar. Havenbedrijf is van de havens en het scheepvaartverkeer. Rijkswaterstaat is van de rivier en de waterkeringen. En dan ben ik eveneens kort door de bocht ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!