Dronken passagiers gevaar voor cruiseschepen?

Auteur Topic: Dronken passagiers gevaar voor cruiseschepen?  (gelezen 49748 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #20 Gepost op: 8 februari 2014, 21:30:11
Er is altijd een marineschip beschikbaar als schip van de wacht. Als het echt moet dan kan er handelend opgetreden worden (binnen territoriale wateren), maar dan moet de nood wel heel erg hoog zijn en zit ik bijna aan situatie te denken waar de bemanning de controle over de veilige navigatie kwijt is. Tot dat punt is het opzoeken van een haven (dichtstbijzijnde) denk ik het meest effectief. Er is dan ook de nodige voorwaarschuwingstijd en kan het schip opgewacht worden door een volledig ontplooid bataljon ME.
Bijdragen op persoonlijke titel.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #21 Gepost op: 8 februari 2014, 22:31:51
Een bataljon kennen we niet  0098
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #22 Gepost op: 8 februari 2014, 22:45:00
Citaat van: silque link=msg=1243130 date=1391895111
Een bataljon kennen we niet  0098

Ach ik denk dat je je wel een voorstelling kunt maken van de puist mensen die je nodig hebt om een ferry inclusief 1200 opvarenden veilig te stellen :)
Bijdragen op persoonlijke titel.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #23 Gepost op: 8 februari 2014, 22:59:40
Jep, we staan wekelijks bij stadions met 40.000 man. Maar ik snap wat je bedoelt!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #24 Gepost op: 8 februari 2014, 23:47:55
Citaat van: silque link=msg=1243133 date=1391896780
Jep, we staan wekelijks bij stadions met 40.000 man. Maar ik snap wat je bedoelt!

Onvergelijkbaar, met name de inrichting van het object "ferry" is een uitdaging ;) Hoe dan ook, een hele grote bult werk. Ik ben benieuwd waar VRK op uitkomt!
Bijdragen op persoonlijke titel.


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #25 Gepost op: 9 februari 2014, 02:07:31
Citaat van: Highfield link=msg=1243125 date=1391891411
Er is altijd een marineschip beschikbaar als schip van de wacht.

zoals ik al eerder heb aangehaald is het marine schip van de wacht een papieren tijger: 9 van de 10 keer ligt het schip in Den Helder en is de bemanning gewoon thuis. Met een uitvaarttijd van 24 uur heb je hier dus, bij niet van te voren bekende incidenten, niets aan.
De tijd dat het schip van de wacht daadwerkelijk standaard op zee voer is lang geleden.
Los van het feit dat een scheepsbemanning niet is opgeleid voor 'crowd control' of 'het beteugelen van woelingen'


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #26 Gepost op: 9 februari 2014, 08:33:52
En gewoon op de wal grootschalige alcohol controles gaan houden? Alle dronken pasagiers die van het schip af willen bekeuren?


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #27 Gepost op: 9 februari 2014, 09:45:51
Citaat van: Doruz link=msg=1243148 date=1391908051
zoals ik al eerder heb aangehaald is het marine schip van de wacht een papieren tijger: 9 van de 10 keer ligt het schip in Den Helder en is de bemanning gewoon thuis. Met een uitvaarttijd van 24 uur heb je hier dus, bij niet van te voren bekende incidenten, niets aan.
De tijd dat het schip van de wacht daadwerkelijk standaard op zee voer is lang geleden.
Los van het feit dat een scheepsbemanning niet is opgeleid voor 'crowd control' of 'het beteugelen van woelingen'

Daarom maak ik ook een groot voorbehoud in mijn post. Het moet wel enorm uit de klauwen lopen wil dat schip een optie zijn. Er is stiekem eigenlijk altijd wel een schip actief op de Noordzee wat met andere taken bezig is die deze rol kan vervullen. Het gaat hier dan met name over de expertise die men heeft met het boarden van schepen en de bekendheid met helioperaties, want zoals u terecht zegt heeft een schip over het algemeen geen kennis voor "crowd control" of iets dergelijks.

Citaat van: JJ75 link=msg=1243159 date=1391931232
En gewoon op de wal grootschalige alcohol controles gaan houden? Alle dronken pasagiers die van het schip af willen bekeuren?

Dat, maar in dit scenario kan het zijn dat er passagiers zijn die niet van boord willen uit angst voor de gevolgen van hun gedrag tijdens de reis. Die moet je er dan af gaan halen. Een groot passagiersschip is echt een doolhof, dat is geen gemakkelijke opgave.
Bijdragen op persoonlijke titel.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #28 Gepost op: 9 februari 2014, 10:02:40
Bekeuren is leuk in theorie, maar wie bepaalt de grens tussen geoorloofd (en door verkoop actief ondersteund) alcoholgebruik en overmatig drankgebruik dat als overtreding mag worden beschouwd? Wie voert de controles uit en aan de hand van welke criteria? Alleen daaraan zal men een harde dobber hebben.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #29 Gepost op: 9 februari 2014, 10:06:25
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1243163 date=1391936560
Bekeuren is leuk in theorie, maar wie bepaalt de grens tussen geoorloofd (en door verkoop actief ondersteund) alcoholgebruik en overmatig drankgebruik dat als overtreding mag worden beschouwd? Wie voert de controles uit en aan de hand van welke criteria? Alleen daaraan zal men een harde dobber hebben.
We hebben op vaste land toch al regels over dronkenschap? Eventueel er promilages aan hangen om het meetbaar te maken.
Als ze er niet van het schip af willen wordt het een probleem voor de vervoerder. Zij moeten dan de terugreis betaald zien te krijgen. Kost hen dat teveel dan komen er vanzelf andere maatregelen. Van mij hoeven ze niet van de boot af. Wel dat het voor het bedrijf ' lonend' gaat worden minder te schenken.