Inkijk in politiewerk (24/7 en andere politiekanalen)

Auteur Topic: Inkijk in politiewerk (24/7 en andere politiekanalen)  (gelezen 394406 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #90 Gepost op: 14 augustus 2014, 20:24:57
Er zitten wat situaties tussen die ik iets rustiger genomen zou hebben. Laten we maar zeggen dat de camera het beeld iets verandert.


Senior GGP

  • Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Back the Blue
Reactie #91 Gepost op: 15 augustus 2014, 00:44:22
Prachtige video's!

Kritische noot is toch wel de manier hoe sommige verkeerssituaties genomen worden. De kruisingen en woonwijk gaan in mijn optiek wel erg hard. Maar goed, wellicht rijden ze wel met gepaste snelheid en lijkt het heel hard te gaan. Dat laat het beeld niet zien...


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #92 Gepost op: 15 augustus 2014, 09:32:12
En opzich kan twee handjes aan het stuur ook geen kwaad ;)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #93 Gepost op: 15 augustus 2014, 09:59:04
Snelheid is in dit geval van belang. Time is brain. Wat mij dan weer opvalt is dat de bijrijder minutenlang probeert de aed los te krijgen.... moet toch handiger kunnen?!


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #94 Gepost op: 15 augustus 2014, 10:01:46

Ik denk dat het systeem gemaakt is om vanaf de zijkant te pakken, niet tijdens het rijden...
Hobby Bobby eenheid Den Haag


icare

  • Ambulancechauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
  • 112 als elke seconde telt
Reactie #95 Gepost op: 15 augustus 2014, 11:06:17
Ik heb het filmpje nu een paar keer gekeken en ik zou als team toch niet al te trots zijn op dit rijgedrag. Ik begrijp best dat het op de film allemaal een stuk sneller en spannender lijkt dan het in het echt zal zijn gegaan maar zelfs daar mee rekening houdend gebeuren er tijdens deze rit zaken die echt nergens over gaan.

Dat er bij een reanimatiemelding wat meer door gereden word dat is op zich niet zo gek dat doet denk ik elke dienst wel maar een stukje gevaarherkenning ontbreekt blijkbaar bij deze bestuurder. Ik zie dat er op meerdere kruisingen met hoge snelheid door het rode licht word gereden. Ik dacht dat zelfs de brancherichtlijn van de politie max. 20km per uur voorschreef en anders blijft artikel 5 wel gelden.

Ook het nemen van bochten gaat wat ik kan beoordelen echt op de grens. Ik moet een compliment geven, de bestuurder rijd consequent de ideale lijn dus dat doet ie goed alleen met piepende banden meerdere bochten door slippen is dan weer het andere uiterste. Er komt een dag dat er een keer een oliespoortje in een bocht ligt en dan vlieg je gewoon hopeloos hard de bocht uit.

Ook het laatste stukje op de parkeerplaats word er flink doorgereden. Aangezien het al donker is zullen er geen kinderen meer buiten spelen maar mocht er onverhoopt toch iemand achter een auto vandaan komen dan gaan je dat nooit meer aanremmen.

Op zich een vlotte rit maar er zitten wel wat puntjes in ter verbetering. Het is goed dat men zo snel mogelijk ter plaatse wil komen om hulp te verlenen maar dit mag nooit ten kostte gaan van eigen veiligheid en de veiligheid van het publiek. En zoals een rijinstructeur een keer passend zei: ''Als jij je onderweg kapot rijd komt er bij de patiënt ook niemand aan en duurt het alleen maar langer voor deze hulp krijgt''.


Pepernoot

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #96 Gepost op: 15 augustus 2014, 11:42:14
Citaat van: icare link=msg=1289581 date=1408093577

Dat er bij een reanimatiemelding wat meer door gereden word dat is op zich niet zo gek dat doet denk ik elke dienst wel maar een stukje gevaarherkenning ontbreekt blijkbaar bij deze bestuurder. Ik zie dat er op meerdere kruisingen met hoge snelheid door het rode licht word gereden. Ik dacht dat zelfs de brancherichtlijn van de politie max. 20km per uur voorschreef en anders blijft artikel 5 wel gelden.


Is max. 40 km per uur.

Maar de gevaarzetting is moeilijk in te schatten zo. Ben wel benieuwd hoe hard hij in die straat reed langs al die auto's


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #97 Gepost op: 15 augustus 2014, 11:46:52
Maximum overschrijding is 40 kmh. Maximum snelheid door rood is stapvoets (dus ong. 20kmh).


icare

  • Ambulancechauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
  • 112 als elke seconde telt
Reactie #98 Gepost op: 15 augustus 2014, 12:20:29
Citaat
Ik dacht dat zelfs de brancherichtlijn van de politie max. 20km per uur voorschreef en anders blijft artikel 5 wel gelden.

Ik ben niet helemaal duidelijk geweest ::). Ik bedoelde inderdaad met max. 20km het rijden door een rood verkeerslicht. En de 40km+ geld uiteraard als max. bovenop de geldende maximumsnelheid (mits dit veilig kan). Zowel rood licht en snelheid is qua brancherichtlijn dus hetzelfde als bij ons op de ambu, weer wat geleerd.


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #99 Gepost op: 15 augustus 2014, 13:47:26
Kijk en dat is ook meteen weer het nadeel van deze educatieve filmpjes. Iedereen vormt een mening, wel te hard niet te hard. Enz enz. Dat kun je aan de hand van deze film slecht beoordelen. Ik vind het een slimme actie om die tragere brandweerauto in te halen. Deze mannen rijden echt voor het redden van een leven. Volgens mij weet hij verdomd goed wat hij aan het doen is. En zijn mensen ook eens onder welke stress en adrenaline je tijdens zon melding ter plaatsen gaat. Vooral blijven plaatsen. Goed en duidelijk filmpje
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt