Aparte brandweervoertuigen

Auteur Topic: Aparte brandweervoertuigen  (gelezen 88316 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jwpots

  • Gast
Reactie #40 Gepost op: 3 augustus 2005, 13:38:16
Brandweer Breda.

Groet
Johan

[verwijderd door de admin]


mad marv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,415
Reactie #41 Gepost op: 3 augustus 2005, 13:53:21
ha ha geweldig.
nu nog een paar zwaai lampen en een flinke sirene er op.
en dan op een zaterdag middag het grass maaien.
de groeten. ;D ;D ;D


yes

  • Gast
Reactie #42 Gepost op: 3 augustus 2005, 16:42:18
Gaaf al die voertuigen...sommige zijn prachtig andere lachwekkend weer andere "wat gewoontjes".
leuk om te zien!
groeten


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #43 Gepost op: 3 augustus 2005, 20:39:04
Ja :)
leuk he ;)
zo onderwerp met al die aparte voertuigen 8)
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Albert-Jan

  • Gast
Reactie #44 Gepost op: 3 augustus 2005, 21:00:00
ook wel apart zijn de 4x4 aangedreven Iveco TurboDaily modelen. zover ik weet zijn er twee in Nederland in dienst bij de brandweer. ooit waren dit er drie, alleen die van Garderen is inmiddels vervangen. een van de andere twee is deze van brandweer Zuidwolde. een Iveco Daily 40.10 met Hoogstaal inrichting uit 1996.

Louis was het voertuig van Garderen ook 4x4 aangedreven.

Info bij de foto: PM7 van brandweer Garderen in dienst van 1990-2003. Roepnummer 184.

Groetjes
Albert-Jan


Albert-Jan

  • Gast
Reactie #45 Gepost op: 3 augustus 2005, 21:07:52
Ik vond dit voertuig ook erg indrukwekkend toen ik een jaar of 10-12 terug het brandweermuseum van Fulda bezocht. Gegevens ontbreken mij helaas.


Groetjes
Albert-Jan


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #46 Gepost op: 3 augustus 2005, 21:40:53
Ik vond dit voertuig ook erg indrukwekkend toen ik een jaar of 10-12 terug het brandweermuseum van Fulda bezocht. Gegevens ontbreken mij helaas.

Groetjes
Albert-Jan

Indrukwekkend voertuig inderdaad. Ik ben in de zomer van 2004 in het brandweermuseum van Fulda geweest. Dit voertuig is mij overigens niet opgevallen. (en volgens mij kun je dit niet over het hoofd zien.)

Het zou wel kunnen dat deze in de loods stond met opslag waar je op dat moment niet bij kon. En denk ook dat ze 10-12 jaar geleden nog niet in het pand hebben gezeten waar ze nu zitten, dat is namelijk nog redelijk nieuw. (naast de ambulancepost)


Albert-Jan

  • Gast
Reactie #47 Gepost op: 3 augustus 2005, 21:44:44
Indrukwekkend voertuig inderdaad. Ik ben in de zomer van 2004 in het brandweermuseum van Fulda geweest. Dit voertuig is mij overigens niet opgevallen. (en volgens mij kun je dit niet over het hoofd zien.)

Het zou wel kunnen dat deze in de loods stond met opslag waar je op dat moment niet bij kon. En denk ook dat ze 10-12 jaar geleden nog niet in het pand hebben gezeten waar ze nu zitten, dat is namelijk nog redelijk nieuw. (naast de ambulancepost)

Ik kan je vertellen dat er toen al wel een prachtig museum stond tegenover inderdaad een ambu-post.  Bij de hoofdingang staat/stond een verkenningsvliegtuig en binnen in de ingang was er een handpomp waarmee je water op kon pompen. Maar goed ik geloof zeker dat het er veranderd zal zijn.

Groetjes
Albert-Jan


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #48 Gepost op: 3 augustus 2005, 21:47:11
Ik kan je vertellen dat er toen al wel een prachtig museum stond tegenover inderdaad een ambu-post.  Bij de hoofdingang staat/stond een verkenningsvliegtuig en binnen in de ingang was er een handpomp waarmee je water op kon pompen. Maar goed ik geloof zeker dat het er veranderd zal zijn.

Groetjes
Albert-Jan

De locatie lijkt dan wel hetzelfde alleen is er wel wat veranderd zo te horen, zo is het vliegtuig verandert in een boot  ;D maar de pomp is er nog steeds  ;)

en d'r stond nu ook zo'n olieblusgeval (met zo'n heel groot kanon) buiten bij het museum)

maargoed we zullen back to topic gaan en die olieblusgeval kan ik wel in deze topic plaatsen (komt zsm).


yogibaer

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Reactie #49 Gepost op: 3 augustus 2005, 22:12:41
Ik vond dit voertuig ook erg indrukwekkend toen ik een jaar of 10-12 terug het brandweermuseum van Fulda bezocht. Gegevens ontbreken mij helaas.


Groetjes
Albert-Jan

Jammer genoeg bestaat de Faun niet langer  :-[ . Sinds het werd het weer opgeschort altijd geroest het vóór zich aan het werd afgedankt.  >:(

Jürgen