Rijkswaterstaat en (vaar)wegbeheerders

Auteur Topic: Rijkswaterstaat en (vaar)wegbeheerders  (gelezen 333728 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #160 Gepost op: 23 september 2009, 00:01:25
Check!!
Voor het eerst dat ik deze kleurencombi zag, vandaar! Ik moet zeggen dat de groen/gele kleur mij meer tot de verbeelding (en vanuit het verleden) spreekt als Rijkswaterstaat kleurenschema. Geel/zwart komt mij zo generiek over.

Hmm, heel vroeger was het ook al zwart/geel hoor kijk maar naar de oude vw's etc.  ;-)
Ik heb zelf met een demo model mogen rijden en wat ik merkte en ook nu wel van enkele collega's gehoord heb, is dat men meer ontzag voor en ook eerder aan de kant gaat voor de nieuwe wagens. Btw het is ook geen zwart, maar heel donker blauw. Of het nu dat groen of blauw is maakt niet uit, die kleur is niet reflecterend.
Het heeft wel wat  8)
 We gaan er wel op vooruit, nieuwe wagens, c2000 en nog steeds een schitterend beroep! :-)  O0
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #161 Gepost op: 24 september 2009, 22:27:24





Ik zag gisteren een voertuig van N-H zo gestriped, alleen dan een Citroën Jumpy, heeft iemand daar een foto van?

PS, wat doen deze voertuigen (de pick-ups), want ik zie ze veel rijden in Heerhugowaard, meestal met z'n 2en.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #162 Gepost op: 25 september 2009, 08:33:14
Ik zag gisteren een voertuig van N-H zo gestriped, alleen dan een Citroën Jumpy, heeft iemand daar een foto van?

PS, wat doen deze voertuigen (de pick-ups), want ik zie ze veel rijden in Heerhugowaard, meestal met z'n 2en.

De pick-ups zijn tbv weginspecteurs / cantoniers (net als Rijkswaterstaat deze heeft rijden). De Citroën Jumpy's worden gebruikt tbv leidinggevende bij bijvoorbeeld wegwerkzaamheden. Ook rijd er een Nissan X-Trail rond. Dit is volgens mij een soort OVD-RWS ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #163 Gepost op: 15 oktober 2009, 23:39:22


Dienst:                            Rijkswaterstaat
Roepnummer:                  nvt
Soort voertuig:                 Dienstauto
Merk en type:                  Nissan Navara
Overige bijzonderheden:    pijl stond verkeerd om


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #164 Gepost op: 17 oktober 2009, 22:06:20
Ja! Dat is een auto welke van de tak ''water'' is  ;) Toevallig vorige week gezien bij de Amsterdamseweg in Velsen ;)

Zit dit bericht net nog eens te lezen, maar denk eerder dat het voertuig van een andere droge dienst is en wel DVS uit Delft.
Die rijden nl. ook met de witte pickups en hebben idd. die doeken met knipperlampen erop. De natte tak heeft dat, voor zover mij bekend, niet.
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #165 Gepost op: 17 oktober 2009, 22:07:53
Overige bijzonderheden:    pijl stond verkeerd om

dat is jouw aanname ;-) Kan ook zijn dat hij net van de weg af is (waarbij het verkeer er rechts langs moest) óf dat hij staat te wachten en zo de weg op gaat met dezelfde reden.
Kan bijv. zijn dat hij staat te wachten op de signalering.  ;)
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


Bart S

  • Gast
Reactie #166 Gepost op: 17 oktober 2009, 22:09:47
Zit dit bericht net nog eens te lezen, maar denk eerder dat het voertuig van een andere droge dienst is en wel DVS uit Delft.
Die rijden nl. ook met de witte pickups en hebben idd. die doeken met knipperlampen erop. De natte tak heeft dat, voor zover mij bekend, niet.

Delft lijkt mij ook aannemelijk. Ik kwam hem vorige week weer tegen op de A13 bij, jawel, Delft!


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #167 Gepost op: 17 oktober 2009, 22:19:11
oh ja voor diegene die het niet weten: Dienst Verkeer en Scheepvaart  zij zijn oa. verantwoordelijk voor allerlei nieuwe ontwikkelingen, de stroefheidsmetingen etc. en ook voor alle dynamische systemen, zoals de matrixbakken boven de weg ;-)
MAAR aangezien ze géén IM taken hebben, rijden ze niet (meer) in gele auto's.
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #168 Gepost op: 17 oktober 2009, 22:19:19
Zit dit bericht net nog eens te lezen, maar denk eerder dat het voertuig van een andere droge dienst is en wel DVS uit Delft.
Die rijden nl. ook met de witte pickups en hebben idd. die doeken met knipperlampen erop. De natte tak heeft dat, voor zover mij bekend, niet.

Voor de mensen die - net als ik - niet weten wat DVS inhoudt:

De Dienst Verkeer en Scheepvaart (DVS) werkt binnen Rijkswaterstaat - door de inzet van kennis en expertise- aan een vlot, veilig en duurzaam verkeer over weg en water.

DVS kent het landelijke hoofdwegen- en vaarwegennetwerk goed. We weten wat de toestand ervan is en weten hoe de infrastructuur optimaal gebruikt kan worden. De kennis die wij in huis hebben maken we samen met onze collega’s in de regio toepasbaar voor de dagelijkse praktijk.

bron: http://www.rijkswaterstaat.nl/dvs//overdvs/index.jsp
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #169 Gepost op: 17 oktober 2009, 22:19:48
Martin was me net voor zie ik ;D ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s