Aanbesteding nieuwe dienstmotoren KMar

Auteur Topic: Aanbesteding nieuwe dienstmotoren KMar  (gelezen 49732 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #10 Gepost op: 29 januari 2014, 23:44:17
Dat semi-automatisch schakelen schijnt steeds meer in de komen en ik vind wel dat men hierbij zeer vooruitstrevend is. Wat ik wel jammer vind is dat met als eis heeft dat het een 4 takt moet zijn. Hierdoor valt de K1600 af, terwijl hiermee toch wel goede ervaringen mee zijn bij de LE en Haaglanden. Plus hier zit ook direct ingebouwd een navi bij, en voor de R1200 dan moet je weer extra inbouw doen (of dit moet bij de nieuwe veranderd zijn)
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #11 Gepost op: 29 januari 2014, 23:55:28
Pstt.. 4takt is niet gelijk aan 4 cilinder: http://nl.wikipedia.org/wiki/Viertaktmotor  :D

En bij de nieuwe R1200RT kan de navigatie net als bij de K1600 weggewerkt worden.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #12 Gepost op: 30 januari 2014, 00:01:36
Citaat van: TDMdR link=msg=1240906 date=1391036128
Pstt.. 4takt is niet gelijk aan 4 cilinder: http://nl.wikipedia.org/wiki/Viertaktmotor  :D

En bij de nieuwe R1200RT kan de navigatie net als bij de K1600 weggewerkt worden.
Oke weer wat geleerd  998765, en van de navi op de 1200 is dat een nieuw iets dan? Zie namelijk nog regelmatig bij de politiemotoren dat die extra is opgebouwd en dus niet in het dashboard is weggewerkt.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #13 Gepost op: 30 januari 2014, 00:13:35
Er zijn in ieder geval weer wat leuke dingen waar de opbouwers zich druk over mogen/kunnen/moeten gaan maken...
De combi BMW / HSC is natuurlijk ijzersterk als het gaat om grote schaal productie in dit werk en ik denk dat ze deze zowiezo wel heel graag willen gaan winnen  ;)
HSC heeft diverse leuke projecten en fietsen opgebouwd. (In Kennemerland reden er  bijv. R1200 RT-P's met amber signalering voorop.)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #14 Gepost op: 30 januari 2014, 09:22:27
Oke weer wat geleerd  998765, en van de navi op de 1200 is dat een nieuw iets dan? Zie namelijk nog regelmatig bij de politiemotoren dat die extra is opgebouwd en dus niet in het dashboard is weggewerkt.


Er is een nieuw model van de R1200RT op de markt. Hier een foto waarop je de navi kan zien. Is af fabriek leverbaar en betreft een model Garmin met BMW stickers.



Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #15 Gepost op: 30 januari 2014, 15:50:15
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1240727 date=1390999390
Ik gok erop dat het weer de FJR1300 gaat worden, die is affabriek leverbaar als automaat. overigens vind ik dat geen motorrijden meer, maar dat is persoonlijk.

Klopt, maar het meerendeel van de motorrijders bij de KMar gebruikt de motor (helaas) niet om er van te kunnen geniet.
Er word continue stilgestaan om vervolgens van 0 zsm te acceleren naar snelheden tussen de 200-220km/u om vervolgens af te remmen naar ongeveer 70km/u om een voertuig mee te nemen en vervolgens een kort stukje terug rijden naar de opstelplaatsen.

Ik zie hierbij wel het nut in van een automaat. Ook met name bij VTB is het wel handig (wel minder leuk, maarja).

Vraag me wel af of je bijzondere manouvres makkelijk zou kunnen doen met een automaat..?
Achja, toch hoop ik dat ze niet voor een automaat kiezen.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #16 Gepost op: 30 januari 2014, 18:51:58
Citaat van: TDMdR link=msg=1240935 date=1391070147

Er is een nieuw model van de R1200RT op de markt. Hier een foto waarop je de navi kan zien. Is af fabriek leverbaar en betreft een model Garmin met BMW stickers.


Duidelijk was niet bekend met deze nieuwe versie

Citaat van: Cabo link=msg=1241025 date=1391093415
Klopt, maar het meerendeel van de motorrijders bij de KMar gebruikt de motor (helaas) niet om er van te kunnen geniet.
Er word continue stilgestaan om vervolgens van 0 zsm te acceleren naar snelheden tussen de 200-220km/u om vervolgens af te remmen naar ongeveer 70km/u om een voertuig mee te nemen en vervolgens een kort stukje terug rijden naar de opstelplaatsen.

Ik zie hierbij wel het nut in van een automaat. Ook met name bij VTB is het wel handig (wel minder leuk, maarja).

Vraag me wel af of je bijzondere manouvres makkelijk zou kunnen doen met een automaat..?
Achja, toch hoop ik dat ze niet voor een automaat kiezen.
Volgens mij word er in de aanbesteding niet om een vol automaat gevraagd maar meer een systeem zoals bij Honda (en als ik het goed las dus ook bij BMW)is http://www.hondaschakeltover.nl/. En voorzover ik het begrepen heb rijd dit net als bijvoorbeeld de bekende DSG bakken. Dan heb je dus een normale motor met schakeling(niet zo'n apparte motorscooter idee) en ook voor de lange ritten een automaat
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #17 Gepost op: 30 januari 2014, 19:12:32
Zelfs de koffers van de k1600 hebben geen inhoud van 30 liter. Immers dit zijn de zelfde als van de R1200 bij de politie uitvoering.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #18 Gepost op: 30 januari 2014, 22:09:57
Zowiezo bijzonder dat men 30 liter koffers wil hebben als men onder het kopje surveillance het ''tussen het verkeer door manouvreren'' benoemd....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #19 Gepost op: 30 januari 2014, 22:15:30
Citaat van: Jerommeke link=msg=1241124 date=1391116197
Zowiezo bijzonder dat men 30 liter koffers wil hebben als men onder het kopje surveillance het ''tussen het verkeer door manouvreren'' benoemd....
Of zou met die 30 liter ook de ruimte voor de mobi en navi aan de achterkant bedoelt worden?
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v