Nieuwe (bedachte) striping op (nieuwe) politievoertuigen

Auteur Topic: Nieuwe (bedachte) striping op (nieuwe) politievoertuigen  (gelezen 195297 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #390 Gepost op: 7 maart 2018, 17:54:37
Studio Dumbar kreeg vervolgens de opdracht het aangepaste ontwerp mee te nemen in de presentatie. Daarbij is ook een auto beplakt en door TNO bekeken.Bleek dat het geel zonadig fel op licht dat er geen voertuig meer in te herkennen is. En dat zou gevaar op kunnen leveren omdat naderend verkeer twijfelt over wat ernou op de weg staat. Uit contacten in Engeland weet ik dat men daar ook die ervaring heeft en nadenkt over vervanging van de zgn Battenburgbeplakking.

Dat is wel opmerkelijk te noemen. Zeker omdat er geen striping/markering is die zoveel navolging krijgt als de Battenburg. Neem diverse landen uit de Gemenebest, Scandinavische landen en België. Is dat dan kopieergedrag, zonder de negatieve effecten goed te overwegen, of valt het probleem eigenlijk wel mee...?

Als het gaat om bekendheid van 'het merk', zie ik in ieder geval niet snel gebeuren dat ze het concept snel los zouden laten.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #391 Gepost op: 8 maart 2018, 09:29:09
Is dat niet altijd in Nederland? In zoveel landen gebruikt men wigwag in plaats van alternerend grootlicht om spoedvoertuigen op grotere afstand zichtbaar te laten zijn. In Nederland mag dat niet van TNO en moeten we simultaan knipperen wat minder opvalt. In het buitenland zie je hulpdiensten met enorme kerstbomen aan licht op het dak rondrijden maar in Nederland zien we liever alleen wat in de hoeken knipperen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #392 Gepost op: 1 april 2018, 12:14:44
Ik bedenk me net; die nieuwe Mercedessen en ook nu die Audi hebben nog de 'klassieke' striping. Was die nieuwe nog niet helemaal afgetikt o.i.d.?


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Reactie #393 Gepost op: 2 april 2018, 10:08:29
Zie het bericht van Martin J op 9 februari j.l., denk dat e.e.a. nog in de beslissingsfase zit, ik houd in ieder geval wel zijn berichtgeving in de gaten.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #395 Gepost op: 2 maart 2019, 13:01:20
https://www.instagram.com/p/BueaNE3htOz/?utm_source=ig_web_button_share_sheet

 :o ???

Behalve dat het er niet uitziet valt mij het volgende op;
De NJ 478 T was de demo-auto destijds. Nu echter zonder balk op het dak en met lichtmetaal? In iedergeval andere velgen.
Raar verhaal dit.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Reactie #396 Gepost op: 2 maart 2019, 13:18:25
Doe mij maar de Zweedse Battenburg variant....


djernie

  • VKR
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
    • Veiligheidsregio 17 Rotterdam Rijnmond informatie
Reactie #397 Gepost op: 16 april 2019, 15:50:58
Vandaag in het nieuws: De huidige striping zal gemoderniseerd worden (bredere banen, nieuwere materialen)
https://nos.nl/video/2280727-nieuwe-striping-is-veiliger-voor-hulpdiensten-en-weggebruikers.html


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #398 Gepost op: 16 april 2019, 15:54:09
Vandaag in het nieuws: De huidige striping zal gemoderniseerd worden (bredere banen, nieuwere materialen)
https://nos.nl/video/2280727-nieuwe-striping-is-veiliger-voor-hulpdiensten-en-weggebruikers.html

Ik bleef maar hopen op een 1 april grap. Betere reflectie OK maar die oerlelijke dikke strepen!  :'( Vooral op een klein voertuig als de nieuwe politie voertuigen staat het m.i. zeer slecht.


guest16442

  • Gast
Reactie #399 Gepost op: 16 april 2019, 17:10:42
Ik vind het eerlijk gezegd wel meevallen. Ik vind het er zelfs wel netjes uitzien.