On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 773413 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1820 Gepost op: 10 oktober 2014, 12:20:06
Aangezien er ook een deel On-board gefilmt is plaats ik het hier maar kan altijd verplaatst worden naar ik weet nog niet welke plek.


http://www.youtube.com/watch?v=mDXaMhDx5QQ#ws

Brandweerbarendrecht kijk mee met ons tijdens een woningbrand (Unieke beelden)

Gepubliceerd op 8 okt. 2014 WilcoBarendrecht

We geven u graag een kijkje achter de schermen. Met behulp van diverse camera's hebben we op verschillende momenten video opnames gemaakt. Bekijk hier het resultaat en bekijk de unieke filmbeelden tijdens een woningbrand.

Volg ons brandweer Barendrecht op Twitter: @TS45_1
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


JAB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #1821 Gepost op: 10 oktober 2014, 17:13:18
De bluspakken zijn tussen het aantrekken en het uitstappen wel erg zwart geworden!


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #1822 Gepost op: 10 oktober 2014, 19:23:45
Citaat van: JAB link=msg=1301150 date=1412953998
De bluspakken zijn tussen het aantrekken en het uitstappen wel erg zwart geworden!
;D ;D ;D
Dat viel mij inderdaad ook op. ik wist niet dat het praten van een bevelvoerder zoveel invloed heeft op de kleur van de pakken...


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #1823 Gepost op: 11 oktober 2014, 11:09:44
Misschien dat een bevelvoerder die hier op het forum zit eens kan vertellen welke magische woorden hij uitspreekt omdat voor elkaar te krijgen ;-)
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Brambd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 684
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Reactie #1824 Gepost op: 11 oktober 2014, 12:47:45
Citaat van: thetwin84 link=msg=1301282 date=1413018584
Misschien dat een bevelvoerder die hier op het forum zit eens kan vertellen welke magische woorden hij uitspreekt omdat voor elkaar te krijgen ;-)
Volgens mij is het stuk tot 02.10 eerder gebruikt in een soort promo-video ;)

https://www.youtube.com/watch?v=L7KsJwhevYM


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #1825 Gepost op: 28 december 2014, 15:24:02
http://www.youtube.com/watch?v=IamdGcNKnGY

Als er dan toch vanuit een TS gefilmd word dan is het ook vaak vragen om reacties.....
Ik ben wel benieuwd naar de mening van jullie over het algehele beeld/rijstijl van de chauffeur.
Persoonlijk zou ik er namelijk wat zenuwachtig van worden mede door meerder oorzaken....
Ik kan uit ervaring spreken hoe het is om een TS te besturen met spoed!!!
ACH & HBT


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1826 Gepost op: 28 december 2014, 15:35:57
Tja, hij neemt zo hier en daar wel erg veel ruimte, waardoor er zelfs mensen wel heel erg het vege lijf moeten redden, en zelfs de stoep op moeten. Bij het terplaatse komen heeft hij wel erg veel snelheid, zeker als hij door de rook rijdt. Daar zou iemand nog kunnen lopen. Erger vindt ik dat hij beide manchetten van zijn blusjas om zijn handen heeft, daardoor heb je minder grip op het stuur.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1827 Gepost op: 28 december 2014, 15:39:24
Citaat van: Fire shark link=msg=1317683 date=1419776642
Ik ben wel benieuwd naar de mening van jullie over het algehele beeld/rijstijl van de chauffeur.
Persoonlijk zou ik er namelijk wat zenuwachtig van worden mede door meerder oorzaken....

Van achter mijn computer vandaan verbaas ik mij over de zithouding van de chauffeur en over de wijze van sturen.
Daarnaast wordt er vrij pittig over de middenas van de weg heen gereden terwijl er, met name in bochten, helemaal geen of slecht zicht is (dat zie je ook als die grijze Passat de berm in duikt).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #1828 Gepost op: 28 december 2014, 15:59:20
Wat mij opvalt zijn de zithouding en het  'sportief' rijden. (-> met 1 hand op het stuur / plaats op de weg)

Ik weet niet hoe hard de chauffeur door de rook heen reed, maar de camera kan wel een ander beeld geven dan de werkelijkheid.
Camera is sneller overbelicht ect.

Al ben ik het wel met Peter eens, je zag een jongetje 'net' voor de TS oversteken, dus snelheid aanpassen is een must.

Wat me verder opvalt na aankomst is dat de motor uitvalt..?
En hij vergeet zijn porto..?
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1829 Gepost op: 28 december 2014, 16:59:35
Bevelvoerder heeft helm op het dashboard liggen valt me op. Motor valt niet uit, draait stationair, zachtjes op de achtergrond hoor je 'm lopen nog.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel