On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 769936 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #710 Gepost op: 25 april 2009, 19:19:59
(...)

Is dat nou echt altijd nodig bij de brandweer? Continu die toeters en bellen? Ziet er uit als zondagochtend in een gehucht, geen kip op straat... Wel leuk filmpje, met die geluksvogel!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #711 Gepost op: 25 april 2009, 20:59:25
Is dat nou echt altijd nodig bij de brandweer? Continu die toeters en bellen? Ziet er uit als zondagochtend in een gehucht, geen kip op straat... Wel leuk filmpje, met die geluksvogel!

Néé, die discussie gaan we niet (weer) voeren ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #712 Gepost op: 25 april 2009, 21:09:58
Néé, die discussie gaan we niet (weer) voeren ....

Werp mij eens een goede zoekterm toe dan...dan zal ik mij eens even gaan verdiepen in de lectuur.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #713 Gepost op: 25 april 2009, 21:18:37
Dinges...

You are beating a dead horse, mate!

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,28850.0.html

en ja er zijn er nog veel meer geweest over wanneer wel en wanneer niet.

Maar - zoals gememoreerd door die kleine dikke Belg van 88 - ik begin er niet aan om de lieve vrede te bewaren.
Dit is namelijk zo'n discussie waar we met z'n alle toch niet uit gaan komen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #714 Gepost op: 25 april 2009, 21:23:43
Maar - zoals gememoreerd door die lange gemiddelde Belg van 88 - ik begin er niet aan om de lieve vrede te bewaren.
Dit is namelijk zo'n discussie waar we met z'n alle toch niet uit gaan komen.

Daarom, en zeker hier niet  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #715 Gepost op: 25 april 2009, 21:26:31
Dinges...

You are beating a dead horse, mate!

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,28850.0.html

Ja, da's oud nieuws. Maar waarom kunnen ambu's en politievoertuigen 's nachts na twaalven altijd alleen met blauw tuffen? En alleen wanneer de situatie dat wenst, ff de hoorn aanknallen? Om vervolgens weer respectvol (nachtrust, die al zo summier is) de toeters uit te zetten? Vlakbij mij is een BRW kazerne en regelmatig zit Dinges rechtop in z'n nest omdat de BRW ook wakker is gepiept... En dan gaat m'n wekkertje weer om 0445 uur. Dank!

Anyway, het zij zo. Ik zou het ook doen, als ik kon. Brengt mij op de volgende issue; ik ga even buurten op de plaatselijke kermis, dus hou de politiealarmeringen ff in de gaten. Iets in de trant van; Prio 1, 25-04-2009, 2200 uur, Kop van Jut is losgebroken!  ;D

Edit; Okee, ik zwijg al.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #716 Gepost op: 26 april 2009, 00:08:31
Ja, da's oud nieuws. Maar waarom kunnen ambu's en politievoertuigen 's nachts na twaalven altijd alleen met blauw tuffen? En alleen wanneer de situatie dat wenst, ff de hoorn aanknallen? Om vervolgens weer respectvol (nachtrust, die al zo summier is) de toeters uit te zetten? Vlakbij mij is een BRW kazerne en regelmatig zit Dinges rechtop in z'n nest omdat de BRW ook wakker is gepiept... En dan gaat m'n wekkertje weer om 0445 uur. Dank!

Anyway, het zij zo. Ik zou het ook doen, als ik kon. Brengt mij op de volgende issue; ik ga even buurten op de plaatselijke kermis, dus hou de politiealarmeringen ff in de gaten. Iets in de trant van; Prio 1, 25-04-2009, 2200 uur, Kop van Jut is losgebroken!  ;D

Edit; Okee, ik zwijg al.


Ik heb er een mooi antwoord op, kunnen we dit gelijk mee afsluiten  :D ;D O0

Stelt u het alstublieft eens voor, u woont langs een drukke hoofdweg.
Midden in de nacht, laten we zeggen rond 03.00uur, komt daar met toeters en bellen een brandweerwagen met VRIJWILLIGERS aan uw huis voorbij.
U wordt daar wakker van en misschien denkt u wel: “oei, hopelijk zijn die nog op tijd”.
of

“Nou ja! Moet die brandweer nou met al die toeters en bellen rijden op dit tijdstip!!!”
of (meest waarschijnlijk)

“Moeten die “IDIOTEN” nou zo’n herrie maken midden in de nacht!!!”
Maar hebt U er wel eens aan gedacht dat die “IDIOTEN”, vijf minuten geleden nog net zoals U
vredig in hun bed lagen te slapen voordat ze door hun pieper met veel lawaai werden wakker gemaakt?
Hebt U er wel eens aan gedacht dat die “IDIOTEN” ook ’s-morgens om zes uur weer uit bed moeten om naar hun werk te gaan net als U?
Hebt U er wel eens aan gedacht dat die “IDIOTEN”, wanneer ze na twee of drie uur weer in bed vallen,
alleen nog maar slecht kunnen slapen, omdat je maar half zo goed weer inslaapt als je zojuist een mens uit een brandend huis hebt gered,
of omdat je net een zwaar gewond (of nog erger) persoon uit een voertuig heb moeten bevrijden.
Hebt U er wel eens aan gedacht dat deze " IDIOTEN" hun leven in de waagschaal zetten voor uw spulletjes?

Maar meest waarschijnlijk wordt U helemaal niet wakker, omdat onze chauffeur zo aan U denkt,
dat hij alleen zijn sirene op onoverzichtelijke plaatsen en bij grote kruisingen aanzet.

Maar…. wanneer U helemaal niet aan een drukke hoofdweg woont, heeft U geluk,
want dan hoeft U zich helemaal niet te ergeren aan die “IDIOTEN” van de brandweer!



Ondertussen denken de brandweerlieden in die brandweerwagen zelf:

“WAAROM EN VOOR WELKE “IDIOOT” DOE IK DIT EIGENLIJK”!!
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #717 Gepost op: 26 april 2009, 01:25:45
Hierbij gaan we het besluiten en gaan wé dus (toch nog) ontopic  ;) :P
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #718 Gepost op: 28 april 2009, 12:43:14
Vanuit het OVD voertuig onderweg naar uitslaande brand, opgeschaald naar grote brand.

Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #719 Gepost op: 28 april 2009, 23:14:12
mooi filmpje....     O0

 ik zal eens kijken of ik een goedkoop videocameraatje op de kop kan tikken en deze op een knappe manier kan installeren voor me werk...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....