Positie van holster bij Politie t.o.v. Marechaussee

Auteur Topic: Positie van holster bij Politie t.o.v. Marechaussee  (gelezen 43724 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #10 Gepost op: 11 februari 2014, 21:59:29
Ik heb er wel "last" van in de auto. Zou hem die reden dan ook wel op mijn bovenbeen willen. Echter zijn er veel meer reden te bedenken waarom het op de heup fijner is. Maar aangezien ik toch wel heeeeeel veel in de auto....


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #11 Gepost op: 11 februari 2014, 22:04:51
Citaat van: Matth link=msg=1243681 date=1392152369
Ik heb er wel "last" van in de auto. Zou hem die reden dan ook wel op mijn bovenbeen willen. Echter zijn er veel meer reden te bedenken waarom het op de heup fijner is. Maar aangezien ik toch wel heeeeeel veel in de auto....

Is dat niet op de ARBO wetgeving te gooien dan? Als je er echt veel last van hebt en/of gezondheidsklachten door ontwikkeld... ::)


ReinierNH

  • Hoofdagent, motorrijder, ME-lid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 142
  • Noodhulp
Reactie #12 Gepost op: 17 februari 2014, 14:05:16
Citaat van: Matth link=msg=1243681 date=1392152369
Ik heb er wel "last" van in de auto. Zou hem die reden dan ook wel op mijn bovenbeen willen. Echter zijn er veel meer reden te bedenken waarom het op de heup fijner is. Maar aangezien ik toch wel heeeeeel veel in de auto....

Ik vind het heupholster ook knap vervelend, vooral als bestuurder van een dienstauto vanwege de gordelhouder. Een beenholster geeft ook wat meer ruimte aan je koppel. Een van de keerzijden is wel dat wanneer je hem op de heup draagt, je altijd naar dezelfde plek grijpt. Bij een beenholster kun je afhankelijk zijn van hoe je staat, geen idee of dat echt een belemmering is. Er zullen voor en nadelen bij beiden zijn.

Wat ik wel weet is dat een beenholster vooral gebruikt wordt door eenheden binnen de KMar, zoals de BE, omdat bij het dragen van een kogelwerend vest een heupholster simpelweg belemmerend is bij het trekken van het wapen.
Het zal denk ik een aantal goede redenen hebben dat bij reguliere politiediensten wereldwijd voor een heupholster gekozen wordt..en hoe het eruitziet is daar in ieder geval niet een van.


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #13 Gepost op: 26 november 2015, 17:36:42
[tweet] https://twitter.com/Politiehond_NN/status/666589125043167232 [/tweet]

@redactie, ik krijg de tweet alweer niet toegevoegd  e050

[tweet]<blockquote class="twitter-tweet" lang="nl"><p lang="nl" dir="ltr"><a href="https://twitter.com/jasir_kuiper">@jasir_kuiper</a> Voor ons is het mogelijk handiger in combinatie met het werken met de hond. We maken zelf de keus: been- of gewoon holster</p>&mdash; Hondengeleiders NN (@Politiehond_NN) <a href="https://twitter.com/Politiehond_NN/status/666590634594181121">17 november 2015</a></blockquote>
<script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>[/tweet]
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Job45

  • EHBO - VPK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #14 Gepost op: 26 november 2015, 17:54:34
Politiehond_NN op 17 november om 13:10
Vandaag hebben de Friese hgls #IBT. Meerdere #toetsen moeten worden gedaan. En omscholing naar #beenholster


jasir_kuiper op 17 november om 13:11
@Politiehond_NN Een beenholster? Krijgen meer agenten dit ? En wordt dit standaard of alleen voor bijzondere inzetten ?


Politiehond_NN op 17 november om 13:16
@jasir_kuiper Voor ons is het mogelijk handiger in combinatie met het werken met de hond. We maken zelf de keus: been- of gewoon holster

https://twitter.com/Politiehond_NN/status/666590634594181121

@Red Cross Medic:
Tweet plaatsen door:
[ tweet=GEBRUIKER op DATUM om TIJD ] TEKST [ /TWEET ]
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel.


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #15 Gepost op: 26 november 2015, 19:29:46
Citaat van: Job45 link=msg=1387665 date=1448556874
Politiehond_NN op 17 november om 13:10
Vandaag hebben de Friese hgls #IBT. Meerdere #toetsen moeten worden gedaan. En omscholing naar #beenholster


jasir_kuiper op 17 november om 13:11
@Politiehond_NN Een beenholster? Krijgen meer agenten dit ? En wordt dit standaard of alleen voor bijzondere inzetten ?
Dank!  0098

Politiehond_NN op 17 november om 13:16
@jasir_kuiper Voor ons is het mogelijk handiger in combinatie met het werken met de hond. We maken zelf de keus: been- of gewoon holster

https://twitter.com/Politiehond_NN/status/666590634594181121

@Red Cross Medic:
Tweet plaatsen door:
[ tweet=GEBRUIKER op DATUM om TIJD ] TEKST [ /TWEET ]
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Jeroen1982

  • Medewerker GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #16 Gepost op: 27 november 2015, 07:45:58
De laatste info van de landelijke BUK groep (uitrusting e.d.) is dat er geen beenholster komt voor de politie, behalve dan voor de speciale eenheden en evt. weer de motormuizen.

Laatstgenoemde is nog niet zeker.


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #17 Gepost op: 27 november 2015, 15:13:18
https://www.youtube.com/watch?v=sAf_AH4iaYc

video: 112Groningen.nl

0:20 seconden heeft een agent een beelholster om.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #18 Gepost op: 27 november 2015, 22:23:22
Citaat van: Red Cross Medic link=msg=1387861 date=1448633598
http://www.youtube.com/watch?v=sAf_AH4iaYc

video: 112Groningen.nl

0:20 seconden heeft een agent een beelholster om.

Mogelijk bratra manschap als nevenactiviteit.


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #19 Gepost op: 27 november 2015, 23:23:25
Citaat van: AureliusM link=msg=1387956 date=1448659402
Mogelijk bratra manschap als nevenactiviteit.
Intern antwoord gevonden.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge