Nieuwe (bedachte) striping op (nieuwe) politievoertuigen

Auteur Topic: Nieuwe (bedachte) striping op (nieuwe) politievoertuigen  (gelezen 195321 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #10 Gepost op: 1 december 2013, 22:44:23
Om hem dan nog even realistischer te maken met de huidige striping ;)
Gewoon de huidige striping gebruiken, de raamranden (net als in Engeland) fluoriserend oranje, fluor bumpers en de nieuwe contourmarkering (combi met de Belgische) met rode achterreflectie.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #11 Gepost op: 2 december 2013, 07:30:17
OK, op wit of op zilver als basiskleur? Kan wel even duren, van de week heb ik minder tijd.
Offtopic: ik heb de dakrails overigens wegbezuinigd, omdat die sowieso niet gebruikt worden, of vergis ik mij daarin? Zonder dakrails minder luchtweerstand, was daarbij mijn idee.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Nickvm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Reactie #12 Gepost op: 2 december 2013, 08:01:34
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1224580 date=1385933546
Zo, naar aanleiding van een aantal vermanende woorden van een moderator van de blauwe kolom dat ik niet telkens weer met droomauto's moet komen maar eindelijk met iets realistisch  >:D

dan nu een paar variaties op dit thema op basis van een VP-V70. Ik heb wat contourmarkering in het fluogeel toegevoegd en verder met de kleur van de bumpers en soms de dorpels gespeeld. Ook dit voertuig is natuurlijk ook in het wit leverbaar, mocht het zilvergrijs als te weinig zichtbaar worden gezien.


Ben benieuwd wat het beste bevalt...

Ziet er mooi uit!  O0
Persoonlijk vind ik de versie met de gele bumper en het doorlopende gedeelte het mooiste, denk ook dat geel een hogere attentiewaarde heeft als Oranje.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #13 Gepost op: 2 december 2013, 17:40:00
Ik vind drie verschillende kleuren, blauw, geel en oranje, persoonlijk wat veel. Niet zo mooi.

Striping blauw + fluo oranje of blauw + fluo geel lijkt me mooi. Die laatste heb je al laten zien dus. Netjes  O0
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #14 Gepost op: 2 december 2013, 21:37:35
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1224580 date=1385933546
Zo, naar aanleiding van een aantal vermanende woorden van een moderator van de blauwe kolom dat ik niet telkens weer met droomauto's moet komen maar eindelijk met iets realistisch  >:D

dan nu een paar variaties op dit thema op basis van een VP-V70. Ik heb wat contourmarkering in het fluogeel toegevoegd en verder met de kleur van de bumpers en soms de dorpels gespeeld. Ook dit voertuig is natuurlijk ook in het wit leverbaar, mocht het zilvergrijs als te weinig zichtbaar worden gezien.


 Ben benieuwd wat het beste bevalt...

Ik ga voor deze. Gelijk aanschaffen. Vandaag toevallig gesproken met bepaalde mensen, ook die wisten te vertellen dat blauw/geel binnen europa de standaard MOET gaan worden voor de politie.


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Reactie #15 Gepost op: 2 december 2013, 22:55:20
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1224580 date=1385933546
Ook dit voertuig is natuurlijk ook in het wit leverbaar, mocht het zilvergrijs als te weinig zichtbaar worden gezien.







Het is duidelijk dat de politiekleuren niet meer oranje en wit, maar blauw en geel zijn geworden. Een logisch gevolg is dat ook de auto's blauwe en geel worden. Dit zijn (bijna) complementaire kleuren, die elkaar versterken. Misschien dat FlyingDutchman hier ook een voorbeeld van wil maken. Deze combinatie is dan direct bruikbaar voor de ME, dus een donkerblauwe auto met fel-gele strepen...
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #16 Gepost op: 3 december 2013, 00:59:13
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1224580 date=1385933546
Zo, naar aanleiding van een aantal vermanende woorden van een moderator van de blauwe kolom dat ik niet telkens weer met droomauto's moet komen maar eindelijk met iets realistisch  >:D

dan nu een paar variaties op dit thema op basis van een VP-V70. Ik heb wat contourmarkering in het fluogeel toegevoegd en verder met de kleur van de bumpers en soms de dorpels gespeeld. Ook dit voertuig is natuurlijk ook in het wit leverbaar, mocht het zilvergrijs als te weinig zichtbaar worden gezien.
















Ben benieuwd wat het beste bevalt...

De eerste en de tweede :) .
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #17 Gepost op: 3 december 2013, 22:46:42
Op speciaal verzoek nog een wat aparte kleurstelling, een beetje onNederlands, of je moet de oude hondenwagens uit Haaglanden even beschouwing laten en het donkerblauw nog iets donkerder maken:

Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #18 Gepost op: 3 december 2013, 22:49:37
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1225331 date=1386107202
Op speciaal verzoek nog een wat aparte kleurstelling, een beetje onNederlands, of je moet de oude hondenwagens uit Haaglanden even beschouwing laten en het donkerblauw nog iets donkerder maken:



 O0 Topwagen. Gelijk 6 van aanschaffen.


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Reactie #19 Gepost op: 3 december 2013, 23:00:39
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1225331 date=1386107202
Op speciaal verzoek nog een wat aparte kleurstelling, een beetje onNederlands, of je moet de oude hondenwagens uit Haaglanden even beschouwing laten en het donkerblauw nog iets donkerder maken:



En als je nu het donkergrijs vervangt door donkerblauw...?
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding