Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658367 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Is de huidige aanbesteding al bijna "uitverkocht"?

Volgens mij nog niet. Huidige contract zal op 31 december 2024 aflopen. Men is nu bezig met de voorbereidingen voor een nieuw contract en wilt dit beter aanpakken dan de voorgaande aanbesteding. Zodoende dat er relatief ‘vroeg’ wordt begonnen met deze nieuwe publicatie.
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Er staat nog niks op TenderNed en is gedeeld in een interne nieuwsbrief. Weet niet of deze informatie hier al gedeeld moet worden. Men is nog druk bezig in de voorbereiding voor de publicatie op TenderNed.
Aah vandaar. Dan ga ik op intranet een zoekslag maken.  8)


maarten43

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Moet wel zeggen dat ik de uitvoeringen van Mercedes aardig zat ben. De Vito staat om de haverklap (bijna wekelijks) bij de garage i.v.m. sensoren/turboproblematiek. Schiet vaak in de noodloop. De B-klasses zijn ook onstabiel en zijn ook per maand minimaal 1 keer bij de garage. Omdat ze zo laag zijn wordt er veel schade gereden aan bumpers en wielkasten etc. Wie ooit heeft gezegd dat deze auto's geschikt zijn voor ons werk..... :-X

Bij ons zijn de Vito’s alleen terug geweest voor problemen met de versnellingsbak. De nieuwe B klasses (b200d) worden in ons stedelijk gebied veel gebruikt en zijn naar mijn mening met de betere vering een vooruitgang ten opzichte van de oude (220d). De piepende remmen zijn wel serieus vervelend. Wij zijn aan het kijken of er een modificatie kan worden gedaan om dit te verhelpen.

Met de handhavingsvoertuigen (golf 7.5) lijk je wel sneller te kunnen scheuren. Die auto’s hebben een betere wegligging dan de rest van ons wagenpark.

De terugkomende problemen met de turbo/motor lijken vooral voor te komen op teams waar de B klasse al eens flinke schade heeft opgelopen doordat een drempel te hard is gepakt. Maar dit is echt gebaseerd op gevoel.




7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Met de handhavingsvoertuigen (golf 7.5) lijk je wel sneller te kunnen scheuren. Die auto’s hebben een betere wegligging dan de rest van ons wagenpark.

Bijzondere terminologie  ???


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Bij ons zijn de Vito’s alleen terug geweest voor problemen met de versnellingsbak. De nieuwe B klasses (b200d) worden in ons stedelijk gebied veel gebruikt en zijn naar mijn mening met de betere vering een vooruitgang ten opzichte van de oude (220d). De piepende remmen zijn wel serieus vervelend. Wij zijn aan het kijken of er een modificatie kan worden gedaan om dit te verhelpen.

Met de handhavingsvoertuigen (golf 7.5) lijk je wel sneller te kunnen scheuren. Die auto’s hebben een betere wegligging dan de rest van ons wagenpark.

De terugkomende problemen met de turbo/motor lijken vooral voor te komen op teams waar de B klasse al eens flinke schade heeft opgelopen doordat een drempel te hard is gepakt. Maar dit is echt gebaseerd op gevoel.

De Handhavingsgolf is echt een heerlijke auto. Rijdt zoals een Golf moet rijden. Doet me een beetje denken aan de Golf 6 waar ik een tijdje in heb gereden. Daar hebben we er een paar van gehad in Amsterdam. Je trekt 'm enorm goed door de bocht, hij schakelt snel en op het juiste moment.
De problemen met de turbo/motor hebben wij eigenlijk alleen met de Vito. Binnenkort krijgen we de tweede.

Ik hoor ook goede verhalen over de de nieuwe B-klasse. Wegligging is beter en hij is natuurlijk wat hoger.

Het hele gedoe met dit wagenpark begint natuurlijk met het feit dat we gaan testen op een circuit. Wie rijdt er tijdens het werk nu op een circuit? Ja alleen 7131 op de autosnelwegen maar veel politiewerk speelt zich af in woonwijken. Drempels, smalle straatjes, hobbels, klinkers etc. Daar moeten we testen en niet in Lelystad. Wat dat betreft was de laatste lichting Tourans (die van ons uit 2017) echt wel een hele fijne auto. Snel, ruim en compleet. Geen gedoe met de lichtbalk. Keurige stoptransparanten. Echt niets mis mee...


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079

De terugkomende problemen met de turbo/motor lijken vooral voor te komen op teams waar de B klasse al eens flinke schade heeft opgelopen doordat een drempel te hard is gepakt. Maar dit is echt gebaseerd op gevoel.
Zou zomaar kunnen. Wij moeten momenteel 2 B klasse missen voor reparatie ivm kapotte turbo’s.
En die zijn allebei al minstens 1x weggeweest voor een kapotte carterpan.

Paar maanden geleden is een B klasse van ons totall loss gereden en paar kregen we een Touran uit 2015 voor terug met slechts 61.000 km (ja, echt!)
Voor ons een heel fijne auto: ruim van binnen, genoeg plek voor een arrestant, niet zo laag ivm de vele drempels/trambanen etc, en nog steeds genoeg power.
Gaat ook niks stuk aan dat ding… mogen we hopelijk nog even van genieten.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Wanneer zou de huidige aanbesteding volledig "opgebruikt" moeten zijn?


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Reactie #1567 Gepost op: 30 augustus 2023, 12:39:31
Nieuwe aanbesteding afgesplitst naar dit topic: https://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,114480.0.html


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Heeft iemand foto's van het huidige bedienpaneel in de Vito's?

Ik heb namelijk een aantal nieuwe balken daarvan binnen gekregen voor in m'n verzameling maar ik zoek nog de juiste bedienpanelen.