On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 762079 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam


Gelderland

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #1481 Gepost op: 31 januari 2013, 16:45:19
Wat voor voertuig rijden ze in?

Ik denk Transporter T5.


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #1482 Gepost op: 31 januari 2013, 19:45:51


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #1483 Gepost op: 1 februari 2013, 07:26:34
Ik denk Transporter T5.
Trekken die zo vlot op? Heb het idee dat hun voertuig best vlot snelheid maakt ;)


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1484 Gepost op: 1 februari 2013, 13:08:01
Trekken die zo vlot op? Heb het idee dat hun voertuig best vlot snelheid maakt ;)
Als ik me goed herinner heb ik een soort gelijke vraag eerder gesteld op dit forum en kreeg ik toen als antwoord dat  de ervaring is dat de T'tjes sneller en beter te manoeuvreren zijn dan de Tourans
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #1485 Gepost op: 1 februari 2013, 20:05:17
Trekken die zo vlot op? Heb het idee dat hun voertuig best vlot snelheid maakt ;)

Aan de ruitenwisser te zien is het inderdaad een T5. Bij een touran of golf zijn ze anders. Een transporter heeft van zichzelf al een hele sterke motor. Ik rij voor mijn werk in de lichtste versie en die is al behoorlijk snel. Wellicht dat ze voor de politie nog iets meer getuned zijn en/of automaten?
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #1486 Gepost op: 1 februari 2013, 20:18:53
Aan de ruitenwisser te zien is het inderdaad een T5. Bij een touran of golf zijn ze anders. Een transporter heeft van zichzelf al een hele sterke motor. Ik rij voor mijn werk in de lichtste versie en die is al behoorlijk snel. Wellicht dat ze voor de politie nog iets meer getuned zijn en/of automaten?

Meer PK kan met een grotere motorinhoud en een TDI. Een transporter heeft inderdaad een sterke motor.
Normaal berekent op het maximale gewicht wat er achterin mag/kan.
Het materieel van de politie wat er in de transporter ligt is (naar verhouding) weinig; dus trekt de bus (naar verhouding) ook vlotter op.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1487 Gepost op: 1 februari 2013, 21:16:33
Aan de ruitenwisser te zien is het inderdaad een T5. Bij een touran of golf zijn ze anders. Een transporter heeft van zichzelf al een hele sterke motor. Ik rij voor mijn werk in de lichtste versie en die is al behoorlijk snel.
Wellicht dat ze voor de politie nog iets meer getuned zijn en/of automaten?

Van oudsher ( het C-10 tijdperk ) rijdt Rotterdam met automaat en deze Transporters zijn dat ook inderdaad.
Er zijn nog wel enkele Mercedes Vito's maar in dit filmpje is het gewoon de VW Transporter T5.

Voor de jongere die de C-10 (Chevrolet) nog niet kennen dat is onderstaand voertuig uit o.a. de jaren '80


BRON: http://www.autoblog.nl/archive/2006/07/29/echte-politieautos-waar-zijn-ze-gebleven
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #1489 Gepost op: 13 februari 2013, 13:42:16
De video's van Team Verkeer Den Haag met de verkeerstechnische begeleiding (VTB) (en de reacties daarop) zijn verplaatst naar Spoedbegeleiding door de politie.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill