Auto controleren door politie

Auteur Topic: Auto controleren door politie  (gelezen 15696 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DKAG

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Reactie #30 Gepost op: 24 februari 2014, 17:55:19
Citaat van: daanh link=msg=1246043 date=1393194830
Ik ben het niet eens met je tone of voice.. Burgers moeten juist worden aangespoord om, als zij dat vinden bij een onafhankelijke rechter het een en ander te laten toetsen. Dat is ons groot recht. Jij doet het door deze, en eerdere posts overkomen alsof het niet reëel is dat je "wint" en dat een bezwaarschrift "uren" werk kost. Dit is helemaal niet het geval! Ik heb een bekeuring nu 5 keer voor laten komen en 4 keer gewonnen. Bezwaarschrift maken ( mits je natuurlijk wel goede argumentatie hebt/bewijs hebt) kost mij nog geen half uur werk.

Ik draai het om
Handhavers moeten betere beslissingen nemen zodat burgers geen gebruik hoeven te maken van dat recht wat ons deel is. Het gegeven dat jij 5 keer een bekeuring hebt laten voorkomen zou betekenen dat in jouw ogen 5 keer onterecht een bon is getikt...als deze 4 keer gegrond is gegaan gaat er toch iets niet goed in handhavingsland (ff zwart-wit). Zoals iedere diender er bij zijn opleiding ingeprent krijgt start alles bij jou! Het zijn jouw beslissingen die de basis zijn voor het vertrouwen van de burger in de rechtstaat  >:D 998765


MD

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #31 Gepost op: 31 maart 2014, 02:33:28
Citaat van: voske83 link=msg=1245081 date=1392750398
Als je daarvoor vervolgd zou worden en je er geen redelijke (en aannemelijke) verklaring voor hebt, dan kan de kantonrechter eigenlijk niets anders dan je veroordelen.

Onzin. Alleen een koevoet maakt je nog geen inbreker of inbrekersgereedschap. Een slotentrekker is een heel ander verhaal, dat is gereedschap met slechts een doel. Een koevoet icm handschoenen en een bivakmuts, dan heb je wel wat uit te leggen. Ik heb ook standaard een kleine platkop schroevendraaier en zakmesje in mijn handschoenenkastje liggen voor het geval dat. Daarnaast nog een plastic kist met andere zooi voor pech onderweg. Maar of ik in mijn burgerlijke mazda en mijn spijkerbroek aan de kant wordt gezet met deze zooi of een golfje met iemand in donkere kleding met dezelfde zooi, dat zijn twee heel verschillende dingen. Feiten en omstandigheden.