Rijkswaterstaat en (vaar)wegbeheerders

Auteur Topic: Rijkswaterstaat en (vaar)wegbeheerders  (gelezen 332978 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

mad marv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,415
Reactie #60 Gepost op: 17 november 2007, 14:35:17
nissan navara gespot in venlo






Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #61 Gepost op: 17 november 2007, 16:52:26
nissan patrol gespot in venlo

Is geen Patrol maar een Navara  :)


mad marv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,415
Reactie #62 Gepost op: 19 november 2007, 19:59:48
is veranderd ;) :)


Daniël V.

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #63 Gepost op: 26 november 2007, 10:07:24
Heeft iemand foto's van de zogenaamde WIS motoren?

In Nederland rijden momenteel bij wijze van proef zes weginspecteurs (WIS) op een motorfiets rondom Rotterdam en Utrecht. Zowel BMW's als Honda's. Ik heb er op afstand een zien rijden bij Utrecht, maar helaas geen foto...


Van de week een paar foto's gemaakt, helaas pikkedonker en een oude dienstcamera bij me... ach, de striping komt er goed uit..











aardig is dat de flitsers apart geschakeld worden, je kunt dus bijvoorbeeld alleen de 2 linker flitsers aanzetten (persoonlijk vind ik het overbodig, en provoceert het mijn inziens bedieningsfouten..) Jammer is dat de flitsers van een verouderd model zijn, maar goed, het is eerst toch een proef.

ergens rijdt ook nog een suzuki V strom rond, die heb ik nog niet live gezien.

Groetjes, Daniel


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #64 Gepost op: 26 november 2007, 10:17:01
Van de week een paar foto's gemaakt, helaas pikkedonker en een oude dienstcamera bij me... ach, de striping komt er goed uit..

aardig is dat de flitsers apart geschakeld worden, je kunt dus bijvoorbeeld alleen de 2 linker flitsers aanzetten (persoonlijk vind ik het overbodig, en provoceert het mijn inziens bedieningsfouten..) Jammer is dat de flitsers van een verouderd model zijn, maar goed, het is eerst toch een proef.

ergens rijdt ook nog een suzuki V strom rond, die heb ik nog niet live gezien.

Groetjes, Daniel

Hoi Daniel,

Ik dacht dat het andere type motoren honda's waren, maar dat zijn die suzuki's waar jij het over hebt. Volgens mij rijden er zes van die BMW's en drie suzuki's.

De flitsers apart schakelen (links en rechts) kan ik ook niet echt de logica van begrijpen. Dat je bijvoorbeeld de flitser op statief apart kan schakelen zou m.i. nog wel logisch zijn.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Daniël V.

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #65 Gepost op: 26 november 2007, 10:23:15
Hoi Daniel,

Ik dacht dat het andere type motoren honda's waren, maar dat zijn die suzuki's waar jij het over hebt. Volgens mij rijden er zes van die BMW's en drie suzuki's.

De flitsers apart schakelen (links en rechts) kan ik ook niet echt de logica van begrijpen. Dat je bijvoorbeeld de flitser op statief apart kan schakelen zou m.i. nog wel logisch zijn.

zijn daadwerkelijk suzuki's. wat betreft de flitsers: voor zover ik het zag heb je vier groepen, de led lamp op statief, de 2 voorflitsers, de 2 linkerflitsers en de 2 rechterflitsers.

had m.i. iets simpeler gekund, maar nogmaals het is een proef..


Bart S

  • Gast
Reactie #66 Gepost op: 26 november 2007, 11:12:41
Die apart schakelbare flisters..... ze zullen de motor toch niet als buffervoertuig gaan gebruiken...... toch....? :-\

Toen wij erover hoorden maakten we trouwens al grappen over een aanhangertje met een opklapbaar matrixbord, zoals achterop die terreinwagens staan ;D


Daniël V.

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #67 Gepost op: 26 november 2007, 11:19:50
Die apart schakelbare flisters..... ze zullen de motor toch niet als buffervoertuig gaan gebruiken...... toch....? :-\

Toen wij erover hoorden maakten we trouwens al grappen over een aanhangertje met een opklapbaar matrixbord, zoals achterop die terreinwagens staan ;D

jaaa, de aanhanger met matrix was hier ook al de revue gepasseerd, ook werd al een bord gemonteerd op de helm overwogen ;D

enne, over buffer is binnen RWS al veel gesproken.. daar zijn de apart schakelbare flitsers wel voor bedoeld. Een van de gedachtes die er over ging is om de motor primair in de spits in te zetten, met name in gebieden met veel verkeersdruk en weinig vluchtstroken (bij rotterdam is de A20 een berucht stukje) door de motor boventallig in te zetten kan je snel ter plaatse zijn (binnen de norm van 15 minuten) en afzekeren tot het moment dat een collega of een hulpdienst met een auto verschijnt en de positie overneemt. De gedachte is ook dat een motor als eerste ter plaatse is, dan is er de keuze tussen wel fend off plaatsen of domweg niets voor het incident plaatsen. dan vind ik het beter om wel de motor neer te zetten maar zsm te vervangen. (dit trouwens, is geen officeele rijksmening, puur de mijne)

Groeten in amstelveen he..

Daniel


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #68 Gepost op: 6 december 2007, 23:00:06
Weginspecteur
(klik)


RIB van het merk Tornado. Dit vaartuig wordt o.a. gebruik om oilbooms (olieschermen) uit te varen.
(klik)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


reflective

  • Gast
Reactie #69 Gepost op: 21 januari 2008, 12:54:53
als je goed kijkt zie je bij de aran tussen de flitsers het blouwe ford logo

gr