Rijkswaterstaat en (vaar)wegbeheerders

Auteur Topic: Rijkswaterstaat en (vaar)wegbeheerders  (gelezen 338136 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Daniël V.

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #340 Gepost op: 14 oktober 2012, 19:15:29
Ze geven inderdaad goed licht en een heel duidelijk signaal. Één van de weinige keren dat er iets wordt verzonnen bij de waterstaat dat echt goed uitpakt.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #341 Gepost op: 14 oktober 2012, 23:47:20
Ze geven inderdaad goed licht en een heel duidelijk signaal. Één van de weinige keren dat er iets wordt verzonnen bij de waterstaat dat echt goed uitpakt.
Is het - net als de puntjes - een aan/uit/aan/uit patroon, of een pijl/TA patroon?


Daniël V.

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #342 Gepost op: 15 oktober 2012, 09:34:34
Het is, net als de pijl op een actiewagen of een RWS Drip, een witte pijl die aan en uit gaat.


Canonfreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,049
Reactie #343 Gepost op: 22 oktober 2012, 22:38:16


Dienst: Rijkswaterstaat
Soort voertuig: Dienstvoertuig / Pijlwagen (?)
Merk & type: Nissan Navara
Kenteken: 9-VKP-79
Overige bijzonderheden:


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #344 Gepost op: 5 november 2012, 19:26:40
Rijkswaterstaat heeft iets nieuws (voor hun): dividers tussen de draaiers. Nu kan er 100% gekozen worden voor alleen geel achter, of voor, of allebei. Voorheen kon dit alleen met de LED flitsers. Morgen zal ik wat foto's plaatsen..
Is dan niet de dag er na, maar dan uiteindelijk vandaag:





De binnenste draaiers zijn dus zichtbaar van achter, de buitenste draaiers van voren en van de zijkant. Naar mijn mening raar; als je fend-off staat zijn je draaiers dus nauwelijks zichtbaar, en moet je het dus (alleen) van je DRIP doen. Is het niet logischer om de buitenste draaiers aan de voorkant te 'blokkeren', dat deze naar achter en naar de zijkant schijnen, en de middelste dan naar voren?


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #345 Gepost op: 5 november 2012, 21:19:05
Leuk item O0

Hier nog iets van de natte tak, die zich ook aardig vlot voortbeweegt.





Dienst: Rijkswaterstaat, Waterdistrict Merwede & Maas
Roepnummer: RWS 71
Soort voertuig: patrouillevaartuig
Constructeur: De Haas Maassluis
Ontwerp: Studio Yacht Rotterdam
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Reactie #346 Gepost op: 19 november 2012, 09:50:19
Mijn god, wat zijn die nieuwe RWS motoren slecht uitgerust qua signalisatie... Stond er laatst eentje op de A2 in een pechhaven achter een gele vrachtwagen. Geopende spitsstrook (bij Echt, richting het noorden)... motor en signalisatie vielen compleet weg tegen de vrachtwagen en het feit dat het pitje zo laag achterop de motor stond hielp ook niet bij de zichtbaarheid...

Bij deze staat de lamp nog op een uitschuifbare paal:


De motor die op de A2 stond leek mij de oranje lamp op de plaats te hebben waar deze de blauwe pit heeft staan:

Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #347 Gepost op: 19 november 2012, 10:20:08
Mijn god, wat zijn die nieuwe RWS motoren slecht uitgerust qua signalisatie... Stond er laatst eentje op de A2 in een pechhaven achter een gele vrachtwagen. Geopende spitsstrook (bij Echt, richting het noorden)... motor en signalisatie vielen compleet weg tegen de vrachtwagen en het feit dat het pitje zo laag achterop de motor stond hielp ook niet bij de zichtbaarheid...

Bij deze staat de lamp nog op een uitschuifbare paal:

De motor die op de A2 stond leek mij de oranje lamp op de plaats te hebben waar deze de blauwe pit heeft staan:
Voor zover ik de 'vooruitgang' van de motoren heb gezien, is de bovenste foto met uitschuifbare paal en flitsers achter de nieuwste. Ik ga er dan ook van uit dat Rijkswaterstaat zorgt dat ze enigzins zichtbaar op de weg is, en anders wel vervangt cq aan de kant zet.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #348 Gepost op: 19 november 2012, 12:58:11
Rijkswaterstaat heeft iets nieuws (voor hun): dividers tussen de draaiers. Nu kan er 100% gekozen worden voor alleen geel achter, of voor, of allebei. Voorheen kon dit alleen met de LED flitsers. Morgen zal ik wat foto's plaatsen..

Rijkswaterstaat heeft, voor zover ik weet, al jaren de keuze mogelijkheid om de halogeen draailampen alleen achter aan te zetten. Die dividers zijn dan ook niet nieuw  ;)

Voor zover ik de 'vooruitgang' van de motoren heb gezien, is de bovenste foto met uitschuifbare paal en flitsers achter de nieuwste. Ik ga er dan ook van uit dat Rijkswaterstaat zorgt dat ze enigzins zichtbaar op de weg is, en anders wel vervangt cq aan de kant zet.

Dit is de andere versie;

Ik vind dit wel een mooie motor en goed voorzien van signalering O0

Nieuwe Rijkswaterstaat Motor Rotterdam Rijnmond

User: Remcotjuhhh
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #349 Gepost op: 9 december 2012, 18:02:32
Op de Maas bij Mestreech


RWS 20

Dienst: Rijkswaterstaat, Waterdistrict Maastricht-Maas
Standplaats: Maastricht
Roepnummer: RWS 20
Soort vaartuig: patrouillevaartuig
Merk & type: De Greuns
Bijzonderheden: voormalig P-vaartuig (zoals de P35)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s