HAP vervoer

Auteur Topic: HAP vervoer  (gelezen 38844 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #10 Gepost op: 17 februari 2014, 22:14:37
Citaat van: DF link=msg=1244900 date=1392671408
Ik wil zelfs nog verder gaan en wil graag dat de arts ook in uniform gekleed gaat ipv spijkerbroek en slobbertrui.

Wat is daar het voordeel van? Ik neem aan dat je dan een ambulance pak bedoeld?


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #11 Gepost op: 17 februari 2014, 22:16:24
Citaat van: -Joost- link=msg=1244901 date=1392671677
Wat is daar het voordeel van?

Uniformiteit en professionaliteit
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


florenz89

  • Geneeskundestudent Radboud Universiteit - Instructeur BLS/AED
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
    • AED kopen?
Reactie #12 Gepost op: 17 februari 2014, 23:10:59
Een arts hoort niet in een aambulancepak dat wekt de suggestie dat hij van de ambulance is


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #13 Gepost op: 17 februari 2014, 23:19:01
Citaat van: florenz89 link=msg=1244913 date=1392675059
Een arts hoort niet in een aambulancepak dat wekt de suggestie dat hij van de ambulance is
Een mmt arts draagt bepaalde opvallende kleding waaraan hij herkenbaar is, in het ziekenhuis draagt men ook bepaalde kleding. Alleen de huisarts loopt tegenwoordig nog rond in zijn dagelijkse kloffie. ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 576
Reactie #14 Gepost op: 18 februari 2014, 00:10:48
@Joost,
Ik kan bijna niet geloven dat jij serieus vraagt wat het voordeel ervan is van herkenbare kleding!
Mag ik je er even op wijzen dat het werk van ons voor ongeveer 80% van de tijd in de avonduren en nacht plaatsvindt.
Ook wij komen op de weg situaties tegen waarbij je het fijn vindt om tijdig gezien te worden door het overige verkeer, denk hierbij maar eens aan dat ook wij regelmatig bij een aanrijding als eerste ter plaatse komen en dan geacht worden te handelen.

Ruud


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #15 Gepost op: 18 februari 2014, 00:21:27
Citaat van: RuudF link=msg=1244923 date=1392678648
@Joost,
Ik kan bijna niet geloven dat jij serieus vraagt wat het voordeel ervan is van herkenbare kleding!
Mag ik je er even op wijzen dat het werk van ons voor ongeveer 80% van de tijd in de avonduren en nacht plaatsvindt.
Ook wij komen op de weg situaties tegen waarbij je het fijn vindt om tijdig gezien te worden door het overige verkeer, denk hierbij maar eens aan dat ook wij regelmatig bij een aanrijding als eerste ter plaatse komen en dan geacht worden te handelen.

Ruud

Toch was het een serieuze vraag, meer omdat ik vanuit de huisarts gezien goed kan begrijpen dat hij of zij niet in een flitsend pak binnen zou willen stappen bij bepaalde patiënten en situaties. Ik kan jouw argumenten ook goed plaatsen ;)  

Is dit niet op te lossen door een opvallende jas in de auto te leggen?


florenz89

  • Geneeskundestudent Radboud Universiteit - Instructeur BLS/AED
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
    • AED kopen?
Reactie #16 Gepost op: 18 februari 2014, 00:42:28
Ja en de herkenbare kleding van een huisarts is zijn slobbertrui


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 576
Reactie #17 Gepost op: 18 februari 2014, 01:46:23
Daarnaast ook de ontelbare keren dat ik als geuniformeerde chauffeur door de patiënt en familie als arts wordt aangespoken, en ik dan de persoon naast mij moet aanwijzen dat hij/zij toch echt de arts is.
ik heb ooit een arts in de auto gehad gekleed in een trainingspak op slippers, over een professionele uitstraling gesproken.
Ik moet ook terug denken aan die visites waar we over het glas moeten heenlopen van de door de politie ingetrapte voordeur.
Ik met mijn veiligheidsschoenen aan en de arts op haar ballerina's.
Het gaat verder dan alleen maar het uiterlijk, de kleding heeft ook een beschermende functie.
Ruud


DF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 90
Reactie #18 Gepost op: 18 februari 2014, 10:03:40
Ja dat bedoel ik. Ook eens een vrouwelijke arts gehad die zo te zien rechtstreeks uit een striptease club kwam. Na afloop van een visite tegen mij lopen klagen dat de patiënt wel erg veel naar haar decolleté keek.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #19 Gepost op: 20 februari 2014, 20:48:04
Citaat van: RuudF link=msg=1244582 date=1392569814
Het komt erop neer dat de huisarts doordeweeks tussen zijn eigen populatie van ongeveer 3000 patienten werkt en dus bij een spoedgeval makkelijk bij wijze van spreken met de fiets kan gaan.
In het weekend moet die zelfde huisarts plots een populatie bedienen van een 300000 patiënten en dat in een gebied van ongeveer 20 x 25 kilometer.
Dan is het lastig om zonder OGS een spoedrit te rijden, dan moet je een voertuig hebben dat aan bepaalde eisen voldoet.

Wat is nou eigenlijk het probleem dat een HAP beschikt over gestripete voertuigen, jaloezie?

Ik begin een beetje moe te worden dat na ruim 13 jaar nog steeds de HAP niet als volwaardig wordt beschouwd.

Ruud

Probleem is dat er levensgroot '' AMBULANCE ''op de auto staat terwijl er geen ambulancezorg wordt verleend.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod