On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 770126 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #490 Gepost op: 23 augustus 2007, 13:50:39
dat daar geen ongelukken me gebeurt zijn zeg
flappus  niet elke verandering is een verbetering


Jeroen Cupra

  • Gast
Reactie #491 Gepost op: 23 augustus 2007, 16:26:27
Super filmpje...  :D


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #492 Gepost op: 23 augustus 2007, 17:35:29
hoe was het ook al weer met snelheid bij kruisingen en tegen het verkeerd inrijden enzo. vooral het moment met die peugot is "mooi" na een minut of 7.
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


V16.01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #493 Gepost op: 23 augustus 2007, 18:54:35
In de categorie 'Gaan als de brandweer' is dit jaar de wissel troffee voooooor: Ladder Willem...van harte
Voormalig lid SIGMA Twente Rode Kruis Haaksbergen EHBO-er Fc Twente Plv. Coördinator EHBO Fc Twente


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #494 Gepost op: 23 augustus 2007, 19:18:18
We hebben al eens afgesproken om niet te veel offtopic te gaan alhier, omdat er op camera's vaak een heel ander beeld gegeven word als dat het in werkelijkheid is.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #495 Gepost op: 23 augustus 2007, 21:57:55
Film vanuit Ladder Willem 558 naar de Papaverweg in Amsterdam-Noord voor een middelbrand, hij duurt 12 minuten:

Youtube versie, k*t kwaliteit en ingekort tot 10 minuten:
http://nl.youtube.com/watch?v=KQipLPwFZXw&eurl=

Normale versie, goede kwaliteit en helemaal van begin tot eind (190MB):
http://www.hindriks.net/Willem/FilmL558JohanvanHassaltkanaal.wmv

Leuk filmpje!
Het lijkt af en toe inderdaad of er erg hard gereden wordt, maar zoals al aangegeven is dat vaak een vertekend beeld. Tussen het in het echt met prio 1 rijden en een filmpje er van zien zit toch een groot verschil!


Rene112

  • Gast
Reactie #496 Gepost op: 24 augustus 2007, 23:02:41
Leuk filmpje!
Het lijkt af en toe inderdaad of er erg hard gereden wordt, maar zoals al aangegeven is dat vaak een vertekend beeld. Tussen het in het echt met prio 1 rijden en een filmpje er van zien zit toch een groot verschil!

Met alle respect...  ;)    maar dit voertuig (en de andere op de filmpjes van Amsterdam) rijdt toch echt met andere snelheden door rode stoplichten, dan dat er in onze eigen brancherichtlijn is voorgeschreven....   Of het in deze situaties gevaarlijk rijgedrag was kunnen we lastig inschatten omdat wij niet het beeld kunnen zien dat de chauffeur (of eigenlijk 'wagenbestuurder' in dit geval ;)) heeft bij het naar links en rechts kijken...

De brandweer Amsterdam heeft (zover ik weet) een goede rijopleiding met deskundige instructeurs en (heel) veel goede ervaren brandweerchauffeurs... ik vermoed dat het meer een "gebruik" is om toch met dit soort snelheden door rode stoplichten te rijden als men heeft gezien dat de kruising vrij is. Nu maar hopen dat er toch niet uit een onverwacht hoek een auto opduikt  :-\

groeten,
René de Caluwé


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #497 Gepost op: 24 augustus 2007, 23:05:08
Met alle respect...  ;)    maar dit voertuig (en de andere op de filmpjes van Amsterdam) rijdt toch echt met andere snelheden door rode stoplichten, dan dat er in onze eigen brancherichtlijn is voorgeschreven....   Of het in deze situaties gevaarlijk rijgedrag was kunnen we lastig inschatten omdat wij niet het beeld kunnen zien dat de chauffeur (of eigenlijk 'wagenbestuurder' in dit geval ;)) heeft bij het naar links en rechts kijken...

De brandweer Amsterdam heeft (zover ik weet) een goede rijopleiding met deskundige instructeurs en (heel) veel goede ervaren brandweerchauffeurs... ik vermoed dat het meer een "gebruik" is om toch met dit soort snelheden door rode stoplichten te rijden als men heeft gezien dat de kruising vrij is. Nu maar hopen dat er toch niet uit een onverwacht hoek een auto opduikt  :-\

groeten,
René de Caluwé




Zo dacht ik nou ook  :-\
Maarja..........Amsterdammers he?  ::)


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #498 Gepost op: 24 augustus 2007, 23:18:56
gezien het aantal uitrukkken van brandweer Amsterdam moet je er toch wel vanuit gaan dat die chauffeurs weten wat ze doen??


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #499 Gepost op: 24 augustus 2007, 23:22:07
gezien het aantal uitrukkken van brandweer Amsterdam moet je er toch wel vanuit gaan dat die chauffeurs weten wat ze doen??
Dit word volgens mij ook zeer goed uitgedrukt door René... ;)