Politie surveilleert met groen zwaailicht

Auteur Topic: Politie surveilleert met groen zwaailicht  (gelezen 59233 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #30 Gepost op: 28 februari 2014, 15:33:02
Citaat van: Hammie link=msg=1246742 date=1393483741
Net een item hierover op WNL, leuk dat geknipper en trouwens..verwarringstichtende verlichting???... Dit valt niet onder onze vrijstelling.

Ik durf nog wel te zeggen dat het verblindend is ook... Dat groen is écht fel  :-X
Over de nut & noodzaak op de reguliere NH-voertuigen nog maar te zwijgen  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #31 Gepost op: 28 februari 2014, 21:16:18
Citaat van: Jerommeke link=msg=1246989 date=1393597982
Ik durf nog wel te zeggen dat het verblindend is ook... Dat groen is écht fel  :-X
Over de nut & noodzaak op de reguliere NH-voertuigen nog maar te zwijgen  ;)
Is inderdaad veel te fel, mocht hierdoor een aanrijding ontstaan ben ik benieuwd hoe je wil verkopen dat je voor de "lol" rondtuft met dat spul aan....
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


YvanLeeuwen

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #32 Gepost op: 3 maart 2014, 20:06:56
Beste hulpverleners, geïnteresseerden en collega's!

Vanaf het eerste moment dat dit topic werd gestart heb ik, als bedenker van "het groene licht", meegekeken naar de reacties.
Ik vind het leuk om te lezen dat er mensen positief en/of kritisch en wat sceptisch zijn. Ik verwacht ook niet anders van
mensen die lid zijn van zo'n forum.
Ik heb me zojuist even geregistreerd om een bericht te kunnen plaatsen.

Ik zou collega's welke geïnteresseerd zijn in het project willen vragen om mij te mailen. Ik kan dan het plan en een video welke ik heb gemaakt
via de mail of post toesturen.

Ik ben voor collega's te vinden via de landelijke bereikbaarheidsgids.

Met vriendelijke groet,
Yoran van Leeuwen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #33 Gepost op: 3 maart 2014, 21:08:42
Citaat van: YvanLeeuwen link=msg=1247700 date=1393873616
Vanaf het eerste moment dat dit topic werd gestart heb ik, als bedenker van "het groene licht", meegekeken naar de reacties.

Hallo (en welkom) Yoran,
Ben je bekent met de cruise-light optie zoals deze in Amerika wordt gebruikt?
Kort gezegd houdt dat in dat de (blauwe) flitsers in de lichtbalk continu branden. Er zijn met de Whelen producten diverse licht-sterkte's in te stellen. O.a. het GVB in Amsterdam heeft dit op de busjes.

Nu dit project zoveel (landelijke) aandacht van media (en dus ook korpsleiding) krijgt, zou dat echt een ideale oplossing zijn.
Hoeven we ook geen mensen te verblinden / af te leiden met groene verlichting (die eigenlijk een heel ander doel heeft)

http://www.youtube.com/watch?v=2tFjghaeQTY
Curtis Bramhall
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #34 Gepost op: 6 maart 2014, 00:18:55
Citaat
Ik zou collega's welke geïnteresseerd zijn in het project willen vragen om mij te mailen.

Ik ga je deze week een mailtje doen


YvanLeeuwen

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #35 Gepost op: 6 maart 2014, 20:38:06
Ja ik ben inderdaad bekend met de cruise-lights die gebruikt worden. Ook in Spanje en Turkije word
dit al jaren gebruikt. Ik zal zeker kijken naar de producten van Whelen maar vergeet niet dat ik er niets
over te zeggen heb. De aandacht die er voor surveillancelicht is ontstaan is voor mij al winst.
De korpsleiding is er inderdaad van op de hoogte en ik hoop dat er onderzoek naar word gedaan en er
mogelijk landelijk beleid op word gemaakt. Tot die tijd is het groene licht, wat dus niets kost en al op de
wagens zit, een oplossing. Wanneer dit gebruikt word moet dit wel met het OM en de Burgemeester overeen
gekomen zijn.
Het is naar mijn idee een perfecte aanvulling op maatregelen welke er worden ingezet in gebieden met veel HIC.

EvEs ik zie je mail verschijnen!

Mvg,
Yoran


YvanLeeuwen

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #36 Gepost op: 7 maart 2014, 05:11:17
Citaat van: EvEs link=msg=1240685 date=1390984575

Ik kan me herinneren dat er ooit een collega uit Rotterdam bedacht dat dit wel handig zou wezen. Stond in het Blauw een paar jaar gelden. Was een stukje over innovatie bij de politie. Helaas kreeg zijn idee te weinig stemmen.

Nog wel even goed om hier een reactie op te geven. Tijdens de surveillance bespraken mijn maat en ik het idee van de collega uit Rotterdam Noord. Hij is met de blauwe cruise-lights gekomen tot de finale van "Het beste idee van PRR" in 2010. Zijn idee was goed bevonden alleen was er de angst voor de kleur blauw.
Wij hebben toen het groen geprobeerd en de reacties waren goed. Als je kijkt naar de lichtintensiteit en frequentie is dat precies goed om je te laten zien maar niet te verblinden.
Ook is de kleur groen voor de burgers nieuw en de reacties zijn dat het een prettig en veilig gevoel geeft.
Met de collega van het blauwe idee hebben we uiteraard contact gehad en hij is blij dat zijn idee in een nieuw jasje is voortgezet.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 7 maart 2014, 22:29:28
Ik vind het goed dat er gekeken wordt naar alternatieven, maar om PD Groen te gebruiken vind ik not done, het Groene licht is gewoon voor andere zaken in het leven geroepen.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #38 Gepost op: 7 maart 2014, 22:32:28
Citaat van: Sylvester link=msg=1248839 date=1394227768
Ik vind het goed dat er gekeken wordt naar alternatieven, maar om PD Groen te gebruiken vind ik not done, het Groene licht is gewoon voor andere zaken in het leven geroepen.
Nu nog wel, maar nieuwe ideeën bieden mogelijkheden voor nieuwe regels... En wie weet wordt het dan gewoon een normaal verschijnsel. Bovendien weet 99% van de burgers niet wat het groene licht betekend, en dat groene licht wordt nu zelden tot nooit gebruikt, dus waarom het er überhaupt op zit?...
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #39 Gepost op: 7 maart 2014, 23:45:45
Citaat van: Red link=msg=1248840 date=1394227948
Nu nog wel, maar nieuwe ideeën bieden mogelijkheden voor nieuwe regels... En wie weet wordt het dan gewoon een normaal verschijnsel. Bovendien weet 99% van de burgers niet wat het groene licht betekend, en dat groene licht wordt nu zelden tot nooit gebruikt, dus waarom het er überhaupt op zit?...

Er zijn inderdaad regio's die het niet of nauwelijks gebruiken. Andere regio's gebruiken het weer wel veelvuldig (zoals Rotterdam).
Volgens mij is de cruise-light optie zoals het GvB deze nu gebruikt ook wettelijk niet toegestaan, maar dat is in ieder geval niet verblindend  8)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !