Nieuwe (bedachte) striping op (nieuwe) politievoertuigen

Auteur Topic: Nieuwe (bedachte) striping op (nieuwe) politievoertuigen  (gelezen 196494 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #280 Gepost op: 29 juli 2015, 20:50:00
Ja, leuke feedback. Ook voor de professionals onder ons een opstekertje dat een paar "negatievere" reacties het geld liever in een betere cao geïnvesteerd zien!
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


BartB

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
  • DTP'er / Signmaker
Reactie #281 Gepost op: 29 juli 2015, 23:58:39
Ik heb van mijn ontwerp naast de gewone versie bij daglicht ook een versie gemaakt in het donker met reflectie.
Benieuwd naar jullie reacties!





- Bart Boven
* DTP'er/Signmaker *   Er berust auteursrecht/© copyright op alle foto's die ik upload met mijn watermerk. Vraag a.u.b. toestemming aan mij vragen om


Gabri_v99

  • N/A
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
  • Hulpverlenings voertuigen fanaat
Reactie #282 Gepost op: 30 juli 2015, 04:48:45
Eerlijk gezegd vind ik het er een beetje uitzien als een taxi, voor de rest mooi gemaakt hoor  O0


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #283 Gepost op: 30 juli 2015, 07:14:50
Citaat van: BartB link=msg=1364415 date=1438207119
Ik heb van mijn ontwerp naast de gewone versie bij daglicht ook een versie gemaakt in het donker met reflectie.
Benieuwd naar jullie reacties!





- Bart Boven

Ik zou mijn inziens voor neer contourmarkering gaan...


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #284 Gepost op: 30 juli 2015, 13:06:38
Sterker nog Cavia de contourmarkering zoals FD het op onderstaande gemaakt heeft is de nieuwe standaard die verplicht is op nieuwe voertuigen.
Dus de contourmarkering van BartB gaat het nooit worden  ;) ;)

Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1225331 date=1386107202
Op speciaal verzoek nog een wat aparte kleurstelling, een beetje onNederlands, of je moet de oude hondenwagens uit Haaglanden even beschouwing laten en het donkerblauw nog iets donkerder maken:


In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #285 Gepost op: 30 juli 2015, 13:22:31
Ik heb van mijn ontwerp naast de gewone versie bij daglicht ook een versie gemaakt in het donker met reflectie.
Benieuwd naar jullie reacties!





- Bart Boven
Best mooi gemaakt.  Maar het is niet mijn smaak. Het hoeft m.i. ook niet precies te lijken op het uniform.

De huidige striping in een nieuw jasje vind ik veel mooier. (Zoals die blauwe wagens)
Je moet ook niet vergeten dat de huidige striping ook functioneel is (en niet alleen maar tbv herkenbaarheid).
Denk aan het effect dat de huidige striping heeft om verkeer in de goed richting te wijzen. De huidige striping zijn namelijk een soort pijlen. Werkt goed bij fendoff. Dat wil ik er graag inhouden...


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #286 Gepost op: 30 juli 2015, 13:55:41
Citaat van: Gabri_v99 link=msg=1364423 date=1438224525
Eerlijk gezegd vind ik het er een beetje uitzien als een taxi [...]

Tja, het blijft een Touran hè  998765 >:D
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #287 Gepost op: 30 juli 2015, 14:03:58
Citaat van: CopVR3 link=msg=1364472 date=1438255351
(...)
Denk aan het effect dat de huidige striping heeft om verkeer in de goed richting te wijzen. De huidige striping zijn namelijk een soort pijlen. Werkt goed bij fendoff. Dat wil ik er graag inhouden...
Ook al staan ze dan wel precies verkeerd om, maar dat terzijde..... ;)
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #288 Gepost op: 30 juli 2015, 19:11:55
Ook al staan ze dan wel precies verkeerd om, maar dat terzijde..... ;)
Nou volgens mij niet... als je de dienstauto op de juiste manier in fendoff zet is het precies goed.
Strepen wijzen dan in de goede richting.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #289 Gepost op: 30 juli 2015, 20:00:25
Citaat van: CopVR3 link=msg=1364545 date=1438276315
Nou volgens mij niet... als je de dienstauto op de juiste manier in fendoff zet is het precies goed.
Strepen wijzen dan in de goede richting.
Ze staan in principe wel verkeerd (zowel deuren als achterkant), want als je bijvoorbeeld bij wegwerkzaamheden langs de bakens rijdt, dan moet je langs de zijde waar de strepen beginnen.

Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1218406 date=1383947003



Beelden gevonden op het wegenforum.nl

Hoe wijzen de strepen op de bakens om aan te duiden welke rijbaan je moet hebben ;) Juist, als een V, met de punt naar beneden gericht, in het midden moet je wezen  O0
Staat de politiewagen in Fend-off, dan zou je volgens de striping de achterkant cq de portieren moeten raken. ;)