Aanbesteding nieuwe dienstmotoren KMar

Auteur Topic: Aanbesteding nieuwe dienstmotoren KMar  (gelezen 49645 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #40 Gepost op: 14 juli 2014, 21:08:04
Volgens mij wordt er ernstig overdreven met de amber signalering aan de voorzijde. Vier (niet de goedkoopste) flitsers op de spiegels en kuip waar de LE het met 1 flitser doet - en naar mijn mening genoeg is. Maarja; het is een aanbesteding en daar moet iemand aan verdienen  :(


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #41 Gepost op: 14 juli 2014, 23:12:42
Beetje intersection signalering is niet weg op een voertuig. Daar zou de politie nog wat van kunnen leren...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #42 Gepost op: 15 juli 2014, 22:28:40
Citaat van: Haageneesch link=msg=1283619 date=1405364884
Volgens mij wordt er ernstig overdreven met de amber signalering aan de voorzijde. Vier (niet de goedkoopste) flitsers op de spiegels en kuip waar de LE het met 1 flitser doet - en naar mijn mening genoeg is. Maarja; het is een aanbesteding en daar moet iemand aan verdienen  :(

Ik weet niet of er daadwerkelijk vier amber en vier blauwe flitsers voorop zitten, maar ik vind het wel aardig! Vind het zowiezo vreemd dat er op de nieuwe politiemotoren geen amber meer voorop zit, want de 360 graden-eis halen de motoren niet (tenzij je de mast uitschuift, echter dat is volgens de motorrijders ook niet echt lekker)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


R.3144

  • Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #43 Gepost op: 15 juli 2014, 22:36:13
Signalering is dubbel aan voor en zijkanten.
Zowel blauw als amber.
Tevens Amber in de blauwe pit.
360 graden Amber en blauw dus op de motorfiets.
Dit was ook een eis in de aanbesteding las ik.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #44 Gepost op: 15 juli 2014, 22:40:10
Geen Hella Rotaflex meer bij de KMar? Dat moet een schok zijn :P
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Reactie #45 Gepost op: 16 juli 2014, 10:08:42
Ze zullen wel iets anders voor die rotaflex moeten kiezen; die voldoet volgens mij niet aan ECE R65 klasse ll...


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #46 Gepost op: 26 augustus 2014, 12:40:04



Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #47 Gepost op: 26 augustus 2014, 23:43:02
Citaat van: Cabo link=msg=1291650 date=1409049604

Ik zie in het filmpje behalve flitsers op de spiegels ook nog onder de ruit. Op de foto's geplaatst door R.3144 kan ik ze niet vinden.

Wie heeft er nu gelijk :P


p2Elst

  • IVK-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,251
Reactie #48 Gepost op: 28 augustus 2014, 13:10:51
http://www.youtube.com/watch?v=xOyb1u4vyUQ

De KMar krijgt 172 nieuwe patrouille motorfietsen. Vanaf volgend jaar stroomt de nieuwe Yamaha FJR 1300A gefaseerd in. De oude motorfietsen zijn namelijk aan het einde van hun levensduur. Adjudant René Evers, senior medewerker sectie Logistieke Diensten en voorzitter van de gebruikersgroep Motoren, is nauw betrokken geweest bij het samenstellen van het pakket van wensen en het testen van de nieuwe ‘dienstfiets’.

Binnen de gebruikersgroep is voor de aanschaf van de nieuwe motoren besproken welke verbeteringen er moesten komen op en aan de nieuwe motorfiets. “Zo wilden de motorrijders onder andere een navigatiesysteem”, vertelt Evers. “Ze werkten vaak met kaarten of schreven een route met stift op de tank. Dat is nu niet meer nodig.”

Van K naar A

De nieuwe motorfiets is een doorontwikkeling van de Yamaha FJR1300K die de KMar nu gebruikt. De Yamaha FJR1300A is meer gestroomlijnd en heeft een hoger verstelbaar windscherm en een bredere kuip dan zijn voorganger. De motor is voor de specifieke taken van de Marechaussee, zoals Mobiel Toezicht Veiligheid en begeleiding van militaire colonnes, op maat gemaakt.

De grootste aanpassingen zijn doorgevoerd op het dashboard. “Er is een nieuwe cockpit ontworpen met een bedieningspaneel bij het linker en rechter handvat waarmee de rijder alle vormen van licht, geluid en communicatiemiddelen (c2000 en/of analoog) kan bedienen. Ook is er aandacht besteed aan veiligheid door de zichtbaarheid van de motorfiets te vergroten met verschillende extra (LED)-lichtsignalen in blauw en amber.”

Beproefd

“We hebben de motorfiets flink beproefd. En dat moet ook wel, want dat gebeurt ook in de praktijk”, blikt Evers terug op de proof of concept. “Als je een auto tijdens een controle vanuit stilstand snel moet inhalen, vraag je het uiterste van de motorfiets. De topsnelheid en acceleratie zijn uitgebreid getest.

“Handvatverwarming, leeslampje, bluetooth-functie voor de mobiele telefoon, maar ook een C2000-mobilofoon die alle andere systemen overruled”, somt Evers tevreden op. “En… mocht de accu van de motor leeg zijn, dan kun je heel eenvoudig de starthulpaansluiting bereiken om de accu weer op te laden. Voor een leek verschilt de motor qua uiterlijk misschien niet veel van zijn voorganger, maar met deze nieuwe motorfiets zien we de toekomst met een positieve blik tegemoet.

Aantallen

Van de 172 nieuwe motorfietsen die de KMar gaat gebruiken zijn er 130 bestemd voor operationele taken zoals het Mobiel Toezicht Vreemdelingen, het begeleiden van  transporten (militaire colonnes), VIP’s en het uitvoeren van politietaken op burgerluchthavens. 12 motoren zijn speciaal uitgerust voor speciale transporten te begeleiden en dertig stuks zullen er in duo- en enkelzit uitvoering naar het OTCRij gaan voor opleidingsdoeleinden.





Bron: http://magazines.defensie.nl/kmarmagazine/2014/06/index


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #49 Gepost op: 28 augustus 2014, 13:17:39
Nette fiets met veel signalering. Meer dan op de dienstauto's O0
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein