Plaats hier foto's van MAN voertuigen

Auteur Topic: Plaats hier foto's van MAN voertuigen  (gelezen 248692 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bart S

  • Gast
Reactie #840 Gepost op: 29 december 2007, 15:48:37
Storm Fire Support  ;D

Dát zou me verbazen.... even afwachten maar...


Firecat

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
Reactie #841 Gepost op: 30 december 2007, 14:02:40
De nieuwe B1 van Rotterdam Airport is een gecombineerd gebruikt, de AFO rijd hierin mee, het is nieuwe voertuig is namelijk een TS

Aangezien het om TS gaat, kunnen we er dan vanuit gaan dat het regionale roepnummer TS29.1 wordt?

Greetz, René


PH-PXA

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,465
Reactie #842 Gepost op: 31 december 2007, 11:02:50
Aangezien het om TS gaat, kunnen we er dan vanuit gaan dat het regionale roepnummer TS29.1 wordt?

Greetz, René

Als je bedoeld bij het allemeren ,dan denk ik het niet, ze hebben wel namen maar worden zo niet geallemeerd zoals alle andere rijnmondse tassen. Als je een basis scanner hebt dan kan je ze horen op 121.7500. maarre je hoort niet Tango Sierre 29-1 of dergelijk...

greetz roy


FirePol

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,371
Reactie #843 Gepost op: 31 december 2007, 12:50:41
In GMS zal het voertuig waarschijnlijk idd als TS29-1 geplaatst worden


Firecat

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
Reactie #844 Gepost op: 31 december 2007, 15:04:27
In GMS zal het voertuig waarschijnlijk idd als TS29-1 geplaatst worden
Daar doelde ik inderdaad op, maar ik heb nog een vraagje (wel off topic, maar enfin). ;)
B4 heeft als regionaal roepnummer SB29.1.
Iemand enig idee wat de regionale roepnummers zijn van de B2, B5, B7 en B8?

Greetz, René


PH-PXA

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,465
Reactie #845 Gepost op: 2 januari 2008, 23:47:36
Foto's  ???

Zijn deze goed ?   ;D



Nieuwe en de oude B1 :




Groetjes roy


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #846 Gepost op: 3 januari 2008, 13:44:59
Zijn deze goed ?   ;D

Nee, die zijn tč goed ;D

Ik moet nodig weer eens naar 16H :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #847 Gepost op: 3 januari 2008, 20:23:43
Kan iemand mij misschien vertellen waarom deze voertuigen zo allemachtig hoog zijn.
Ze hebben crashtanders staan en dit ziet er niet naar uit dat deze ook zo gebruikt worden.
Als je dit dan vergelijkt met bijvoorbeeld een TS van brandweer Schiphol is dat toch best verschillend.
De DAFs die weg zijn waren ook al zo hoog!
Toch leuk om onze oude HV uit Hoofddorp nog in zo'n goeie staat te zien!
ACH & HBT


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #848 Gepost op: 3 januari 2008, 21:09:01
Kan iemand mij misschien vertellen waarom deze voertuigen zo allemachtig hoog zijn.
Ze hebben crashtanders staan en dit ziet er niet naar uit dat deze ook zo gebruikt worden.
Als je dit dan vergelijkt met bijvoorbeeld een TS van brandweer Schiphol is dat toch best verschillend.
De DAFs die weg zijn waren ook al zo hoog!
Toch leuk om onze oude HV uit Hoofddorp nog in zo'n goeie staat te zien!

Hoog ?,op de Veluwe zijn bijna alle auto's zo hoog,omdat ze 4x4 of 6x6 en bodemvrijheid nodig hebben deze eigenschappen maken een voertuig hoog.
Als ik de specificatie zo lees word dit voertuig ook op het luchthaventerrein gebruikt dan kunnen 4x4 en bodemvrijheid erg handig zijn.
De Tssen van Schiphol zijn alleen maar bedoelt voor gebouwbrandbestrijding en andere"gewone"brandweertaken
De DAFs waren ook Crashtenders voor Rotterdam Airport. ;)


Firecat

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
Reactie #849 Gepost op: 4 januari 2008, 10:41:08
Inderdaad zal dit voertuig anders worden ingezet dan een TS van Schiphol, neem bijvoorbeeld maar de poederketel met een inhoud van 500 kg, dat is bepaald niet standaard te noemen. Men zal ook mede voor een 4×4 hebben gekozen vanwege de bodemgesteld op Rotterdam Airport, doordat de luchthaven is gesitueerd in een polder kan de bodem vrij drassig zijn. De genoemde DAF's zijn vanwege dit feit indertijd door DAF speciaal ontwikkeld en afgeleid van een voertuig welke is gebruikt door Jan de Rooy tijdens de Paris-Dakar Rallye.
Weet iemand overigens waar die DAF's zijn gebleven?