On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 770075 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Reactie #650 Gepost op: 24 juli 2008, 22:59:13
Goede filmpjes ;)

Maar tja, het bijna-ongeluk:  we hebben al eens een discussie gehad over het niet constant voeren van sirenes...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #651 Gepost op: 24 juli 2008, 23:24:32
Goede filmpjes ;)

Maar tja, het bijna-ongeluk:  we hebben al eens een discussie gehad over het niet constant voeren van sirenes...

Volgens mij stond er tijdens het ´´bijna´´ ongeluk gewoon twee keer twee martinhoorns op het dak te tetteren, buiten dat, probeer jij maar eens met elkaar of met de AC te communiceren met vier van die dingen op je dak, ik kan je vertellen dat dit niet lukt (en je hoeft ook niet altijd de herrie aan te laten).

Maar inderdaad, die discussie is al eens geweest, dus het lijkt mij niet nodig om er hier weer over te beginnen, bovenstaande bija ongeluk is gewoon een stukje on-kunde van de betreffende (personenwagen)bestuurder ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #652 Gepost op: 25 juli 2008, 09:09:40
Over het voeren van optische- en geluidssignalen http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,8558.0.html


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #653 Gepost op: 25 juli 2008, 09:37:08
Mooie filmpjes, dit noem ik geen bijna ongeluk, maar ze moesten gewoon even steving remmen voor een idioot die in paniek op de rem trapte. Er zijn nog steeds mensen die in paniek raken als er een voertuig met blauwblauw en peppers nadert, het blijft als CH altijd oppassen voor deze wegpiraten  >:(
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #654 Gepost op: 25 juli 2008, 09:43:43
Misschien even off-topic maar wanneer spreken we dan wel van een bijna ongeval?

Volgens mij moet de chauffeur goed in de ankers en uitwijken via de middenberm iets wat niet echt gebruikelijk is.....


Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #655 Gepost op: 27 juli 2008, 18:11:16

En het tweede filmpje hieronder is van een uitruk naar een Automatische brandmelding Hornweg van 21 juli met een "bijna" ongeluk. maar chaffeur Michel had alles onder controle:
tweede filmpje
Visser :-)  Wat een prachtvent is dat. Ben wel een beetje trots dat ik van hem de rijopleiding gehad heb. ;-)


Bart S

  • Gast
Reactie #656 Gepost op: 28 juli 2008, 17:13:01
Visser :-)  Wat een prachtvent is dat. Ben wel een beetje trots dat ik van hem de rijopleiding gehad heb. ;-)

*proest* nieuwe TS, buitenspiegel.... verder zeg ik niets :)


Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #657 Gepost op: 28 juli 2008, 17:40:30
*proest* nieuwe TS, buitenspiegel.... verder zeg ik niets :)
Kan het me niet meer herinneren.......Wel een spiegeltje bij het korps waar ik nu zit, niet toen ik nog in Haarlem zat. Toch? Of begin ik oud te worden...


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #658 Gepost op: 28 juli 2008, 19:27:12
Maar inderdaad, die discussie is al eens geweest, dus het lijkt mij niet nodig om er hier weer over te beginnen, bovenstaande bija ongeluk is gewoon een stukje on-kunde van de betreffende (personenwagen)bestuurder ;)
Mag dan een stukje onkunde van de bestuurder van de personenauto genoemd worden: Brandweerchauffeurs leren wel dat ze hun gordel om moeten doen.... ;)


lucasm

  • Gast
Reactie #659 Gepost op: 28 juli 2008, 22:52:25
Filmpje van  Demian , een vriend van mij bij ambulance Gooi en Vechtstreek.

emjoy :)
TIP doe wtach in high quality, (rechtsonder)