Rijkswaterstaat en (vaar)wegbeheerders

Auteur Topic: Rijkswaterstaat en (vaar)wegbeheerders  (gelezen 333038 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #150 Gepost op: 11 september 2009, 22:46:19
Vanmiddag zag ik op de A6 richting Emmeloord ter hoogte van afslag Emmeloord een RWS voertuig, die een geel/zwarte striping had ipv geel/groen erop! Is dit een nieuwe trend of een éénmalig iets voor regio Emmeloord?


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #151 Gepost op: 11 september 2009, 23:19:51
Vanmiddag zag ik op de A6 richting Emmeloord ter hoogte van afslag Emmeloord een RWS voertuig, die een geel/zwarte striping had ipv geel/groen erop! Is dit een nieuwe trend of een éénmalig iets voor regio Emmeloord?

Helaas Caprice 9C1 het is de nieuwe huisstijl wat ik begreep uit het bericht wat Daniël V heeft geplaatst op 18 maart 2009 in antwoord #133 op Blz 14 van dit onderwerp.
Voor het gemak heb ik het hieronder geplaatst via de citeerknop.

En ook de eerste auto in de gewijzigde huisstijl is gesignaleerd. voorzien van de donkerder strepen en het nieuwe Rijkswapen:





Bron: RWS intranet.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Gast

  • Gast
Reactie #152 Gepost op: 12 september 2009, 00:00:04
... het is de nieuwe huisstijl ...

Check!!
Voor het eerst dat ik deze kleurencombi zag, vandaar! Ik moet zeggen dat de groen/gele kleur mij meer tot de verbeelding (en vanuit het verleden) spreekt als Rijkswaterstaat kleurenschema. Geel/zwart komt mij zo generiek over.


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #153 Gepost op: 12 september 2009, 00:30:51


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #154 Gepost op: 12 september 2009, 01:00:08
Check!!
Voor het eerst dat ik deze kleurencombi zag, vandaar! Ik moet zeggen dat de groen/gele kleur mij meer tot de verbeelding (en vanuit het verleden) spreekt als Rijkswaterstaat kleurenschema. Geel/zwart komt mij zo generiek over.

Ja wat zal ik er van zeggen.
De oude kleuren combinatie Groen/Geel lijkt mij in het verkeer ook een stuk veiliger dan de nieuwe huisstijl.
Maar ja je weet het hé wie zijn wij.
De beleidsbepalers doen toch wat zij willen ondanks dat het voor iedereen herkenbaar was en wist met wie men te maken had.
Soms vraag ik mij af waarom dingen die volgens mij goed functioneren moeten worden veranderd.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #155 Gepost op: 14 september 2009, 22:10:04




Bart S

  • Gast
Reactie #156 Gepost op: 15 september 2009, 22:12:48
Vandaag zag ik op de A4 een witte Nissan Navarra staan, met de groene striping van RWS. Waar bij de gele auto's de DRIP zit, had deze een doek wat omhoog gehouden werd waarop een rode driehoek stond met daarin een uitroepteken. Hij stond iets te beveiligen, maar ik kon niet zien wat. Heeft iemand die auto al eens eerder gezien?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #157 Gepost op: 15 september 2009, 22:47:57
Vandaag zag ik op de A4 een witte Nissan Navarra staan, met de groene striping van RWS. Waar bij de gele auto's de DRIP zit, had deze een doek wat omhoog gehouden werd waarop een rode driehoek stond met daarin een uitroepteken. Hij stond iets te beveiligen, maar ik kon niet zien wat. Heeft iemand die auto al eens eerder gezien?

Ja! Dat is een auto welke van de tak ''water'' is  ;) Toevallig vorige week gezien bij de Amsterdamseweg in Velsen ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #158 Gepost op: 16 september 2009, 11:16:45
Geel + blauw (cq. geel + groen) = operationeel beheer en verkeer, ofwel weginspecteurs, OvD'en en ander personeel wat in principe op en aan de weg hoort te zijn (de schepen uitgezonderd, die zijn volgens mij ook geel).

Wit + blauw? (cq. wit + groen) = alle andere diensten die voor hun hoofdwerkzaamheden niet op of aan de weg moeten zijn, ofwel RWS 'nat', kantoormensen en ander personeel.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #159 Gepost op: 18 september 2009, 06:49:18
Vanaf 2010 ook RWS op C2000  ;)