Toegang tot voertuig obv WVW1994 en RVV

Auteur Topic: Toegang tot voertuig obv WVW1994 en RVV  (gelezen 17285 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #10 Gepost op: 28 januari 2014, 20:41:57
Citaat van: Red link=msg=1240578 date=1390935650
Nee, je begrijpt het niet goed.


Doet u eens een poging om het mij WEL te laten begrijpen want ik snap er kennelijk echt geen dr*l van  998765
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #11 Gepost op: 28 januari 2014, 20:46:33
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1240588 date=1390938117

Doet u eens een poging om het mij WEL te laten begrijpen want ik snap er kennelijk echt geen dr*l van  998765
Het gaat er niet om dat we alles mogen bekijken in "de hoop iets te vinden"

Citaat
2. Hij is bevoegd vervoermiddelen waarmee naar zijn redelijk oordeel zaken worden vervoerd met betrekking waartoe hij een toezichthoudende taak heeft, op hun lading te onderzoeken.
Er moet dus een redelijk oordeel zijn. Zomaar doorzoeken is dus niet de bedoeling.  Overigens mag je ook best vragen op grond waarvan de toezichthouder optreed.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #12 Gepost op: 28 januari 2014, 21:01:08
Oke Red,

Maar bij een algemene controle is er al snel een "redelijk oordeel" ben ik bang, ik zal vast wel zwart kijken maar toch.

Algemene controle (zie in dit verhaal even mijn vraag mbt de maglite in een ander topic) "meneer we willen graag even een kijkje in de laadruimte van uw busje"
Mag ik dit weigeren ???

Maar goed ik vind het geen bezwaar / kan niet weigeren en dus gaan de deuren van het slot en vervolgens treffen je collega's daar achtereen volgens:
- deurram
- stootijzer
- koevoet / breekijzer...
- pomp
- zuigkorf
- 20 liter benzine
- enz. enz.
Iets in mij vertelt me dat ik toch een aardig probleempje heb direct na de vondsten....en of mijn hobby verhaal me redden gaat...
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #13 Gepost op: 28 januari 2014, 21:10:15
Citaat van: Red link=msg=1240547 date=1390931367
Tenzij de auto natuurlijk als woning gebruikt wordt...  ::)
En dan halen jullie uiteraard de Douane erbij  ;)
Artikel 1:23 Algemene Douanewet
Citaat
5. Ten aanzien van woningen op of in vervoermiddelen zijn de artikelen 5, eerste lid, en 7 van de Algemene wet op het binnentreden niet van toepassing.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #14 Gepost op: 28 januari 2014, 21:13:31
Citaat van: Artikel 5:13
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1240594 date=1390939268
Oke Red,

Maar bij een algemene controle is er al snel een "redelijk oordeel" ben ik bang, ik zal vast wel zwart kijken maar toch.

Algemene controle (zie in dit verhaal even mijn vraag mbt de maglite in een ander topic) "meneer we willen graag even een kijkje in de laadruimte van uw busje"
Mag ik dit weigeren ???

Maar goed ik vind het geen bezwaar / kan niet weigeren en dus gaan de deuren van het slot en vervolgens treffen je collega's daar achtereen volgens:
- deurram
- stootijzer
- koevoet / breekijzer...
- pomp
- zuigkorf
- 20 liter benzine
- enz. enz.
Iets in mij vertelt me dat ik toch een aardig probleempje heb direct na de vondsten....en of mijn hobby verhaal me redden gaat...
Ik denk dat je beren op de weg ziet. Je rijdt in een brandweerbusje, wat denkt een agent dan aan te treffen?

Overigens kent de AWB nog een algemeen artikel met een subsidiariteitsbeginsel. Daarnaast geldt er een verbod op détournement de pouvoir, gebruiken van bevoegdheden voor een ander doel dan waarvoor de bevoegdheid is afgegeven.
Citaat van: Artikel 5:13 AWB
Een toezichthouder maakt van zijn bevoegdheden slechts gebruik voor zover dat redelijkerwijs voor de vervulling van zijn taak nodig is.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #15 Gepost op: 28 januari 2014, 21:14:46
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1240594 date=1390939268
Iets in mij vertelt me dat ik toch een aardig probleempje heb direct na de vondsten....en of mijn hobby verhaal me redden gaat...

Ik ken het probleem dat jij schets omdat ik vaak een kapmes bij me heb en altijd stootijzers.  ^-^

Maar zoals er al zegt is : naar zijn redelijk oordeel. En er zal geen officier van justitie meegaan dat deze dingen niet te verwachten zijn in jou auto.  O0

Overigens, als een voertuig onderdeel van woning of besloten erf is dan moet hij ook worden behandeld als woning of besloten erf en mag het dus niet zonder daartoe bevoegde papier winkel.  O0

Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1240598 date=1390939815
En dan halen jullie uiteraard de Douane erbij  ;)
Artikel 1:23 Algemene Douanewet

En als dan blijkt dat het gaat om puur een technische voertuigcontrole dan zou ik niet in de schoenen van de douane ambtenaar willen staan  :-\
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #16 Gepost op: 28 januari 2014, 21:18:16
Citaat van: Frank. link=msg=1240599 date=1390940011
Ik denk dat je beren op de weg ziet. Je rijdt in een brandweerbusje, wat denkt een agent dan aan te treffen?

Overigens kent de AWB nog een algemeen artikel met een subsidiariteitsbeginsel. Daarnaast geldt er een verbod op détournement de pouvoir, gebruiken van bevoegdheden voor een ander doel dan waarvoor de bevoegdheid is afgegeven.

Ik heb geen idee wat je collega denkt aan te treffen... het gaat ook niet zo zeer om mijn bus het gaat me meer om het recht wat jij en je collega's hebben. Zoals ik het lees kan men je hele auto binnenste buiten keren als men het wenselijk acht.. vandaar dus de opmerking laat mij het begrijpen want kennelijk doe ik dat nog steeds niet  e050 98uiye
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #17 Gepost op: 28 januari 2014, 21:24:17
Citaat van: Rhonus link=msg=1240527 date=1390928298
Ik zie hier dat er toezichthouders en opsporingsambtenaren worden benoemd, en dat zij mijn lading mogen controleren, mijn papieren mag vragen en mij mag laten stoppen en tot slot dat ik daaraan moet meewerken. Maar nergens staat dat hij mij auto in mag kruipen om mijn handrem en claxon te testen...
Maar laat je het niet toe, dan werk je niet mee. En dát is (desgevorderd) verplicht.

Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1240603 date=1390940296
Ik heb geen idee wat je collega denkt aan te treffen... het gaat ook niet zo zeer om mijn bus het gaat me meer om het recht wat jij en je collega's hebben. Zoals ik het lees kan men je hele auto binnenste buiten keren als men het wenselijk acht.. vandaar dus de opmerking laat mij het begrijpen want kennelijk doe ik dat nog steeds niet  e050 98uiye
Wat valt er nog meer te begrijpen? Volgens mij spreken de artikelen voor zich. En dit is heus geen nieuwe wet o.i.d.
Bovendien moet ik wel in een proces-verbaal kunnen motiveren waarom ik een achterbak in wilde gaan. Want wat dien ik daar te controleren? Alleen bij beroepsvervoer of voertuigen met een LPG-installatie heb ik een reden. Zelfde geldt voor het dashboardkastje: bij een controle op de WVW kan ik daar niet inkomen.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #18 Gepost op: 28 januari 2014, 21:33:42
Citaat van: Frank. link=msg=1240604 date=1390940657
Maar laat je het niet toe, dan werk je niet mee. En dát is (desgevorderd) verplicht.

Wat valt er nog meer te begrijpen? Volgens mij spreken de artikelen voor zich. En dit is heus geen nieuwe wet o.i.d.
Bovendien moet ik wel in een proces-verbaal kunnen motiveren waarom ik een achterbak in wilde gaan. Want wat dien ik daar te controleren? Alleen bij beroepsvervoer of voertuigen met een LPG-installatie heb ik een reden. Zelfde geldt voor het dashboardkastje: bij een controle op de WVW kan ik daar niet inkomen.

Dus alleen als je naar mij aannemelijk maakt dat je een "relevante reden hebt" moet ik je toestaan in het voertuig te kijken...
En de reden ik wil graag de pomp zien is dan geen relevante reden.... al mag je dat best vragen en zien natuurlijk :-)
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #19 Gepost op: 28 januari 2014, 21:37:36
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1240607 date=1390941222
Dus alleen als je naar mij aannemelijk maakt dat je een "relevante reden hebt" moet ik je toestaan in het voertuig te kijken...
Nou, dat zou ik nou net weer niet doen. De diender geeft zijn reden aan. Als je het daar niet mee eens bent dan zou ik me er bij neerleggen.  Achteraf jezelf beklagen kan dan natuurlijk wel, maar op straat de discussie aan gaan ga je hoogstwaarschijnlijk niet winnen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.