Gebouw vol rook: Geen brand maar mistgenerator n.a.v. inbraakalarm

Auteur Topic: Gebouw vol rook: Geen brand maar mistgenerator n.a.v. inbraakalarm  (gelezen 12634 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dimeg

  • Brandweervrijwilliger
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
Reactie #20 Gepost op: 8 maart 2014, 22:56:56
Ook een keer zo'n soort uitruk gehad. Dan krijg je van de AC door dat er: 'meerdere brandmelders inkomen en dat het inbraakalarm is afgegaan.' Nou alle gezichten stonden echt strakker dan bij een 'normale OMS.'  

Achteraf bleek een medewerker verkeerde code ingetoetst te hebben bij binnentreden.


guest12562

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 8 maart 2014, 23:02:03
Je noemt wel nuttig zaken Peter, maar ik blijf er van dat als je het niet weet je maar moet opschalen, daarin verschillen we dus van mening, dat mag en is goed. Maar we moeten het zeker niet moeilijker maken dan het is.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #22 Gepost op: 8 maart 2014, 23:05:01
Citaat van: Breathe link=msg=1249111 date=1394316123
Je noemt wel nuttig zaken Peter, maar ik blijf er van dat als je het niet weet je maar moet opschalen, daarin verschillen we dus van mening, dat mag en is goed. Maar we moeten het zeker niet moeilijker maken dan het is.
Ik ben het geheel met je eens dat we het niet moeilijker maken dan het is. Alleen kan ik me dan wel voorstellen dat er opgeschaald is. Ik vraag me af of de bevelvoerder in kwestie de volgende keer weer zo zou opschalen, nu met deze wetenschap. ;)


guest12562

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 8 maart 2014, 23:07:51
Met deze ervaring rijker verwacht ik een andere beslissing ;)


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #24 Gepost op: 9 maart 2014, 10:05:52
Komt dit soort systemen relatief vaak voor en is er een tendens dat het meer en meer wordt toegepast.

Je zou natuurlijk kunnen denken aan MDT maar ook op een eenvoudig waarschuwingsplaatje bij de toegang(en) bij het huisnummer waarop wordt gealarmeerd of beide.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #25 Gepost op: 9 maart 2014, 10:10:23
Citaat van: Thor link=msg=1249155 date=1394355952
Komt dit soort systemen relatief vaak voor en is er een tendens dat het meer en meer wordt toegepast.

Je zou natuurlijk kunnen denken aan MDT maar ook op een eenvoudig waarschuwingsplaatje bij de toegang(en) bij het huisnummer waarop wordt gealarmeerd of beide.
Wel slim om aan inbrekers kenbaar te maken wat ze kunnen verwachten als zij inbreken. ::)


guest12562

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 9 maart 2014, 10:15:29
Zoals gezegd dit systeem wordt al jaren gebruikt in juweliers zaken. Hoogvliet is een van de supermarkten die dit systeem landelijk gebruikt.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #27 Gepost op: 9 maart 2014, 10:39:18
Citaat van: Peter71 link=msg=1249157 date=1394356223
Wel slim om aan inbrekers kenbaar te maken wat ze kunnen verwachten als zij inbreken. ::)


Waarschuwingsplaatjes zijn al zo oud als de particuliere beveiligingsbedrijven bestaan.
De NVD bestaat al sinds 1909 met de bekende plaatjes aan het gebouw waar de nachtwaker in eerste instantie op zijn fiets met prikklok in zijn ronden langs moest.

Bij de toegangen van veel bedrijventerreinen staan tegenwoordig grote borden met de tekst dit terrein wordt beveiligd door ............

Stickers op auto's etc.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #28 Gepost op: 9 maart 2014, 10:48:45
Citaat van: Thor link=msg=1249164 date=1394357958


Waarschuwingsplaatjes zijn al zo oud als de particuliere beveiligingsbedrijven bestaan.
De NVD bestaat al sinds 1909 met de bekende plaatjes aan het gebouw waar de nachtwaker in eerste instantie op zijn fiets met prikklok in zijn ronden langs moest.

Bij de toegangen van veel bedrijventerreinen staan tegenwoordig grote borden met de tekst dit terrein wordt beveiligd door ............

Stickers op auto's etc.
Of er nu een bord aan het begin van een bedrijventerrein staat met de aankondiging dat dat terrein wordt bewaakt. Of dat je eventuele inbrekers alvast attent maakt dat als zij inbreken bij een bedrijf, wel eens de mogelijkheid zou kunnen bestaan dat zij in ene geen hand meer voor ogen kunnen zien vanwege een rookgenerator. Daar zit nogal een verschil in. Dan is het verrassingseffect weg namelijk. Tegen rook kun je je namelijk wapenen met een filterbusmasker, of zelfs een simpel stoffilter verkrijgbaar bij de bouwmarkt. ::)


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #29 Gepost op: 9 maart 2014, 10:51:43
Het liefste heb je natuurlijk dat ze helemaal niedt binnenkomen. Overigens is het bijna onmogelijk om in die rook de spullen te vinden die de moeite waard zijn om mee te nemen, en daar helpt geen filter aan.
CN NRK