Redvoertuig gealarmeerd bij elke gebouwbrand

Auteur Topic: Redvoertuig gealarmeerd bij elke gebouwbrand  (gelezen 67479 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #80 Gepost op: 7 mei 2014, 20:38:01
Citaat van: Breathe link=msg=1265632 date=1399487335
Laatste optie wat mij betreft, ik vraag er ook om als ik de deur uit rij. Gewoon alarmeren dus als ik hem mee wil.

Helemaal mee eens ;)
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #81 Gepost op: 7 mei 2014, 21:02:31
Dan heeft de AC geen goede inschatting en/of uitvraag gedaan.


Citaat van: Luke_BNV link=msg=1265500 date=1399458050
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen deze 2 scenario's, en dan vooral waarom de ene wel goed is, en de ander helemaal fout? De eerste lijkt mij tijdwinst, wat alleen maar voordelig is.


- Melding gebouwbrand voor TS Beroepspost. Bevelvoerder ziet direct dat het een flat is en zegt tegen de HW bemanning dat ze direct mee mogen. Vervolgens meld hij bij het wegrijden aan de AC dat hij de HW mee laat komen omdat het hoogbouw is.

- Melding gebouwbrand voor TS Beroepspost. Bevelvoerder ziet direct dat het een flat is maar zegt niets tegen zn beroepscollega's van de hoogwerker. Hij stapt in het voertuig en vraagt direct aan de AC om een hoogwerker. Deze wordt gealarmeeerd. De Hoogwerker rukt vervolgens uit.


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #82 Gepost op: 7 mei 2014, 21:07:43
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1265500 date=1399458050
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen deze 2 scenario's, en dan vooral waarom de ene wel goed is, en de ander helemaal fout? De eerste lijkt mij tijdwinst, wat alleen maar voordelig is.


- Melding gebouwbrand voor TS Beroepspost. Bevelvoerder ziet direct dat het een flat is en zegt tegen de HW bemanning dat ze direct mee mogen. Vervolgens meld hij bij het wegrijden aan de AC dat hij de HW mee laat komen omdat het hoogbouw is.

- Melding gebouwbrand voor TS Beroepspost. Bevelvoerder ziet direct dat het een flat is maar zegt niets tegen zn beroepscollega's van de hoogwerker. Hij stapt in het voertuig en vraagt direct aan de AC om een hoogwerker. Deze wordt gealarmeeerd. De Hoogwerker rukt vervolgens uit.

Ik kan niet spreken vanuit het oogpunt van beroeps, maar ik zou een redvoertuig altijd laten alarmeren.
Dit omdat je dan gelijk iedereen (bemanning incl (H)OvD) op de hoogte hebt gebracht als je deze mee wil hebben.
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #83 Gepost op: 7 mei 2014, 21:12:00
Huh???? Nu gaan we bij elke brandmelding de OVD en HOVD mee alarmeren!?!?!?

Citaat van: Firefighter Robert link=msg=1265648 date=1399489663
Ik kan niet spreken vanuit het oogpunt van beroeps, maar ik zou een redvoertuig altijd laten alarmeren.
Dit omdat je dan gelijk iedereen (bemanning incl (H)OvD) op de hoogte hebt gebracht als je deze mee wil hebben.

In de regio waar ik toe behoor (Zeeland) wordt altijd een OvD mee gealarmeerd, bij middelbrand gelijk een HOvD.
Dit is ook niet in elke regio, maar in het Zeeuwse wel.


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #84 Gepost op: 7 mei 2014, 21:16:26
In de regio Zeeland (waar ik toe behoor) wordt bij elke melding een OVD mee gepiept.
Dit is nu eenmaal zo in het Zeeuwse, of deze dan ter plaatse gaat is aan hem/haar.
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #85 Gepost op: 7 mei 2014, 21:22:12
In Hollands Midden niet. In vind het ook onzin. Je gaat pas ter plaatse als OVD als je nut hebt, niet omdat je dat zelf vind. Ik zou het zelf ook niet prettig vinden als je voor elke melding (paard in de sloot, wegdekreinigen enz) m'n pieper ging, vooral niet 's nachts. Nee als ze mij nodig hebben piepen ze me, anders niet.

Citaat van: Firefighter Robert link=msg=1265656 date=1399490186
In de regio Zeeland (waar ik toe behoor) wordt bij elke melding een OVD mee gepiept.
Dit is nu eenmaal zo in het Zeeuwse, of deze dan ter plaatse gaat is aan hem/haar.


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #86 Gepost op: 7 mei 2014, 21:23:27
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1265659 date=1399490532
In Hollands Midden niet. In vind het ook onzin. Je gaat pas ter plaatse als OVD als je nut hebt, niet omdat je dat zelf vind. Ik zou het zelf ook niet prettig vinden als je voor elke melding (paard in de sloot, wegdekreinigen enz) m'n pieper ging, vooral niet 's nachts. Nee als ze mij nodig hebben piepen ze me, anders niet.

Ben ik helemaal met je eens, en als we toch allemaal op de centen moeten letten  ::) ;)
Maar dat is een andere discussie.
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #87 Gepost op: 7 mei 2014, 22:11:15
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1265646 date=1399489351
Dan heeft de AC geen goede inschatting en/of uitvraag gedaan.

Dat is echt bullshit. Er zijn altijd onbekende factoren voor de centralist, die de bevelvoerder wellicht wel weet.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #88 Gepost op: 7 mei 2014, 22:31:00
Citaat van: Firefighter Robert link=msg=1265656 date=1399490186
In de regio Zeeland (waar ik toe behoor) wordt bij elke melding een OVD mee gepiept.
Dit is nu eenmaal zo in het Zeeuwse, of deze dan ter plaatse gaat is aan hem/haar.
als hij/zij dan ook gaat rijden heb je die B ook niet neer nodig  0098
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


guest12562

  • Gast
Reactie #89 Gepost op: 8 mei 2014, 01:04:46
Citaat van: pompbediende link=msg=1265689 date=1399494660
als hij/zij dan ook gaat rijden heb je die B ook niet neer nodig  0098

Deze begrijp ik niet  :-\

Waarom is een B niet nodig als je een OVD mee gaat piepen?