Aparte brandweervoertuigen

Auteur Topic: Aparte brandweervoertuigen  (gelezen 88733 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #60 Gepost op: 20 augustus 2005, 23:42:59
Hadden we maar meer van dat soort korpsen in Nederland... Of zijn deze voertuigen inmiddels ook omgeturnd naar de eenheidsworst uit de koker van BZK?

Gr
Erik


jwpots

  • Gast
Reactie #61 Gepost op: 21 augustus 2005, 00:41:54
Hadden we maar meer van dat soort korpsen in Nederland... Of zijn deze voertuigen inmiddels ook omgeturnd naar de eenheidsworst uit de koker van BZK?

Gr
Erik

Ik was er niet bij, maar ik weet dat ze 20 augustus zijn gemaakt.

Groet
Johan


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #62 Gepost op: 21 augustus 2005, 09:46:28
Hadden we maar meer van dat soort korpsen in Nederland... Of zijn deze voertuigen inmiddels ook omgeturnd naar de eenheidsworst uit de koker van BZK?

Gr
Erik
Dat ben ik niet met je eens. Het is belangrijk dat de brandweer een eenheid word en vooral de herkenbaarheid is belangrijk. En dat gaat niet als elk korps zomaar wat aan moddert en zomaar een eigen kleur heeft en zomaar doet, zo krijg je de zelfde chaos als in belgie waar  bijna elk korps een andere kleur of stikkers heeft   :-\ :-\ :-\
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #63 Gepost op: 21 augustus 2005, 11:26:34
Dat ben ik niet met je eens. Het is belangrijk dat de brandweer een eenheid word en vooral de herkenbaarheid is belangrijk. En dat gaat niet als elk korps zomaar wat aan moddert en zomaar een eigen kleur heeft en zomaar doet, zo krijg je de zelfde chaos als in belgie waar  bijna elk korps een andere kleur of stikkers heeft   :-\ :-\ :-\

Ik bekijk het vanuit fotografisch oogpunt. En vanuit dat oogpunt is Nederland één grote eenheidsworst aan het worden. Niet alleen door de BZK-striping, maar ook door de massale gezamenlijke inkoopprojecten en aanbestedingen. Voertuigen van korpsen zoals hierboven getoond zijn een ware verademing voor de voertuigfotografen.

Gr
Erik


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #64 Gepost op: 21 augustus 2005, 11:29:42
klopt of je nu een autospuit in amsterdam noord zuid of west fotograveerd ze zijn allemaal het zelfde
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #65 Gepost op: 21 augustus 2005, 11:34:23
klopt of je nu een autospuit in amsterdam noord zuid of west fotograveerd ze zijn allemaal het zelfde
Gek hè,voertuigen uit 1 en hetzefde korps  ::)
Wel makkelijk met eventuele omwisselingen,ivm onderhoud  ::) ::)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #66 Gepost op: 21 augustus 2005, 11:55:44
dan nog! Er zijn ook zat korpsen waar je dus wel verschillende TASsen heb rijden!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #67 Gepost op: 21 augustus 2005, 12:02:10
dan nog! Er zijn ook zat korpsen waar je dus wel verschillende TASsen heb rijden!

Ga er maar vanuit dat dat steeds meer verleden tijd zal gaan worden.Brandweerregio,s gaan meer en meer samen voertuigen aanschaffen,waardoor er in ene 4 of 5 TS of redvoertuigen worden aangeschaft.Allemaal dezelfde merken en dezelfde opbouwers,kortom enorm kostenbesparend.Hier zijn ze een met een aanbestedingsproject bezig voor redvoertuigen,en dat doen ze samen met nog een aantal regio,s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #68 Gepost op: 21 augustus 2005, 12:03:19
Ik bekijk het vanuit fotografisch oogpunt. En vanuit dat oogpunt is Nederland één grote eenheidsworst aan het worden. Niet alleen door de BZK-striping, maar ook door de massale gezamenlijke inkoopprojecten en aanbestedingen. Voertuigen van korpsen zoals hierboven getoond zijn een ware verademing voor de voertuigfotografen.

Gr
Erik





daar hadden we he tover  ;D
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #69 Gepost op: 21 augustus 2005, 13:14:58
Kostenbesparend ?? :o

met al die problemen die sommige korpsen ondervinden met al die zgn. beter in de markt liggende wagens en opbouwders. :-X
waar dan achteraf veel problemen mee zijn. wat is dan kostenbespaaring ;)
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief