Nieuwe (bedachte) striping op (nieuwe) politievoertuigen

Auteur Topic: Nieuwe (bedachte) striping op (nieuwe) politievoertuigen  (gelezen 195313 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #410 Gepost op: 20 april 2019, 13:54:09
Alle B-klasses, Vito's en Audi's krijgen de nieuwe striping. Ook degene die nu al rondrijden!

Van de wagenparkbeheerder heb ik ook begrepen dat alles behalve Transporters en Golf Variant opnieuw beplakt gaat worden.


DMC

  • HV Geďnteresseerd
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #411 Gepost op: 20 april 2019, 21:04:44
Ik zag deze tweet ook nog waarbij de transporter(vito) wel een extra streep achter de deur heeft:
https://twitter.com/PA_Rijopleiding/status/1118145767804473344
Mvg, DMC


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #412 Gepost op: 20 april 2019, 22:50:39
Hoezo kost het bakken geld? Nieuwe voertuigen zullen hoe dan ook bestickerd moeten worden, dat kost altijd geld. Al reeds bestickerde voertuigen gaan niet terug voor de nieuwe bestickering te krijgen maar blijven de oude houden tot ze er uit gaan.
Omstickeren van voertuigen kost geld.
De strepen zelf had je al kosten voor, daar heb je gelijk in maar alles eromheen voor zoiets in gang gezet wordt kost ook allemaal geld.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #413 Gepost op: 21 april 2019, 15:00:05
De striping van de Audi's is van dusdanig slechte kwaliteit dat de eerste al aangemeld zijn voor een herstriping. Ik ga er vanuit dat die direct de nieuwe striping krijgen en ik hoop dat die van betere kwaliteit is...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #414 Gepost op: 25 april 2019, 15:22:59
"Om de kosten zo laag mogelijk te houden, is afgesproken dat voertuigen bij vervanging de nieuwe strepen krijgen. Het verbeterde ontwerp wordt daardoor geleidelijk zichtbaar in het straatbeeld."
https://www.politie.nl/nieuws/2019/april/16/00-vernieuwde-striping-voertuigen-hulpverleningsdiensten.html

"Om de kosten zo laag mogelijk te houden (...) geldt er een overgangstermijn van 20 jaar."
https://www.ifv.nl/nieuws/Paginas/Vernieuwde-striping-voor-hulpverleningsvoertuigen.aspx

Op intranet van de Politie staat iets anders  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #415 Gepost op: 25 april 2019, 17:00:42
Ah, ik zie het nu staan inderdaad. Ach.  :-X


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Reactie #416 Gepost op: 27 april 2019, 14:23:22
Dus als ik Jerommeke goed begrijp worden er ook oudere voertuigen omgestickerd? En mag iedere eenheid voor zichzelf bepalen of en binnen welke termijn?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #417 Gepost op: 29 april 2019, 23:51:39
Dus als ik Jerommeke goed begrijp worden er ook oudere voertuigen omgestickerd? En mag iedere eenheid voor zichzelf bepalen of en binnen welke termijn?

Alles uit de laatste aanbesteding. B-klasses, Vito's, Audi's en de nieuwe hondenvoertuigen.

Ik vind het wel bijzonder. Er zijn diverse ambulancediensten die deze weken nieuwe ambulances met oude striping in dienst nemen.
Er is tenslotte een overgangstermijn.
De gemiddelde politie-auto zit na 2 a 3 jaar aan zijn kilometers.....

Zonde van de centen in mijn opinie....
 
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MartinJ

  • daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #418 Gepost op: 30 april 2019, 19:51:17
Ik bedenk me net; die nieuwe Mercedessen en ook nu die Audi hebben nog de 'klassieke' striping. Was die nieuwe nog niet helemaal afgetikt o.i.d.?

Klopt het heeft even geduurd eer alle partijen hetmet elkaar eens waren. Ik ga verder niet in details
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.


MartinJ

  • daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #419 Gepost op: 30 april 2019, 19:58:46
Ik lees allerlei berichten over kosten en of het niet sneller had gekund. Ja, maar je hebt met meerdere partijen te maken.Hoe meer diensten aan een tafel hoe langer het duurt.

Waar ik benieuwd naar ben is , met name onder dienders en Kmar, of men tevreden is met de betere reflectie. Het gaat om opvallende auto's en wat mij betreft kunnen die niet opvallend genoeg zijn.

Overigens houden de motoren de smalle strepen, maar wel rood retroreflecterend.

Ik lees ook klachten over de kwaliteit van de strepen. Doe de overheid en jezelf een plezier en meldt het aan het IFV. Liefst met duidelijke foto's en als het kan het merk van de beplakking. Soms is dat in de folie te lezen. Het IFV is de waakhond van de beplakking en kan e.e.a. kortsluiten met de leverancier van de folie.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.