Inkijk in politiewerk (24/7 en andere politiekanalen)

Auteur Topic: Inkijk in politiewerk (24/7 en andere politiekanalen)  (gelezen 401132 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #110 Gepost op: 18 augustus 2014, 15:44:33
Ik denk dat we ook wel onderscheid moeten blijven maken tussen afzeiken en feedback geven. Ik heb hier een aantal professionele collega's zien reageren die zelf ook dit soort ritten maakt en dus dondersgoed weten waar ze het over hebben. Wanneer je als dienst ervoor kiest om dit soort filmpjes te plaatsen, is het ongevraagd feedback krijgen van collega's (en anderen) een logish gevolg. Volgens mij heeft verder niemand er discussie over dat deze heren hun uiterste best doen om een leven te redden, maar het kan denk ik ook voor de collega's geen kwaad om op deze manier te kunnen reflecteren op je keuzes. Of je het dan de volgende keer anders doet, is aan jezelf (of je chef, als je het heel bont maakt ;)). Laten we hier dus ook niet al te gespannen over doen. En ja, ook het redden van mensenlevens is relatief (hoe cru dat ook klinkt misschien).
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #111 Gepost op: 19 augustus 2014, 01:41:05
Tsja.... Ik zie op diverse andere fora exact dezelfde commentaren voorbij komen als hier, zéker na de aanrijdingen die zo af en toe met politievoertuigen plaats vinden en de discussie's die daarop volgen.

De burger een inkijk geven in het politiewerk, TOP.
De burger een foute indruk wekken over politiewerk, FLOP... Mijnsiends creëer je door bovenstaande filmpjes discussie's.
Een GoPro vertekend, dat klopt, maar hier wordt echt hard gereden op plekken waar de brancherichtlijn en het gezonde verstand er in mijn opinie een ander beeld van hebben
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #112 Gepost op: 19 augustus 2014, 04:15:18
Wat een gemuggenzift.Als je zelf voor een dergelijke situatie staat ben je blij als de Noodhulp als eerste voor je deur staat.Dat ze rijden als gekken voor een winkeldief of inbraak is misschien overdreven maar die ene minuut sneller maakt bij een reanimatie misschien net het verschil...


icare

  • Ambulancechauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
  • 112 als elke seconde telt
Reactie #113 Gepost op: 19 augustus 2014, 13:11:51
Citaat
maar die ene minuut sneller maakt bij een reanimatie misschien net het verschil...

Droom rustig verder........ zucht

Er is geen enkele maar ook geen enkele inzet denkbaar waarbij je eigen veiligheid en de veiligheid van ''het publiek'' ondergeschikt is aan het belang van je inzet. Het argument dat voor een reanimatie opeens alles in het verkeer geoorloofd is kul. Als jij je als hulpdienst onderweg naar een reanimatie helemaal kapot rijd dan duurt het nog langer voor dat een slachtoffer hulp krijgt.

Snel ter plaatse komen prima maar wel veilig. Het is het gewoon simpelweg niet waard om jezelf en je collega in gevaar te brengen omdat de melding toevallig een reanimatie is. Ook als je als bestuurder tijdens zo'n rit een niets vermoedende omstander aan barrels rijd, dan ga je dat jezelf niet vergeven of slaap je de eerste beste tijd in ieder geval niet best.

Denk gewoon eens na, een melding van een reanimatie hoeft geeneens een reanimatie te zijn en dit kan net zo goed een flauwte zijn of iets dergelijks. Als je dan aanrijdend een kind/omstander schept en later blijkt het loos te zijn dan is een onverantwoorde rijstijl dus nergens voor nodig geweest en het door jou veroorzaakte ongeval dus totaal zinloos.

Er zijn helaas nog een hoop mensen die nog steeds in sprookjes geloven en denken dat iedereen met een hartstilstand na reanimatie weer helemaal gezond wakker word maar de feiten leren helaas dat circa. 70% van de reanimatie's niet slaagt en bij oudere boven de 70 jaar zelfs 90%.

Iedereen moet zich afvragen of het dan waard is om voor die respectievelijke 30% en 10% die het wel redden (en meestal nog met de nodige restverschijnselen) je eigen veiligheid en de veiligheid van het publiek maar compleet overboord te gooien om maar zo snel mogelijk ter plaatse te komen. Mijn persoonlijke mening is van niet.

Icare


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #114 Gepost op: 19 augustus 2014, 13:30:46
Na toen al het filmpje gezien te hebben en alle reacties hier erover gelezen te hebben van alle kritiek die er wordt gegeven naar de bestuurder reageer ik nu toch maar:

Ik zie in het hele filmpje nergens onverantwoord weggedrag van de agent. Kruisingen zijn overzichtelijk waar hij overheen knalt, het inhalen van de brandweer gaat veilig. Ik weet heel zeker dat die agent weet wat hij doet, daar twijfel ik niet aan. En als hij een kruising had genaderd waarbij er kruisend verkeer was op dat moment had hij deze niet zo hard genomen. Ik vind de kritiek die werd gegeven niet op zijn plaats. En zoals Icare al aangeeft: veiligheid van jezelf en mede weggebruikers gaat boven alles, anders schiet er je nog minder mee op.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #115 Gepost op: 24 augustus 2014, 05:27:30
Zolang de camera niet laat zien wat de bestuurder exact ziet valt er geen zak van te zeggen.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #116 Gepost op: 25 augustus 2014, 14:57:10
Citaat van: Hunter link=msg=1289669 date=1408120096
Sorry, wat een negatief gezwets allemaal weer zeg. Tot ze je moeder komen reanimeren, dan had het zelfs nog wel wat sneller gekund  98uiye

Laten we het omdraaien, je moeder wordt geschept omdat er onverantwoord hard wordt gereden. Of dat in dit filmpje het geval is weet ik niet, het beeld kan erg vertekenen. Maar ik ben het wel eens met vele voorgaande reacties, het lijkt zeker bij kruisingen enorm hard te gaan en niet volgens de brancherichtlijn.

Laat ik het niet over deze situatie specifiek hebben, maar in het algemeen: We moeten niet meerdere levens op het spel zetten om 1 leven te redden, als mijn collega als een cowboy gaat rijden zeg ik daar wat van. Ik kom liever 10 sec later, dan helemaal niet.
Bij een assistentie collega/reanimatie gaat het gas er net even iets harder op, maar je moet geen onverantwoorde risico's gaan nemen. Daar is het slachtoffer niet bij gebaat en jij zelf en een eventuele burger die je in een ongeval meetrekt ook niet!
Bovendien zijn de richtlijnen er niet voor niets, bij een klapper heb je gewoon een probleem.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #117 Gepost op: 25 augustus 2014, 20:22:38
Timo Bongers @POL_Bongers
Weer een #PRO247 video klaar. #Vernieuw #Verbaas #Vertel youtube.com/watch?v=Ugxhh2…
20:05 uur · 25 Aug 2014 · Twitter Web Client


PolitieRotterdam Oost

Gepubliceerd op 25 aug. 2014 PolitieRotterdam Oost

#PRO247 voor onze inwoners

Vernieuw... Verbaas....Vertel...

#PRO247 geeft u een ander zicht op politiewerk. Wij zijn niet alleen bonnenschrijvers, we pakken aan, sporen op en helpen onze inwoners

Bedankt voor het vertrouwen in ons, wij hebben u ook nodig.... Maak melding, help mee en samen zorgen wij voor een veilig Rotterdam Oost!
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #118 Gepost op: 25 augustus 2014, 20:45:18
Op 1:03 komt MEOS in beeld. :)


Dylantjes

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 31
Reactie #119 Gepost op: 27 augustus 2014, 19:38:51
Weet iemand de titel van het liedje? 8)