Nieuwe (bedachte) striping op (nieuwe) politievoertuigen

Auteur Topic: Nieuwe (bedachte) striping op (nieuwe) politievoertuigen  (gelezen 196371 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #400 Gepost op: 18 april 2019, 12:31:12
Ziet er niet heel slecht uit of zo. Maar is het echt nodig?
Kost bakken geld.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #401 Gepost op: 18 april 2019, 12:47:30
Hoezo kost het bakken geld? Nieuwe voertuigen zullen hoe dan ook bestickerd moeten worden, dat kost altijd geld. Al reeds bestickerde voertuigen gaan niet terug voor de nieuwe bestickering te krijgen maar blijven de oude houden tot ze er uit gaan.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


DMC

  • HV Geïnteresseerd
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #402 Gepost op: 18 april 2019, 13:09:58
In het persbericht van de brandweer staat een transporter met nieuwe striping. Deze transporter heeft geen extra streep meer, achter de voordeur

https://www.brandweer.nl/brandweernederland/nieuws/2019/vernieuwde-striping

Maar de presentatie van het IVF staat de ambulance met extra streep:

https://nos.nl/artikel/2280726-nieuwe-strepen-maken-auto-s-hulpdiensten-s-nachts-beter-zichtbaar.html

Kent iemand de logica/regels omtrent de extra baan striping achter de voordeur? (volgens OOV2019)
Mvg, DMC


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,305
Reactie #403 Gepost op: 18 april 2019, 13:37:33
Misschien is bij het aanbrengen op de brandweer transporter een fout gemaakt? Als je het brandweerlogo en de tekst ¨brandweer¨ wat naar achteren verplaatst moet het volgens mij gewoon passen...


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #404 Gepost op: 18 april 2019, 16:31:15
Misschien is bij het aanbrengen op de brandweer transporter een fout gemaakt? Als je het brandweerlogo en de tekst ¨brandweer¨ wat naar achteren verplaatst moet het volgens mij gewoon passen...
Maar dan wordt de tekst (deels) afgedekt als de deur openstaat. Denk dat dat de logica is, dat de tekst brandweer altijd zichtbaar is.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


DMC

  • HV Geïnteresseerd
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #405 Gepost op: 18 april 2019, 18:46:44
Maar dan wordt de tekst (deels) afgedekt als de deur openstaat. Denk dat dat de logica is, dat de tekst brandweer altijd zichtbaar is.

Dat is bij de ambulance op de foto ook het geval dus die vlieger gaat niet op denk ik..
Mvg, DMC


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #406 Gepost op: 18 april 2019, 20:13:47
Dat viel mij ook al op, geen streep meer "achter" de deur. Maar ja met deze dikke strepen is één streep best veel. Ik denk dat het aan de lengte van het voertuig ligt of er nog een streep achter komt. De Sprinter is langer dan de Transporter. En achter het woord "brandweer" moet nog een roepnummer dus veel opschuiven kan de tekst brandweer niet.

Maar dan wordt de tekst (deels) afgedekt als de deur openstaat. Denk dat dat de logica is, dat de tekst brandweer altijd zichtbaar is.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #407 Gepost op: 19 april 2019, 00:10:13
Hoezo kost het bakken geld? Nieuwe voertuigen zullen hoe dan ook bestickerd moeten worden, dat kost altijd geld. Al reeds bestickerde voertuigen gaan niet terug voor de nieuwe bestickering te krijgen maar blijven de oude houden tot ze er uit gaan.

Alle B-klasses, Vito's en Audi's krijgen de nieuwe striping. Ook degene die nu al rondrijden!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #408 Gepost op: 19 april 2019, 08:43:50
Alle B-klasses, Vito's en Audi's krijgen de nieuwe striping. Ook degene die nu al rondrijden!
"Om de kosten zo laag mogelijk te houden, is afgesproken dat voertuigen bij vervanging de nieuwe strepen krijgen. Het verbeterde ontwerp wordt daardoor geleidelijk zichtbaar in het straatbeeld."
https://www.politie.nl/nieuws/2019/april/16/00-vernieuwde-striping-voertuigen-hulpverleningsdiensten.html

"Om de kosten zo laag mogelijk te houden (...) geldt er een overgangstermijn van 20 jaar."
https://www.ifv.nl/nieuws/Paginas/Vernieuwde-striping-voor-hulpverleningsvoertuigen.aspx


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,305
Reactie #409 Gepost op: 19 april 2019, 08:53:09
Voor de Audi´s zou dat nog wel kunnen om ze nu allemaal om te stickeren, daar rijden er niet zoveel van....