Positie van holster bij Politie t.o.v. Marechaussee

Auteur Topic: Positie van holster bij Politie t.o.v. Marechaussee  (gelezen 43729 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #20 Gepost op: 28 november 2015, 11:39:45
Zo heel spannend is het niet, er lopen wel meer collega's rond met beenholster. Zij hebben bepaalde nevenactiviteiten waarbij ze een beenholster moeten dragen, denk aan BraTra, hondengeleider of motorrijder bij verkeer.
Op de momenten dat ze die rol niet hebben (en dus inzetbaar zijn voor andere taken) dragen ze ook gewoon een beenholster vanwege de gewenning, als je in een noodsituatie je vuurwapen moet trekken moet je niet eerst denken waar die hangt heup of been.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #21 Gepost op: 28 november 2015, 12:20:59
Hoe zit dat als militairen doorschuiven naar het blauwe uniform?
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #22 Gepost op: 28 november 2015, 21:14:51
Die worden getraind in het heupholster.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Frank Lingen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
Reactie #23 Gepost op: 26 maart 2018, 23:30:04
De nadelen die voornamelijk genoemd worden voor het heupholster zijn het beroerd zitten en... nou wat was het eigenlijk ook wel. Voor het beenholster wordt vaak genoemd dat het holster strak gezet moet worden om het been omdat het anders gaat slingeren tijdens het rennen, maar iets te strak en het been kan niet goed bewegen tijdens rennen en klimmen.

Dat probleem kan mogelijk worden opgelost met brede, verstelbare elastische banden rond het bovenbeen, met klik-gespen.
Ik stem links.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #24 Gepost op: 29 maart 2018, 10:21:19
Joh... die zitten er al op  e050
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #25 Gepost op: 19 november 2018, 12:28:45
Ik heb begrepen dat het beenholster niet meer mag worden gebruikt in de basis politiezorg. Ook niet om medische redenen zou het niet meer worden toegestaan.

Ik vind dat het vrije keuze moet zijn. Uiteraard moet je wel opgeleid worden.

Ben zelf biker en hierbij zou ik het graag willen.
"Waakzaam & Dienstbaar"


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #26 Gepost op: 19 november 2018, 12:54:38
Ik heb wel begrepen dat er geen nieuwe meer verstrekt worden. Belachelijk want als er gewoon een keihard arbo-advies ligt dan kan de werkgever daar volgens mij weinig tegen doen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #27 Gepost op: 20 november 2018, 09:22:58
Ik heb begrepen dat het beenholster niet meer mag worden gebruikt in de basis politiezorg. Ook niet om medische redenen zou het niet meer worden toegestaan.

Ik vind dat het vrije keuze moet zijn. Uiteraard moet je wel opgeleid worden.

Ben zelf biker en hierbij zou ik het graag willen.

Heb je hier een bron van? Ik zie nog volop collega's ermee lopen, sterker nog.. ik zie steeds meer collega's ermee lopen.
Ooit wel eens gehoord dat ze het niet standaard willen omdat het 'te militaristisch' zou zijn.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #28 Gepost op: 20 november 2018, 15:19:49
Zie ze in Noord NL juist alleen maar meer verschijnen. Een groot deel ook op medische gronden.

Er is ook een collega met een afwijkende achterplaat. Deze is zowel in hoogte als in breedte (afstand vd koppel) vestelbaar middels een knop waarmee je het holster over de achterplaat schuift.


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #29 Gepost op: 20 november 2018, 17:04:04
Heb je hier een bron van? Ik zie nog volop collega's ermee lopen, sterker nog.. ik zie steeds meer collega's ermee lopen.
Ooit wel eens gehoord dat ze het niet standaard willen omdat het 'te militaristisch' zou zijn.

Nee, ik heb het slechts vernomen in het WIS.
"Waakzaam & Dienstbaar"