Nieuwe (bedachte) striping op (nieuwe) politievoertuigen

Auteur Topic: Nieuwe (bedachte) striping op (nieuwe) politievoertuigen  (gelezen 196236 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

visren

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #310 Gepost op: 3 augustus 2015, 11:19:45
Citaat van: Lt. Col. Me link=msg=1364669 date=1438343482
De gesuggereerde relatie met Fend Off positie is onwaar voor het huidige striping patroon van BiZa. Verkeersdeelnemers zijn geneigd een schuin patroon aan de "lage" kant voorbij te gaan. Ter illustratie: een patroon \\\\\ wil men rechts voorbij, een patroon ///// wil men links voorbij. Geleidebakens (de rood/witte schilden bij wegwerkzaamheden) staan daarom ook altijd met de "lage" kant aan de verkeerszijde (auto // werkvak). Een tweezijdig te passeren obstakel wordt daarom ook voorzien van omhoog wijzende pijlen (auto //\\ auto). Een politieauto in Fend Off suggereert dus in feite ook dat je 'm juist aan de verkeerde kant moet passeren (POL/// auto). Dit in tegenstelling tot de Rijkswaterstaat auto's, waarbij de striping wél naar voren "wijst" (RWS\\\ auto) (en de achterzijde is voorzien van omhoog wijzende pijlen, zoals de Engelse politievoertuigen).
Ik heb me overigens eens laten vertellen dat een politieauto de huidige striping heeft omdat hij op deze manier twee rijstroken kan afzetten door de neus tegen het verkeer in te zetten en beide deuren geheel open te zetten. Hoewel dit in combinatie met de striping op de motorkap inderdaad leidt tot "omhoog wijzende pijlen" (dus links en rechts passeren), wordt dit bij mijn weten nooit toegepast en ik weet dus niet of het waar is.
(...)
Mij lijkt een combinatie van beide stripings juist een nog duidelijker patroon te creëren, door de bovenste strepen op de politieauto te spiegelen zou je een >>> of <<< patroon op de zijkant krijgen, wat voor de weggebruiker een veel duidelijker beeld geeft waar ze veilig langs kunnen.


GDR

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
Reactie #311 Gepost op: 28 augustus 2015, 09:31:31
Geen photoshop...nieuwe voertuigen voor Politiezone Midlim (Genk) met gele bumpers..



André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,299
Reactie #312 Gepost op: 28 augustus 2015, 13:27:17
Citaat van: visren link=msg=1364979 date=1438593585
Mij lijkt een combinatie van beide stripings juist een nog duidelijker patroon te creëren, door de bovenste strepen op de politieauto te spiegelen zou je een >>> of <<< patroon op de zijkant krijgen, wat voor de weggebruiker een veel duidelijker beeld geeft waar ze veilig langs kunnen.
Dat had de Rijkspolitie al in de 80er jaren met de kleurverandering van donkerblauw naar wit met oranje, ook door een aantal Gemeentepolitie korpsen nagevolgd...


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #313 Gepost op: 28 augustus 2015, 14:43:14
Dat had de Rijkspolitie al in de 80er jaren met de kleurverandering van donkerblauw naar wit met oranje, ook door een aantal Gemeentepolitie korpsen nagevolgd...
Dat krijgen wij hier ook. Wij gaan immers ook weer terug naar de gp rp!


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #314 Gepost op: 28 augustus 2015, 14:45:12
Citaat van: CopVR3 link=msg=1369272 date=1440765794
Wij gaan immers ook weer terug naar de gp rp!
Meen je dat? Vertel?!
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #315 Gepost op: 28 augustus 2015, 16:03:30
Ja komt U maar, waar zijn de stukken?
Bij instappen begint de inzet.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #316 Gepost op: 28 augustus 2015, 22:15:17
Meen je dat? Vertel?!
Nou zie al de veranderingen... nationale (rijks) politie.
BOA's bij de gemeentes die een steeds grotere rol krijgen en steeds meer taken.

::)


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #317 Gepost op: 28 augustus 2015, 22:19:23
Citaat van: CopVR3 link=msg=1369364 date=1440792917
Nou zie al de veranderingen... nationale (rijks) politie.
BOA's bij de gemeentes die een steeds grotere rol krijgen en steeds meer taken.

::)
Dat is de hoop van alle gemeenten. Als de BOA meer binnen harkt, komt dat ten goede aan de gemeente. Dit lijkt mij meer een middel om geld binnen te halen dan dat het te maken heeft met handhaving.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #318 Gepost op: 29 augustus 2015, 00:24:35
Dat is de hoop van alle gemeenten. Als de BOA meer binnen harkt, komt dat ten goede aan de gemeente. Dit lijkt mij meer een middel om geld binnen te halen dan dat het te maken heeft met handhaving.
Das natuurlijk een beetje kort door de bocht... Maar dat weet je zelf ook wel. ;)


SpaX

  • Handhaver Openbare Ruimte (Domein 1), DHW controleur, Student IV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
Reactie #319 Gepost op: 29 augustus 2015, 00:25:42
Dat is de hoop van alle gemeenten. Als de BOA meer binnen harkt, komt dat ten goede aan de gemeente. Dit lijkt mij meer een middel om geld binnen te halen dan dat het te maken heeft met handhaving.
Hoe kom je daarbij? PV vergoeding is afgeschaft.
Al mijn berichten zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn (vroegere) werkg