parkeren

Auteur Topic: parkeren  (gelezen 3628 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Lukas074

  • Gast
Gepost op: 16 juni 2005, 16:51:00
Hallo,

een vraagje, Ik sta met een bedrijfsauto geparkeerd voor een paar verkeersobstakels (betonnen ballen). Dus buiten de parkeervakken. Ik sta niemand in de weg, de voetgangers, fietsers, invalieden enz. hebben zeer zeker ruim toegang om te passeren.

Het is wel een woonerf.

Maar mag ik daar nu wel of niet parkeren.




mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #1 Gepost op: 16 juni 2005, 17:07:41
nee, op een woonerf mag je alleen parkeren in de vakken(deze vakken zijn meestal voorzien van een P)

mvg
Mike


Lukas074

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 16 juni 2005, 20:41:34
En als het nu geen woonerf is??


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #3 Gepost op: 16 juni 2005, 20:51:26
Als er geen borden staan dat je er niet mag stilstaan/parkeren en er staan ook geen gele strepen dan mag het volgens mij gewoon.

Gr. Ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #4 Gepost op: 16 juni 2005, 21:01:54
Als er vakken zijn staat er bijna altijd een bord parkeren in de vakken, dus mag je niet bien de vakken parkeren. Het gedeelte waar je op staat is vast een trotoir of een ander voetgangers gedeelte en ook daar mag je dan weer niet staan.

mvg
Mike


Merijn

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 17 juni 2005, 12:21:59
Als er niks staat van borden e.d. en het is geen woonerf dan nog is het verstandiger om je auto in een vak te zetten. Het kan namleijk zijn dat je gevaarlijk og hinderlijk geparkeerd staat. Dit kan al zijn als iemand erg moeilijk moet gaan doen om weg te rijden uit een parkeervak. Mogelijk doordat jou auto in de weg staat.

Dit KAN voorkomen en wil dus niet zeggen dat je, zoals je hierboven beschreven hebt, in de weg staat.

Dus nogmaals, gewoon in een vak parkeren dan heeft niemand er last van en kunnen ze ook niet gaan zeuren.

Gr.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #6 Gepost op: 18 juni 2005, 14:50:59
Mijn vader kreeg vandaag een boete binnen. In maart zou hij in Den Haag verkeerd geparkeerd hebben, op de stoep ofzo.
Hij weet zeker dat hij dit niet gedaan heeft, hij heeft namelijk geparkeerd in de parkeergarage.
Geldt hiervoor de omgekeerde wet Mulder (of weet ik hoe dat heet); bewijs maar dat je het niet gedaan hebt?
En is er een manier om te bewijzen dat hij deze overtreding niet heeft begaan? Bijv. laten zien dat je hebt gepint om het kaartje van de parkeergarage te betalen (het kaartje zelf heeft hij niet meer) of is dat niet geldig?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s