Gewonde bij aanvaring met politiespeedboot KLPD - Uitgeestermeer 14-06-2011

Auteur Topic: Gewonde bij aanvaring met politiespeedboot KLPD - Uitgeestermeer 14-06-2011  (gelezen 12860 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #30 Gepost op: 17 september 2016, 20:36:27
Citaat van: T4tinus link=msg=1447613 date=1474105395
" En waarom bent u bent u niet om mijn eerste aanwijzing gestopt? "
" Wel agent,kunt u die discussie op het hulpverleningsforum over het ongeval op het Uitgeestermeer in 2010? Over het keren van een politieboot"

Lijkt mij vrij zinloos.

Als je toch wat wilt vraag dan naar de papieren van de boot en de schipper en dan komt men snel terug op de gevleugelde uitspraak agenten te water : Het viel ons op dat....... waarbij ik ervan uitga dat je eigen papieren, uitrusting etc. in orde zijn.


T4tinus

  • BHVer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
  • Met en zonder
Reactie #31 Gepost op: 18 september 2016, 11:16:34
Citaat van: Thor link=msg=1447661 date=1474136434
...
Als je het idee krijgt dat de politieboot achter je aan komt snelheid minderen en langzaam gaan drijven en de politieboot langszij laten komen, de normale praktijk bij grote en kleine schepen.
...

Precies, Thor, als de politieboot achter je aan komt...
En geen vaart minderen op het moment dat de politieboot zijn draai inzet. Anders moet de politieboot zijn bocht aanpassen aan de veranderde situatie. En dat kan in een planerende Bayliner best lastig zijn.
Bovendien hebben planerende Bayliners soms een flinke dode hoek.

Mijn punt: er is best wel wat te onderzoeken, lijkt me.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #32 Gepost op: 18 september 2016, 11:35:05
Citaat van: T4tinus link=msg=1447718 date=1474190194
Precies, Thor, als de politieboot achter je aan komt...
En geen vaart minderen op het moment dat de politieboot zijn draai inzet. Anders moet de politieboot zijn bocht aanpassen aan de veranderde situatie. En dat kan in een planerende Bayliner best lastig zijn.
Bovendien hebben planerende Bayliners soms een flinke dode hoek.

Mijn punt: er is best wel wat te onderzoeken, lijkt me.

Bij een normale procedure komt de politieboot achter je aan of naar je toe als je inmiddels stil ligt.
Dat zal echt niet planerend zijn, zeker niet bij een klein rubberbootje dat hoogstens 30 km/uur kan varen en die Bayliner een veelvoud hiervan.
Overigens planerend rondgaan, draai inzetten lijkt mij een vreemde manoeuvre voor een politieboot die je wil komen vertellen dat ze wat was opgevallen.
Al eerder heb ik geschreven dat gelet op het letsel het allemaal niet al te zachtzinnig is gegaan, de snelheid van de politieboot is er kennelijk bij het in de buurt komen van het rubberbootje op redelijke afstand niet uit gehaald, ja en dan kun je brokken/moeilijkheden/paniek etc. krijgen.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #33 Gepost op: 18 september 2016, 11:50:17
Citaat van: T4tinus link=msg=1447718 date=1474190194
Precies, Thor, als de politieboot achter je aan komt...

Mijn punt: er is best wel wat te onderzoeken, lijkt me.

Ja met name of die onopvallende politieboot toestemming had van de bevoegde autoriteiten daar om snellere te varen dan toegestaan.

Is Amsterdam is door de Havendienst (BOA's) ooit een onopvallende politieboot proces verbaal aangezegd vanwege het overtreden van de in het gebied toegestane vaarsnelheid.