Rijkswaterstaat en (vaar)wegbeheerders

Auteur Topic: Rijkswaterstaat en (vaar)wegbeheerders  (gelezen 335758 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #190 Gepost op: 14 maart 2010, 21:56:12
Ze gaan als een kogel bij de RWS!


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #191 Gepost op: 14 maart 2010, 21:59:42
Ze gaan als een kogel bij de RWS!

En bij De Haas ook ;)
Bijna niet bij te houden welke er al wel en niet in dienst zijn.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Ruben Geluk

  • Gast
Reactie #192 Gepost op: 4 april 2010, 15:08:29


Dienst: Waterschap Hollandse Delta
Standplaats: Goedereede Werf West
Roepnummer: n.v.t.
Soort voertuig: Inspectie
Merk & type: Toyota Hilux
Bijzonderheden: Geen


Ruben Geluk

  • Gast
Reactie #193 Gepost op: 4 april 2010, 15:13:08


Dienst: Waterschap Hollandse Delta
Standplaats: Goedereede Werf West
Roepnummer: n.v.t.
Soort voertuig: transport/gladheidsbestrijding
Merk & type: Volkswagen
Bijzonderheden: Inmiddels weer weg op Goedereede, standplaats nog niet bekend. Dit zal ik wijzigen als ik het weet.


Daniël V.

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #194 Gepost op: 22 april 2010, 14:41:11
Widle ik een foto van een hm-bordje maken, staat er iets geels in beeld:



Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #195 Gepost op: 23 april 2010, 01:46:43
Widle ik een foto van een hm-bordje maken, staat er iets geels in beeld:



Die stond laatst bij Huijsmans ... Vond het al zo'n raar ding voor een ambulancedienst!
Nu is ie helder ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #196 Gepost op: 23 april 2010, 12:04:14
Mooie fiets Daniël!

Is dit de eerste in Reichshaussteil? ;)
En zit er achterop nou een LED-bordje of zie ik dat verkeerd?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Daniël V.

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #197 Gepost op: 23 april 2010, 20:04:31
Mooie fiets Daniël!

Is dit de eerste in Reichshaussteil? ;)
En zit er achterop nou een LED-bordje of zie ik dat verkeerd?

Ja, mooie fiets, zeker. Niet de mijne helaas, ik had hem maar een weekje te leen.

Dit is de eerste die geleverd is in die haussteil, jawohl. De al bestaande fietsen worden omgebouwd en omgestickerd naar deze versie. Verder staan er nog twee BMW's in bestelling, ter vervanging van de Suzuki's. Die worden ook zo.

Led bordje idd, nu voorzien van een minatuurpijltje links en rechts en het woord ongeval. Wie dat verzonnen heeft.
Ik heb alvast verzocht op volgende fietsen die pijltjes weg te laten en gewoon volgen en stop erin, net zoals op de auto's.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #198 Gepost op: 23 april 2010, 21:43:00
Led bordje idd, nu voorzien van een minatuurpijltje links en rechts en het woord ongeval. Wie dat verzonnen heeft.
Ik heb alvast verzocht op volgende fietsen die pijltjes weg te laten en gewoon volgen en stop erin, net zoals op de auto's.
Zonder te provoceren, maar wat wil een WIS met een stop/volgen tekst? Voor welke reden zou hij (of zij) iemand aan de kant mogen/moeten zetten?
De preventieve kant kan ik er wel van in zien, van een weggebruiker waarschuwen dat zijn uitlaat schade toe brengt aan het wegdek waar de WIS voor controleerd, maar voor opsporingsfeiten; het zijn toch geen BOA's?


Daniël V.

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #199 Gepost op: 23 april 2010, 21:56:52
Zonder te provoceren, maar wat wil een WIS met een stop/volgen tekst? Voor welke reden zou hij (of zij) iemand aan de kant mogen/moeten zetten?
De preventieve kant kan ik er wel van in zien, van een weggebruiker waarschuwen dat zijn uitlaat schade toe brengt aan het wegdek waar de WIS voor controleerd, maar voor opsporingsfeiten; het zijn toch geen BOA's?

Ik verwachte wel een reactie toen ik bovenstaande schreef hoor :-)

Gaat ook niet om opsporing, maar om stilzetten van het verkeer, de zogenaamde dynamische verkeersstops. Denk aan het stilzetten van een hele rijbaan om een pechgeval over te laten steken of een voetganger uit de middenberm te halen of of of.

Persoonlijk doe ik dat soort dingen liever met de hand, maar als ze er dan toch een tekstbordje op schroeven kan je hem wel gebruiken ook.

met de auto's worden sinds een paar maanden verkeersstops uitgevoerd. Dit zijn de stops die nodig zijn voor werkzaamheden aan de weg. Een voorbeeld is het bouwen van een viaduct, waarbij er telkens een betonnen ligger dwars over de weg wordt gelegd. In deze gevallen deed voorheen het KLPD de stops, tegenwoordig worden die door Rijkswaterstaat uitgevoerd.

De relevante artikelen:

Artikel 83 RVV 1990
Weggebruikers zijn voorts verplicht te stoppen indien hen een stopteken wordt getoond dat bestaat uit een rode lamp dan wel uit een aan een voertuig van de politie of van weginspecteurs in dienst van Rijkswaterstaat aangebracht verlicht transparant, waarin de woorden "stop" of "stop politie" in rode letters tegen donkere achtergrond worden verlicht.

Artikel 12
1.Weggebruikers zijn verplicht gevolg te geven aan de aanwijzingen die door de in artikel 159 bedoelde personen dan wel door andere bij algemene maatregel van bestuur aangewezen categorieën van personen ter zake van het verkeer op de weg worden gegeven.
2.De in het eerste lid bedoelde aanwijzingen mogen slechts worden gegeven in het belang van de veiligheid op de weg, de instandhouding van de weg en de bruikbaarheid daarvan, of de vrijheid van het verkeer dan wel in het belang van met toestemming van Onze Minister verrichte onderzoeken ten behoeve van het verkeer.

Daniël