Nieuwe (bedachte) striping op (nieuwe) politievoertuigen

Auteur Topic: Nieuwe (bedachte) striping op (nieuwe) politievoertuigen  (gelezen 195350 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #420 Gepost op: 1 mei 2019, 20:02:48
Ik lees allerlei berichten over kosten en of het niet sneller had gekund. Ja, maar je hebt met meerdere partijen te maken.Hoe meer diensten aan een tafel hoe langer het duurt.

Waar ik benieuwd naar ben is , met name onder dienders en Kmar, of men tevreden is met de betere reflectie. Het gaat om opvallende auto's en wat mij betreft kunnen die niet opvallend genoeg zijn.

Overigens houden de motoren de smalle strepen, maar wel rood retroreflecterend.

Ik lees ook klachten over de kwaliteit van de strepen. Doe de overheid en jezelf een plezier en meldt het aan het IFV. Liefst met duidelijke foto's en als het kan het merk van de beplakking. Soms is dat in de folie te lezen. Het IFV is de waakhond van de beplakking en kan e.e.a. kortsluiten met de leverancier van de folie.
huidige striping is PRIMA. Niks mis mee. Had dit geld aan betere dingen uitgegeven.....
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #421 Gepost op: 1 mei 2019, 21:42:57
De huidige striping "vind jij prima". Dat is slechts jouw mening. Naar mijn mening is de striping niet voor niets aangepast en hebben diverse deskundige besloten dat de striping niet prima was. Het materiaal, de reflectie en de opvallendheid (breedte) kon beter.

huidige striping is PRIMA. Niks mis mee. Had dit geld aan betere dingen uitgegeven.....


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #422 Gepost op: 1 mei 2019, 22:31:02
De huidige striping "vind jij prima". Dat is slechts jouw mening. Naar mijn mening is de striping niet voor niets aangepast en hebben diverse deskundige besloten dat de striping niet prima was. Het materiaal, de reflectie en de opvallendheid (breedte) kon beter.
jaja. Deskundigen.
Ik ken problemen binnen de nationale politie dat veel meer prioriteit kent en dit geld goed voor gebruikt had kunnen worden.
En het klopt, dat is slechts mijn mening.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #423 Gepost op: 2 mei 2019, 21:41:22
Er zijn meer gebruikers van de OOV-striping dan de politie. Tja betere zichtbaarheid zorgt voor meer veiligheid (kleinere kans op aanrijdingen met OOV-voertuigen).

Waar wat is je probleem. Een paar deskundigen hebben er naar gekeken en bij nieuwe voertuigen wordt de nieuwe striping toegepast. Weinig of geen meerkosten ten opzichte van de huidige striping.

jaja. Deskundigen.
Ik ken problemen binnen de nationale politie dat veel meer prioriteit kent en dit geld goed voor gebruikt had kunnen worden.
En het klopt, dat is slechts mijn mening.


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Reactie #424 Gepost op: 4 mei 2019, 10:34:56
Er zijn meer gebruikers van de OOV-striping dan de politie. Tja betere zichtbaarheid zorgt voor meer veiligheid (kleinere kans op aanrijdingen met OOV-voertuigen).

Waar wat is je probleem. Een paar deskundigen hebben er naar gekeken en bij nieuwe voertuigen wordt de nieuwe striping toegepast. Weinig of geen meerkosten ten opzichte van de huidige striping.

Alle B Klasses, vito's en audi's zullen worden omgestickerd. Ook heb ik horen zeggen dat de nieuwe generatie tourans en de tranporters T6 omgestickerd zullen worden. Dus ja, er zitten een hoop meerkosten aan...


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Reactie #425 Gepost op: 4 mei 2019, 12:02:00
Bij de nieuwe Audi's schijnt de kwaliteit van het stripingmateriaal beneden de maat te zijn, dan kan ik wel begrijpen dat het overgedaan moet worden...


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #426 Gepost op: 5 mei 2019, 09:16:49
Op een VW Amarok ziet het er niet eens zo verkeerd uit....

Senior GGP / Oost-Brabant


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #427 Gepost op: 6 mei 2019, 09:27:31
Hoe groter het voertuig, hoe beter het staat :). Het zal even wennen worden maar over een jaar of 5 weten we niet beter meer :)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Flum91

  • Wachtmeester der eerste klasse der Koninklijke Marechaussee
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
  • Koninklijke Marechaussee
Reactie #428 Gepost op: 15 mei 2019, 17:06:22
De B-klasse die wij hebben ontvangen van de week gebruiken nog de smalle strepen maar wel me de nieuwe folie. Kleur is even wennen maar of het beter wordt met minder, maar wel bredere balken, betwijfel ik.


FlyingDutchman

  • HV-geďnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #429 Gepost op: 18 mei 2019, 22:11:12
Ben ik even een tijdje weg en plotseling gaat het heel snel... 98uiye

Vind persoonlijk de bredere strepen niet slecht, vanaf een afstand vermoedelijk beter herkenbaar.

Wel jammer dat er nu ook bij de politie- en KMarstriping van fluo-rood wordt afgezien. Ben altijd al een voorstander geweest van fluorescentie op hulpverleningsvoertuigen en nu verdwijnt dit geheel, hoewel het overdag de zichtbaarheid vergroot...

Ik begrijp dat gewoon rood makkelijk reflecterend kan worden uitgevoerd, maar dit is volgens mij even goed mogelijk met fluo-rood, zoals ik bijvoorbeeld in Australië kon constateren.

Waarom is fluo-rood dan toch verdwenen?
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")