GRIP 1 Zeer grote brand (Rijnsbergen Liebrechts) Unieweg - Zaltbommel 26-01-2014

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (Rijnsbergen Liebrechts) Unieweg - Zaltbommel 26-01-2014  (gelezen 65720 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Citaat van: JJ75 link=msg=1240174 date=1390830457
En dit wordt niet gehandhaafd?

Omdat het is zoals het is wordt het niet gehandhaafd? Dat is nogal een snelle conclusie hoor. Denk je dat de gemeente het anders wel even leeg komt halen?


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Citaat van: JJ75 link=msg=1240174 date=1390830457
En dit wordt niet gehandhaafd?
De overheid kan tegen een bedrijf zeggen "ruim je rotzooi op" maar het bedrijf heeft geen geld, tja wat dan?


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Citaat van: GLZ link=msg=1240187 date=1390834078
De overheid kan tegen een bedrijf zeggen "ruim je rotzooi op" maar het bedrijf heeft geen geld, tja wat dan?

Exact! Handhaven is geen toveren...


Don

  • schipper/chauffeur/bestuurslid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Je zou het op basis van oplegging ook kunnen sluiten als overheid


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Thor link=msg=1240133 date=1390821779
Ik zie het, dan houdt het inert gas verhaal natuurlijk op.
Inhert gas houdt sowieso op aangezien dat totaal geen indringend vermogen heeft. water komt al niet tot de kern van dit soort branden, laat staan een gas. De boel uit elkaar halen is de enigste oplossing.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Tomyboy link=msg=1240166 date=1390826511
Ik hoorde dat het bedrijf er financieel niet al te best voor stond en i.i.g. geen geld had om het afval af te voeren. Gebouw zat tot aan het dak volgestouwd met afval.
Dan zul je wel een betrouwbare bron hebben mag ik aannemen?


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Het kan natuurlijk zijn dat de berg in zeer korte tijd verzameld is. Als de opmerking klopt dat er 10 keer meer dan vergund lag is de veiligheid in het gedrang, de kans op broei wordt wel erg groot. Uiteindelijk zal de samenleving voor het opruimen op gaan draaien als het bedrijf geen geld meer heeft.


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Citaat van: Don link=msg=1240190 date=1390834611
Je zou het op basis van oplegging ook kunnen sluiten als overheid
Dan gaat het bedrijf 100% zeker failliet en draai je als overheid dus geheid op voor de kosten.


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Citaat van: Peter71 link=msg=1240196 date=1390834957
Dan zul je wel een betrouwbare bron hebben mag ik aannemen?
Dat het gebouw vol zat kun je wel zien aan de filmpjes en videos. Over de status van het bedrijf hoor ik dezelfde geruchten, maar zo lang het geen verklaring van de directie of de overheid is dan blijven dit geruchten. Maar waar rook is is vuur......  ;)

Die sector schijnt het trouwens ook zwaar te hebben: Afvalverwerker Bowie failliet


Tomyboy

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 688
  • Geïnteresseerde / Fotograaf
    • Hessels Media
Citaat van: Peter71 link=msg=1240196 date=1390834957
Dan zul je wel een betrouwbare bron hebben mag ik aannemen?

Dat zijn net als bij GLZ geruchten, al zal GLZ ze van een andere partij hebben dan mij. Maar gezien ze van 2 kanten komen kan je er redelijk vanuit gaan dat het klopt.
Student Technische Bedrijfskunde TU/e