Drugstest opleiding politie

Auteur Topic: Drugstest opleiding politie  (gelezen 18328 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #20 Gepost op: 20 februari 2014, 11:11:15
Ik snap je red, maar ik doel dan ook op het hele gedoogbeleid, dat raakt kant nog wal. Of kappen of legaal maken. Hoezo mag een burger het wel en wij niet? Ook zij werken dan toch mee aan die woningbrand? Ik snap de raakvlakken uiteraard.
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #21 Gepost op: 20 februari 2014, 11:18:58
Ik heb niks met die troep, maar vanuit professioneel oogpunt:

Legaliseren die handel, teelt reguleren, accijnzen erop en kassa. Gebruikers blij, producenten blij, verkopers blij, staatskas blij en ondertussen zet je de criminaliteit buiten spel.

 Kan alle politiecapaciteit zich richten op GHB, MDMA en Cocaïne,  dat zorgt namelijk wel voor echte problemen, zowel qua gezondheid als openbare orde...


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #22 Gepost op: 20 februari 2014, 11:30:39
Citaat van: Hammie link=msg=1245408 date=1392891075
Ik snap je red, maar ik doel dan ook op het hele gedoogbeleid, dat raakt kant nog wal. Of kappen of legaal maken. Hoezo mag een burger het wel en wij niet? Ook zij werken dan toch mee aan die woningbrand? Ik snap de raakvlakken uiteraard.
Dat ben ik met je eens, het gedoogbeleid slaat inderdaad kant nog wal. Overigens, op dit moment mag een burger het ook niet, maar wordt het gedoogd. Dat is het hele principe van het gedoogbeleid. ;)

En natuurlijk zijn kopers van wiet indirect ook betrokken bij de teelt. (zonder koper geen teelt) Maar zij staan een dag later niet bij de woning om de buren te vertellen dat hun woning voorlopig onbewoonbaar is omdat de buurman het halve complex af heeft laten branden met zijn plantage.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


ReinierNH

  • Hoofdagent, motorrijder, ME-lid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 142
  • Noodhulp
Reactie #23 Gepost op: 20 februari 2014, 16:43:33
Citaat van: Red link=msg=1245411 date=1392892239
Dat ben ik met je eens, het gedoogbeleid slaat inderdaad kant nog wal. Overigens, op dit moment mag een burger het ook niet, maar wordt het gedoogd. Dat is het hele principe van het gedoogbeleid. ;)

En natuurlijk zijn kopers van wiet indirect ook betrokken bij de teelt. (zonder koper geen teelt) Maar zij staan een dag later niet bij de woning om de buren te vertellen dat hun woning voorlopig onbewoonbaar is omdat de buurman het halve complex af heeft laten branden met zijn plantage.

Mee eens..


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #24 Gepost op: 20 februari 2014, 17:03:14
Citaat van: Hammie link=msg=1244964 date=1392715609
Volgens mij moet het geen probleem zijn, zolang je de wet respecteerd, in de koffieshop dus. Ik drink ook een biertje op z'n tijd en daar zijn ook verslaafden van... Gewoon eerlijk over zijn lijkt mij.

Onzin, ook in de koffieshop een jointje wordt niet als gewenst gezien. Je sollicitatie kan hier op afketsen en als je reeds bent aangenomen kan dit nare gevolgen hebben. Op het gebied van drugs dien je bij de politie voor 100% clean te zijn.  

Behalve de beroepscode die wordt aangehaald moet je je beseffen dat een koffieshop een broeinest van criminele activiteiten is, bovendien is dit geen 'wet' respecteren want ook in de koffieshop is het illegaal.
Lijkt me ook lastig om tijdens je werk de koffieshop houder aan te spreken obv de Opiumwet, een voertuig te doorzoeken van iemand die jou herkent uit de shop etc etc.  Niet met de link naar een café komen, want ook daar zijn idd genoeg criminele activiteiten te vinden. Punt is alleen dat het bevoorraden, verkopen en drinken van alcohol niet illegaal is en bovendien sociaal geaccepteerd.

Kortom, niet doen!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #25 Gepost op: 20 februari 2014, 18:58:36
Citaat van: Hammie link=msg=1244964 date=1392715609
Volgens mij moet het geen probleem zijn, zolang je de wet respecteerd, in de koffieshop dus. Ik drink ook een biertje op z'n tijd en daar zijn ook verslaafden van... Gewoon eerlijk over zijn lijkt mij.

Volgens mij gaat het om integriteit, en dat gaat verder dan de grens tussen wel of niet legaal. Hoe oneerlijk dat soms ook is/lijkt.

Bij mijn vorige werkgever had men het altijd over de "Headlines test". Als je gedrag tot een krantenkop zou leiden, hoe zouden jij en het publiek het beoordelen.
(In dit geval: "Agent betrokken bij oprollen wietplantage, bezoekt zelf coffeeshops"..)
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #26 Gepost op: 21 februari 2014, 11:58:17
Citaat van: silque link=msg=1245469 date=1392912194
Onzin, ook in de koffieshop een jointje wordt niet als gewenst gezien. Je sollicitatie kan hier op afketsen en als je reeds bent aangenomen kan dit nare gevolgen hebben. Op het gebied van drugs dien je bij de politie voor 100% clean te zijn.  

Behalve de beroepscode die wordt aangehaald moet je je beseffen dat een koffieshop een broeinest van criminele activiteiten is, bovendien is dit geen 'wet' respecteren want ook in de koffieshop is het illegaal.
Lijkt me ook lastig om tijdens je werk de koffieshop houder aan te spreken obv de Opiumwet, een voertuig te doorzoeken van iemand die jou herkent uit de shop etc etc.  Niet met de link naar een café komen, want ook daar zijn idd genoeg criminele activiteiten te vinden. Punt is alleen dat het bevoorraden, verkopen en drinken van alcohol niet illegaal is en bovendien sociaal geaccepteerd.

Kortom, niet doen!

Helemaal mee eens !