Aparte brandweervoertuigen

Auteur Topic: Aparte brandweervoertuigen  (gelezen 88462 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #70 Gepost op: 21 augustus 2005, 13:18:19
Kostenbesparend ?? :o

met al die problemen die sommige korpsen ondervinden met al die zgn. beter in de markt liggende wagens en opbouwders. :-X
waar dan achteraf veel problemen mee zijn. wat is dan kostenbespaaring ;) 
En die problemen waren er niet met die kermisgekleurde voertuigen? ::)
Ik dacht het dus wel


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #71 Gepost op: 21 augustus 2005, 13:39:17
Natuurlijk wel. alleen werd het toen niet als excuus gebruikt om iets door te drukken. en naar mijn mening had het korps toen zelf nog veel te vertellen wat ze willen hebben en naar mijn mening is de gene die met het materieel moet werken, altijd nog de gene die het beter weet wat men nodig heeft en wat voor een problemen of situaties men heeft in een plaats of gemeenschap. dat iemand die op het stadhuis van een inmiddels grote gemeente welk is samengevoegd uit kleine gemeentes. dat vind ik een linke ontwikkeling. dit heeft niets met kleuren op brandweervoertuigen van doen. wat ik en enkele andere gewoon mooi vinden dat er korpsen zijn die hun eigen stijl willen behouden. het is helaas zo in Nederland dat als iets goed loop er altijd weer een verandering in moet komen van uit de overheid. meen nu alle eisen waaraan een brandweerman of vrouw aan moet voldoen en dan de eisen waaraan het materieel moet aan voldoen. ladder die afgekeurd worden. het niet meer kunnen oefenen van bepaalde situaties zodat men naar het buitenland moet om dit te oefenen. enz.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #72 Gepost op: 21 augustus 2005, 13:53:13
Louis,1 ding,ik zie ook liever wat variatie in het voertuigenpark hoor.
Maar wat jij aanhaald klopt inderdaad,vroeger bepaalde de brandweer zelf wel wat voor voertuigen zij nodig dachten te hebben.En nu soms ook nog wel,maar zal dat met een flinke dichtgespijkerde nota omlijst moeten worden.

Het grote voordeel van het gezamelijke inkopen van voertuigen door regio,s/korpsen is,en dat heb ik al eerder aangehaald.Dat dat aanzienlijk in de aanschafkosten scheelt,en dat vinden gemeentebesturen ook zeer interesant.Want die proberen ook steeds meer de brandweer te laten bezuinigen  :-\

En ja vaak oordeelt er iemand van de gemeente die 0,0% verstand heeft van een brandweerkorps over een brandweerkorps,breek me de bek nie los :-X :-X :-X :-X


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #73 Gepost op: 21 augustus 2005, 14:02:39
en apart op de foto. de 837 van Nieuweschans en de 846 van Flinsterwolde. alle twee zijn het Mercedes-Benz 1124F36 met Ziegler opbouw. met specificatie TS9LD2800HD265T2000. de 837 is uit 1997 en de 846 is uit 1999.

Het zijn ontzettend mooie wagens..
Hulde aan de Groningers... ;D


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #74 Gepost op: 21 augustus 2005, 22:11:32
nog maar eens een foto van deze wagens. maar nu de achterkant en met de luiken open. let eens op de blauwe slangen, normaal heeft men rode slangen op de brandweerwagens zitten.

[verwijderd door de admin]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #75 Gepost op: 23 augustus 2005, 10:05:34
haha ja het is echt net een kermis wagen! :laugh:
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #76 Gepost op: 23 augustus 2005, 10:38:27
haha ja het is echt net een kermis wagen! :laugh:

Vindt je?? Ik vind het fantastisch dat er korpsen zijn in Nederland die geen BiZa striping gaan voeren. Vindt het geweldig dat er zo creatief een goede striping wordt neergeet met bijpassend materiaal


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #77 Gepost op: 23 augustus 2005, 10:46:16
ja tuurlijk! ik zette er ook een smiley achter, ik vind het wel apart

mooi is iets anders
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #78 Gepost op: 23 augustus 2005, 10:48:03
ja tuurlijk! ik zette er ook een smiley achter, ik vind het wel apart

mooi is iets anders

Sorry  :-[
Ben net wakker en had de smiley gemist. Mijn excuses :-X


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #79 Gepost op: 27 augustus 2005, 22:52:55
aparte beschildering op deze twee wagens van brandweer Norg namelijk in Engelse stijl en met Engelse opschriften. de 34-11 een Dennis Rapier met John Dennis-Godiva opbouw uit 1996. en de 34-81 een Iveco 79-10 Zeta met Doeschot-Rosenbauer opbouw uit 1988. voorzien met een Rosenbauer voorbouwpomp. deze AS/GM8 LD2400 is inmiddels vervangen door een Renault Mascott.

[verwijderd door de admin]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief