On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 773105 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Remcotjuhhh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 551
    • Remco Holst Fotografie
Reactie #1180 Gepost op: 13 november 2011, 22:08:18
Dagje Teddyberenhospitaal?
calamiteiten hospitaal:P
Noodhulp team plus Rode Kruis BHV Verzorgende IG http://www.remcoholst.nl  http://youtube.com/Remcotjuhhh


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #1181 Gepost op: 14 november 2011, 14:59:13
Ja die campagne hebben we hier gehad, en nog steeds zie je die borden met: ''Geef hulpdiensten de ruimte''. Met daarop een zwaailampje die binnendoor wurmt. Maar het slaat in Nederland maar niet aan. Nog simpeler: ook op roltrappen staan Nederlanders niet rechts. Moet je in Engeland bijv. eens proberen.. ;D

Dit systeem werkt in Duitsland goed, omdat het altijd zo werkt. Er zijn stukken waar slechte of geen hulpstrook aanwezig is, dan is deze methode ideaal.
Echter, wanneer er wel vluchtstroken zijn, zullen de HVers nogsteeds door het midden komen. In Nederland is dit geen campagne, maar wordt dit op sommige wegen toegepast.
Vooral de 80km/h en autowegen waar geen vluchtstrook aanwezig is.
Ik kom regelmatig in Duitsland, we rijden ook een auto met Duits kenteken. Je ziet iedereen, zodra er een file onstaat, direct ruimte maken in het midden.
Zou men in Nederland ook moeten doen voor de motorrijders. Natuurlijk in mindere mate, maar aan de buitenkant van je strook rijden is niets mis mee.
Helaas denkt niet iedereen er zo over. Of denken sommige mensen er uberhaupt niet over na :-X


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1182 Gepost op: 14 november 2011, 16:19:31
Het probleem is dat men in de file het liefst in de kofferbak wil kijken van het voertuig wat er voor rijdt.
En zolang men dat blijft doen is er nooit ruimte over om ook maar een centimeter naar links of rechts uit te wijken
en zo doende ruimte te maken voor de HVdiensten.

Kortom werk aan de winkel voor de rijscholen om de leerlingen te leren om 1 à 2 meter afstand te houden in de file zodat je kan uitwijken voor HVdiensten die middendoor willen komen.
En voor het RDW de taak om een folder te sturen aan alle voertuigeigenaren bij de herinneringsbrief die men stuurt waarin
men aangeeft dat de APK bijna verloopt en dat de auto gekeurd moet worden.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1183 Gepost op: 14 november 2011, 23:25:07
Tsja, in de praktijk blijkt dat het best werkt, maar dat door de prachtige (nieuwe en/of zachtere) sirene's men je af en toe gewoon niet hoort en pas op het allerlaatste moment gaat handelen. Brandweervoertuigen met de bekende Martinhoorns hebben daar veel minder last van (afgezien van het feit dat zij breder zijn) als bijvoorbeeld politievoertuigen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #1185 Gepost op: 23 november 2011, 01:28:20
http://www.youtube.com/watch?v=2106_f-2qOI
http://www.youtube.com/watch?v=073u9I7K6bI
2x van Dennis4640

http://www.youtube.com/watch?v=N_uyZ8gOClY
http://www.youtube.com/watch?v=QAxFcveYm8w
2x van Boeskool278

Dit is de eerste keer dat ik deze topic zie en ik val gelijk met mijn neus in de boter met drie mooie filmpjes! Wat me wel opvalt bij de ritten is de stilte  :-X. Is er een spreekverbod tijdens een prio 1 rit??
Wij (blauw en snelweg) werken met het systeem meekijken. De bijrijder roept "rechts vrij" of "vrij" of "steek maar door" dat soort kreten. Nu zijn bij ons de snelheden ook wel wat hoger... maar toch: 2 paar ogen zien meer dan 1 paar! En in filmpje 1 zie ik de bestuurder het navigatiescherm draaien. Ook daar werken wij op een andere wijze: de bijrijder geeft de route aan, het geluid van de navigatie staat uit. Die is vaak te langzaam maar vooral storend. 3 stemmen (Stem mobilofoon, bijrijder en navigatie) is te veel tegelijk voor een mens.  Dus 1e links, 2e rechts etc. Die honderd meter afstand kan mij gestolen worden, dat is minder dan 2 seconde.....

Wel mooie ritten hoor! Ik ga snel kijken of er ook wat blauwe ritten te zien zijn >:D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #1186 Gepost op: 23 november 2011, 11:43:40
Dit is de eerste keer dat ik deze topic zie en ik val gelijk met mijn neus in de boter met drie mooie filmpjes! Wat me wel opvalt bij de ritten is de stilte  :-X. Is er een spreekverbod tijdens een prio 1 rit??
Wij (blauw en snelweg) werken met het systeem meekijken. De bijrijder roept "rechts vrij" of "vrij" of "steek maar door" dat soort kreten. Nu zijn bij ons de snelheden ook wel wat hoger... maar toch: 2 paar ogen zien meer dan 1 paar! En in filmpje 1 zie ik de bestuurder het navigatiescherm draaien. Ook daar werken wij op een andere wijze: de bijrijder geeft de route aan, het geluid van de navigatie staat uit. Die is vaak te langzaam maar vooral storend. 3 stemmen (Stem mobilofoon, bijrijder en navigatie) is te veel tegelijk voor een mens.  Dus 1e links, 2e rechts etc. Die honderd meter afstand kan mij gestolen worden, dat is minder dan 2 seconde.....

Wel mooie ritten hoor! Ik ga snel kijken of er ook wat blauwe ritten te zien zijn >:D

Denk dat zo stil is voor het filmpje, viel me ook al op inderdaad :P

Vergeet alleen niet dat op de terugweg de verpleegkundige bij de patiënt achterin zit, en de chauffeur het dan zelf mag doen. Daarnaast is het bij de politie belangrijk om zo snel mogelijk ter plaatste te zijn, en bij de ambulance natuurlijk ook, maar het vervoer moet wel glijdend gaan.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1187 Gepost op: 23 november 2011, 13:24:45
De ''meedenkende'' bijrijder wordt trouwens tijdens zo'n beetje alle rij-opleidingen afgeleerd omdat een mens negen van de tien keer alsnog zelf kijkt....
Daarnaast rijd een ambulancechauffeur natuurlijk ook veel alleen (voorin).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #1188 Gepost op: 23 november 2011, 15:48:47
De ''meedenkende'' bijrijder wordt trouwens tijdens zo'n beetje alle rij-opleidingen afgeleerd omdat een mens negen van de tien keer alsnog zelf kijkt....
Daarnaast rijd een ambulancechauffeur natuurlijk ook veel alleen (voorin).

Ik denk dat het juridisch gezien ook direct naar de prullenbak verwezen wordt als je voor de rechter aangeeft "maar mijn bijrijder zei dat ik kon doorrijden"?


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #1189 Gepost op: 23 november 2011, 16:19:22
Dit is de eerste keer dat ik deze topic zie en ik val gelijk met mijn neus in de boter met drie mooie filmpjes! Wat me wel opvalt bij de ritten is de stilte  :-X. Is er een spreekverbod tijdens een prio 1 rit??
Wij (blauw en snelweg) werken met het systeem meekijken. De bijrijder roept "rechts vrij" of "vrij" of "steek maar door" dat soort kreten. Nu zijn bij ons de snelheden ook wel wat hoger... maar toch: 2 paar ogen zien meer dan 1 paar! En in filmpje 1 zie ik de bestuurder het navigatiescherm draaien. Ook daar werken wij op een andere wijze: de bijrijder geeft de route aan, het geluid van de navigatie staat uit. Die is vaak te langzaam maar vooral storend. 3 stemmen (Stem mobilofoon, bijrijder en navigatie) is te veel tegelijk voor een mens.  Dus 1e links, 2e rechts etc. Die honderd meter afstand kan mij gestolen worden, dat is minder dan 2 seconde.....

Wel mooie ritten hoor! Ik ga snel kijken of er ook wat blauwe ritten te zien zijn >:D

Mijn bijrijder (verpleegkundige) kijkt ook wel af en toe mee, vooral op de vaste pijnpunten (rotonde voor de deur) is het wel handig.. en op het scherm staat ook de informatie van de rit waar we naartoe gaan, dus de pleeg kijkt daar ook op, meestal klopt het niet 100% wat er staat, maar je kunt je iig alvast een klein beetje voorbereiden...  En het gaat inderdaad wat minder hard dan de politie, maar [gechargeerd]die hebben volgens mij een veel groter hart en veel grotere ballen, ik zou het niet durven om zo hard over een kruising te kletteren....[/gechargeerd]
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-