On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 770724 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #1170 Gepost op: 24 oktober 2011, 20:42:57
Ongetwijfeld, ik was alleen even de tekstueel punctuele wijsneus aan het uithangen. O0


Piecke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 597
Reactie #1171 Gepost op: 24 oktober 2011, 20:44:32

0:50; Belgen zijn dom :P

In Duitsland en volgens mij in Belgie ook gebruiken ze een zogenaamde Rettungasse, dat betekent dat de auto op de rechter baan naar rechts
gaat en de auto op de linkerbaan naar links zodat de hulpdienst er tussen door kan, hier een voorbeeld:

Rettungsgasse Vorschlag laut ASFINAG

User: ErliGB


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #1172 Gepost op: 24 oktober 2011, 20:47:07
Ja die campagne hebben we hier gehad, en nog steeds zie je die borden met: ''Geef hulpdiensten de ruimte''. Met daarop een zwaailampje die binnendoor wurmt. Maar het slaat in Nederland maar niet aan. Nog simpeler: ook op roltrappen staan Nederlanders niet rechts. Moet je in Engeland bijv. eens proberen.. ;D


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #1173 Gepost op: 24 oktober 2011, 21:03:08
ook op roltrappen staan Nederlanders niet rechts.

Volgens mij moet je op roltrappen  gewoon lopen...............  nee de gemiddelde blijft stil staan.


laksappie

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 175
  • brandweervollenhove.nl
Reactie #1174 Gepost op: 24 oktober 2011, 21:16:53
Ja die campagne hebben we hier gehad, en nog steeds zie je die borden met: ''Geef hulpdiensten de ruimte''. Met daarop een zwaailampje die binnendoor wurmt. Maar het slaat in Nederland maar niet aan. Nog simpeler: ook op roltrappen staan Nederlanders niet rechts. Moet je in Engeland bijv. eens proberen.. ;D

Ik denk dat het grootste probleem is dat er geen eenduid is in Nederland.
Die weg moet je die kant , Die weg door het midden enz.enz. Het is niet te doen.
Je kunt toch niet verwachten in de rimboe van borden dat mensen dat allemaal maar even opslaan en het goed uitvoeren.
Ik ben er zelf ook een van snap het soms ook niet meer.


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #1175 Gepost op: 24 oktober 2011, 21:37:22
Ik denk dat het grootste probleem is dat er geen eenduid is in Nederland.
Die weg moet je die kant , Die weg door het midden enz.enz. Het is niet te doen.
Je kunt toch niet verwachten in de rimboe van borden dat mensen dat allemaal maar even opslaan en het goed uitvoeren.
Ik ben er zelf ook een van snap het soms ook niet meer.

De chauffeur van het spoedvoertuig laat vanzelf wel merken waar hij je naartoe wilt hebben. Als hij in je linkerspiegeltje te zien is ga je naar rechts.

Rimboe van borden dat valt wel mee hoor. Maar ik kan me voorstellen dat als je aan het twitteren bent, of met je navigatie bezig, of wat dan ook, dat het dan heel lastig is om dan ook nog eens al die borden in de gaten te houden. Als je je bezig houdt met rijden, dan pik je elk bord op (uitzonderingen daar gelaten)

Maaree, op topic maar weer? :)


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1176 Gepost op: 25 oktober 2011, 01:35:42
Alleen vraag ik me in Nederland af hoe je in hemelsnaam op de middenas van rijstrook 1 en 2 tussen een file door wilt gaan
als er geen vluchtstrook is.

Het probleem hier is dat iedereen zowat in de kofferbak van de voorganger wilt zitten waardoor je zo goed als nooit ruimte
hebt om naar links of rechts uit te wijken want hoe dichter ik op mijn voorganger sta in de file des te minder afstand hoef
ik nog maar af te leggen voor ik op plek van bestemming ben.

En als je al een gat laat vallen tussen jou en je voorganger is er altijd wel een hersenloze die hem er tussen prakt want
het schiet zogenaamd dan zo lekker op want ik heb weer wat gewonnen.  :'(  :'(

Als men die mentaliteit zou veranderen dan zou dat hier wel kunnen werken is mijn bescheiden mening.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


laksappie

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 175
  • brandweervollenhove.nl
Reactie #1177 Gepost op: 31 oktober 2011, 19:51:27
Helemaal mee eens.
 O0


Remcotjuhhh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 551
    • Remco Holst Fotografie
Reactie #1178 Gepost op: 13 november 2011, 11:08:33
Prio 1 TS brandweer UMC Utrecht (Inside view)   inside TS van het UMC Utrecht
Noodhulp team plus Rode Kruis BHV Verzorgende IG http://www.remcoholst.nl  http://youtube.com/Remcotjuhhh


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #1179 Gepost op: 13 november 2011, 16:49:05