Rijkswaterstaat en (vaar)wegbeheerders

Auteur Topic: Rijkswaterstaat en (vaar)wegbeheerders  (gelezen 325911 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Gele wagen

  • Ex Militair, weginspecteur RWS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
Reactie #470 Gepost op: 12 december 2019, 19:32:38
De wis 2.0 auto is gepresenteerd en de eerste voertuigen zullen binnenkort uitgeleverd worden aan een weginspecteur.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #471 Gepost op: 13 december 2019, 02:18:52
De wis 2.0 auto is gepresenteerd en de eerste voertuigen zullen binnenkort uitgeleverd worden aan een weginspecteur.
Ik heb ze gezien...... en ik ben van mening dat qua voertuig er vooruitgang is..... maar qua signalering.......

Ja er is blauw, nog steeds niet volledig lucht/vochtdicht afgesloten.....
Ja er is een v-drip, maar nog steeds "klein".

Eerlijk gezegd denk ik dat we in Nederland af moeten van een pickup voor een eerstelijns inzetvoertuig, en moeten gaan naar een voertuig met een opbouw die vanaf de zijkanten toegankelijk is. Een voertuig dat een Klapledbord op dak ( zoals veel transportbegeleiders ) heeft en een ledbord aan de achterzijde van het voertuig heeft.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #472 Gepost op: 13 december 2019, 09:56:34
De wis 2.0 auto is gepresenteerd en de eerste voertuigen zullen binnenkort uitgeleverd worden aan een weginspecteur.

Ik ben druk aan het zoeken maar ik heb nog geen foto's gevonden van de opgebouwde voertuigen. Heb je enig idee of die ergens te vinden zijn? De voertuigen voor de opbouw heb ik in real life al gespot :)

Van de week in Lelystad een autotransporter gespot vol met Toyota Hilux' gespot. Opvallend is dat de striping nu blauw wordt en dat het een dubbele cabine is.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Wouwie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 766


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #474 Gepost op: 15 december 2019, 19:07:37
Ik heb ze gezien...... en ik ben van mening dat qua voertuig er vooruitgang is..... maar qua signalering.......

Ja er is blauw, nog steeds niet volledig lucht/vochtdicht afgesloten.....
Ja er is een v-drip, maar nog steeds "klein".

Eerlijk gezegd denk ik dat we in Nederland af moeten van een pickup voor een eerstelijns inzetvoertuig, en moeten gaan naar een voertuig met een opbouw die vanaf de zijkanten toegankelijk is. Een voertuig dat een Klapledbord op dak ( zoals veel transportbegeleiders ) heeft en een ledbord aan de achterzijde van het voertuig heeft.

Zoals die van de Provincie Utrecht?

Recentelijk heeft Provincie Utrecht haar weginspecteurs voorzien van acht nieuwe transporters, twee caddy’s en één pick-up met laadbak. Wij hebben de signalering en bediening geleverd, de opbouw verzorgd en signaleringscomponenten geleverd voor de DakDRIP van Ebo van Weel.

https://www.marelko.nl/nl/nieuws/nieuwe-wis-voertuigen-provincie-utrecht




DMC

  • HV Geïnteresseerd
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Mvg, DMC


DMC

  • HV Geïnteresseerd
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #476 Gepost op: 16 januari 2020, 09:25:46
Interessante constructie, die verhoogde lichtbalk beweegt dus mee met de DRIP. De TacTic is dus niet bevallen?

https://twitter.com/jSteskenss/status/1217546834744422402
Mvg, DMC


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #477 Gepost op: 16 januari 2020, 20:08:42
Mooi vind ik het niet, maar ik geloof wel dat een hoge lichtbalk die recht op de weg staat meer aandacht trekt dan de DRIP en dat ene zwaailampje dat je nog zag knipperen in fend-off. Ik ben benieuwd naar de praktijk :)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #478 Gepost op: 17 januari 2020, 15:27:17
Mooi vind ik het niet, maar ik geloof wel dat een hoge lichtbalk die recht op de weg staat meer aandacht trekt dan de DRIP en dat ene zwaailampje dat je nog zag knipperen in fend-off. Ik ben benieuwd naar de praktijk :)
Kan je nagaan; als de WIS zijn balk aanzette flitste deze in de felle modus, en bij het activeren (uitschuiven) van de DRIP ging de balk naar een rustiger flitsender patroon - zodat de beter DRIP opviel (sowieso viel de hele balk weg achter de DRIP, bij de niet tac-tic-voertuigen). 8)


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)