On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 769581 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #1470 Gepost op: 12 januari 2013, 14:28:35
Het komt wel van een heel ervaren chauffeur van spoedvoertuigen, dus we kunnen zijn commentaar maar beter heel serieus nemen.

Ik neem iedereen serieus, ervaren of niet, maar geef (met een smiley met duimpje!) gewoon een klein beetje feedback verwerkt in een grapje. Nogmaals, het is heel makkelijk om rustig vanachter de pc te vertellen wat allemaal inderdaad minder goed gaat. Die luxe heb je echter niet tijdens zo'n rit. Zou best kunnen dat de gefilmde chauffeur al lang tot dezelfde conclusies is gekomen toen hij het terugzag. Heeft 'ie ons misschien niet voor nodig. Waar we dan meer aan hebben zijn tips hoe het anders te doen, zodat we er allemaal ook wat van leren.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1471 Gepost op: 12 januari 2013, 15:22:47
Dat zijn al redelijk oude beelden, knooppunt Oudenrijn is al even verbouwd.

Wel heel onhandig voor de diensten dat de linker (afgekruiste) rijbaan vol met auto's stond, had ze veel tijd gescheeld als daar gewoon ruimte was.

Klopt inderdaad Arno-BN dat het oude beelden zijn want rond 12:22 zie je de oude afrit naar de Verlengde
Vleutenseweg die op dat moment al niet meer als afrit ingebruik was.

Aangezien ik het wel interessant vind heb ik de video nog een paar keer bekeken ook omdat ik in dat gebied
in het verleden aardig veel gereden heb als surveillant.

Mijn korte versie:
Op video 07:39 veranderd de 50 km/u in Rood kruis op rijstrook 1 dat is t.h.v. Hmp 62,3.
Volgens mijn berekening is plaats ongeval ongeveer t.h.v Hmp 59,4
Dat betekend dat men vanaf het 1e Rode kruis nog ongeveer 3 kilometer moest rijden om ter plaatse te komen
waardoor je nooit optijd rijstrook 1 kan leeg trekken voor de aanrijdende hulpdiensten omdat zoals op de video
te zien is het tot aan het ongeval compleet vaststaat.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #1472 Gepost op: 12 januari 2013, 17:04:38
Het komt wel van een heel ervaren chauffeur van spoedvoertuigen, dus we kunnen zijn commentaar maar beter heel serieus nemen.
Makkelijk, he, commentaar geven vanachter je pc!  O0
Ik neem iedereen serieus, ervaren of niet, maar geef (met een smiley met duimpje!) gewoon een klein beetje feedback verwerkt in een grapje. Nogmaals, het is heel makkelijk om rustig vanachter de pc te vertellen wat allemaal inderdaad minder goed gaat. Die luxe heb je echter niet tijdens zo'n rit. Zou best kunnen dat de gefilmde chauffeur al lang tot dezelfde conclusies is gekomen toen hij het terugzag. Heeft 'ie ons misschien niet voor nodig. Waar we dan meer aan hebben zijn tips hoe het anders te doen, zodat we er allemaal ook wat van leren.
Sjongejongejonge..... De volgende keer zal ik schrijven: "Het komt op mij over als.... ". Dan wel tevreden?


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1473 Gepost op: 14 januari 2013, 16:04:38
A1 3 Ongeval op A2 naar UMC

A1 3 Ongeval op A2 naar UMC
jeemieneeˇ    
Gepubliceerd op 13 jan 2013
Vervoer van snelweg naar ziekenhuis.
Samen sterk in de hulpverlening!


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #1474 Gepost op: 16 januari 2013, 13:01:47
Niet bepaald twee voorbeelden van de veiligste ritjes  :-\
  • Er wordt meermaals zonder noodzaak over de vluchtstrook gereden. Naastgelegen rijstrook is gewoon vrij en op een vluchtstrook kan rotzooi liggen waar je niet overheen wilt rijden.
  • Kruispunten door rood met te hoge snelheid.
  • Onder het motto "Ja, je moet toch wat" schuift-ie het fietspad / half trottoir op. Die fietster weet het ook ff bijna niet meer.
  • Snelheid half op trottoir / half op fietspad ligt ook onveilig hoog. Je zal maar wat enthousiast je woning uitkomen....
Ben het voor een deel met je eens. Op zich vind ik het een prima rijstijl, maar de ideale rijlijn ontbreekt (het gaat nog niet eens zozeer om de vluchtstrook). In het eerste filmpje wordt een automobilist uitgescholden, terwijl het zelfs met mijn beperkte beeld duidelijk was wat hij ging doen. Ik dacht alleen "wat gaat die ambu nou doen?"

Maar goed, het zijn wel mooie ritjes en het zelfoplossend vermogen van de chauffeur is dan weer uitstekend. Ieder probleem op zijn pad wordt snel en adequaat opgelost. Ik ga er maar vanuit dat hij meer ziet dan wij op het filmpje, maar dat neemt niet weg dat ik af en toe bij wijze van spreken niet durfde te kijken...


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #1475 Gepost op: 17 januari 2013, 02:59:34
spoedrit tijdens spits A1 Ongeval op A2

Erg mooie beelden, schetst een goed verloop van de situatie.
Mooi om die traumaheli te zien in de achterruit van die touran en vervolgens aan 't landen op de snelweg. ;)
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,541


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #1477 Gepost op: 31 januari 2013, 14:04:02
http://www.youtube.com/watch?v=UmBKTc8kA0kPolitieRRoost
Grappig om te zien dat zodra het woord toestemming over de porto is gegooid, binnen een fractie van een seconde OGS aan staat... alsof ze er met het vingertje al op zaten ;D
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Gelderland

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #1478 Gepost op: 31 januari 2013, 14:17:25
Ik denk dat de vinger bij het woord 'reanimatie' al richting de knop ging.
Anders is het wel heel vlot.  ;)


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #1479 Gepost op: 31 januari 2013, 16:09:33
Grappig om te zien dat zodra het woord toestemming over de porto is gegooid, binnen een fractie van een seconde OGS aan staat... alsof ze er met het vingertje al op zaten ;D
Zodra 'reanimatie' voorbij komt gaan de nekharen rechtop staan en de vinger naar het paneel. Bij minder urgente meldingen zal de kermis wellicht wat later aangaan maar dit is echt een melding waar letterlijk elke seconde telt.
Neemt niet weg dat het mij ook opviel. Ik hoor de porto, denk 'gas erop' en direct gaat de boel aan. Verder nette rit, jammer dat de reanimatie niet heeft mogen baten.