Inkijk in politiewerk (24/7 en andere politiekanalen)

Auteur Topic: Inkijk in politiewerk (24/7 en andere politiekanalen)  (gelezen 403056 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #250 Gepost op: 20 april 2015, 12:09:05
https://www.youtube.com/watch?v=XQ3tX_YP9AM&feature=youtu.be
Altijd solo nooit alleen - Hondenbrigade Rotterdam

Gepubliceerd op 20 apr. 2015 PolitieRotterdam Oost
De politie gebruikt voor haar werk honden. Zo zet de politie speurhonden in om drugs of explosieven op te zoeken en surveillancehonden bij het dagelijks politiewerk.

De surveillancehond is een geweldsmiddel zoals de wapenstok, pepperspray en het vuurwapen dat ook zijn. In deze mini docu krijg je een beeld van het werk van een hondengeleider.

Wil je het werk van de Hondenbrigade Eenheid Rotterdam blijven volgen? Volg hen dan op twitter:
https://twitter.com/PolitiehondRdam
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #251 Gepost op: 20 april 2015, 16:00:38
Citaat van: Red link=msg=1344785 date=1429473187
Da's mooi. Als ik binnenkort na het stappen op zoek ben naar een gratis taxi, dan weet ik je te vinden.  ;)

Natuurlijk is onze taak ook hulpverlenen, maar laten we niet doorslaan in die taak. Ik ben het in dat opzicht met Silque eens.

Pis maar tegen een historisch pand aan, krijg je van mij een taxiritje.  ;) ;)


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #252 Gepost op: 20 april 2015, 16:04:05
Citaat van: silque link=msg=1344973 date=1429518802
Komop hé.. blijf aub reëel.  
Als wij een GGZ patient begeleiden maar met de ambu laten vervoeren helpen we ook. Als we een pand binnentreden met een sleutelmaker ipv onze eigen 'sleuteldienst' helpen we ook.
We moeten niet teveel in eigen hand willen doen, we raken veel te veel van onze core business af en zulke initiatieven werken dat alleen maar in de hand.

Is ook zo. Vandaar dat ik zei: "zo goed mogelijk kunnen helpen"

Onze "core business" is toch artikel 3 Politiewet en niet alleen het Strafrecht.  O0


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #253 Gepost op: 21 april 2015, 20:45:15
Zeker, maar zoals ik inmiddels al 100x uit heb gelegd kunnen we voor die artikel 3 oneindig ver gaan. Om hulp te verlenen aan hen die dit behoeven is het niet noodzakelijk dat we zelf voor zustertje, slotenmaker of brandweerman worden opgeleid.

OT, mooi filmpje van 24/7 ! Duidelijke uitleg ook. Kan iemand mij uitleggen waarom de hondengeleiders in Rotterdam allemaal in ME tenue lopen? Is dat standaard of alleen voor dit filmpje?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #254 Gepost op: 21 april 2015, 21:27:12
Misschien omdat ze een onderdeel zijn de van de RIE (of tegenwoordig Team Paraatheid) zijn. Soort parate peloton van Rotterdam


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #255 Gepost op: 21 april 2015, 21:35:15
OK, dat verklaart een hoop. Maar ze hebben dus geen aparte hondenbrigade meer, ze vallen helemaal onder de RIE?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #256 Gepost op: 21 april 2015, 22:02:51
Citaat van: silque link=msg=1345376 date=1429641915
OT, mooi filmpje van 24/7 ! Duidelijke uitleg ook. Kan iemand mij uitleggen waarom de hondengeleiders in Rotterdam allemaal in ME tenue lopen? Is dat standaard of alleen voor dit filmpje?
De Levende Have viel toch altijd onder de ME. Alleen de speurhonden niet volgens mij. Overigens zie ik ook stukje langskomen dat de HGL met blauwe schouders in de auto zit, maar dit zou nog het oude uniform kunnen zijn aangezien ik die ook bij de BPZ nog langs zie komen op enkele momenten.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Hendriksje

  • Hoofdagent | Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #257 Gepost op: 21 april 2015, 23:23:54
Hier, in Den Haag, lopen de collega's van de hondjes gewoon in het OPU. Wel hebben ze een extra patch op hun vhv.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #258 Gepost op: 22 april 2015, 12:10:18
Hierin ZWB lopen de hondengeleiders ook gewoon in het OPU zonder extra patch op hun borst (dat mag niet van de leiding...  :-X). Naar mijn weten vallen ze hier ook niet onder de ME.

De verschillen vallen me sowieso wel op, ook binnen de eenheid. In Zeeland rijden ze met transporters, in mwb met Tourans. Ook staat er in Zeeland nergens 'hondengeleider' of een waarschuwingssticker op de auto, in MWB wel.
Ook qua kleding e.d. is er landelijk schijnbaar best wat verschil.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #259 Gepost op: 22 april 2015, 12:22:32
Citaat van: silque link=msg=1345517 date=1429697418

De verschillen vallen me sowieso wel op, ook binnen de eenheid. In Zeeland rijden ze met transporters, in mwb met Tourans. Ook staat er in Zeeland nergens 'hondengeleider' of een waarschuwingssticker op de auto, in MWB wel.
Ook qua kleding e.d. is er landelijk schijnbaar best wat verschil.
En in Den Haag in zwarte Volvo's
Hobby Bobby eenheid Den Haag